كارنامه كرونایی مراكز موسیقایی-۳؛

مرکز موسیقی مأوا و ابتکارات کرونایی

مرکز موسیقی مأوا و ابتکارات کرونایی

مرکز موسیقی مأوا همچون مجموعه های موسیقایی است که عمده فعالیتهای خویش را در حوزه تولید متمرکز کرده در روزگار کرونایی فعالیتهای مختلف و گاها حاشیه سازی را تجربه نمود.



خبرگزاری مهر – گروه هنر – علیرضا سعیدی: کمتر کسی فکرش را می کرد که ظهور و بروز ویروس تا دندان مسلح کرونا بتواند این همه مدت در دنیایی با این میزان پیشرفت در فناوری های پزشکی و دارویی جهان ماندنی باشد. زمانی نزدیک به دو سال که همچون بختک بر این دنیا خراب شده و اصلاً هم نمی دانیم مقرر است در چه ساعت و روزگاری از این دنیا رخت بربندد و این جهان خاکستریِ غم آلودِ پرفتنه را کمی تا قسمتی رنگ آمیزی کند. دنیایی که همه چیزش تحت تاثیر ویروس مرگ باری قرار گرفته که هر آنچه در آن اتفاق می افتد چه مستقیم و چه غیر مستقیم، ربط پیدا می کند به ماجرای «کرونا» و چه واکسن زده باشیم و چه نزده باشیم با آن درگیر هستیم. درگیری که در حوزه های مختلف شغلی وجود دارد که باآنکه در جاهای مختلف از جغرافیای زیستی ما، در تلرانس کم و زیاد شدن قرار دارد، اما هرچه هست، هنوز هست و فعلا هم باید صبر نماییم که اوضاع تا حدی رو به راه شده و بتوانیم با خیال راحت به زندگی کم و بیش عادی خود ادامه دهیم.
اگرچه حالا دنیا تا حدی از بحران و طوفان مرگ آور ماه های اولیه انتشار ویروس دوری گزیده و بعضی از فعالیت ها حتی در حوزه های در رابطه با فرهنگ و هنر هم به حالت عادی خود بازگشته، اما این شرطی اجتناب ناپذیراست که هنوز ماجرا در خطرآفرین ترین شکل ممکن بیخ گوش ما قرار دارد که گریزی هم از آن نیست.
اما آنچه در این میان می تواند مورد توجه قرار گیرد، نحوه عملکرد دستگاه ها و مجموعه های مدیریتی در حوزه های مختلف است که در دوران کرونایی چه احوالاتی داشتند؟ آیا حضور این ویروس منحوس توانسته دربرگیرنده نوآوری های مدیریتی در روزگار کرونا پیرامون فعالیتهای فرهنگی هنری کشور بخصوص در حوزه موسیقی باشد؟ اساساً مجموعه های موسیقایی که هر کدام به نحوی در حوزه های سیاست گذاری و مدیریت بر موسیقی فعالیت می نمایند، چه کارهایی را در مجموعه های خود انجام داده اند تا قطار فعالیتهای موسیقایی کشور از ریل خود خارج نشود؟ آیا فرایند مدیریتی دولت ها و مجموعه های دیگر در حوزه موسیقی توانسته کارنامه قابل قبولی را در روزگار کرونایی از خود نشان دهد یا خیر؟
همه اینها و تعداد زیادی از پرسش های دیگر موضوعات بسیار مهمی هستند که نه فقط در گزارش های رسانه ای بلکه در روزگار پسا کرونایی می تواند تا مدت ها مورد توجه تحلیل گران و آمایش های دانشگاهی و پژوهشی در حوزه موسیقی باشد که بتوانند ارزیابی سنجیده از آنچه در موسیقی ایران طی دوران کرونایی گذشت، داشته باشند. ارزیابی که گروه هنر خبرگزاری مهر را بر آن داشت تا به واسطه ارتباط با روابط عمومی و امور اجرایی دستگاههای دولتی و صنفی که در حوزه موسیقی فعالیت می نمایند شمایلی از آنچه این مراکز دولتی و مدیریتی در حوزه موسیقی انجام داد را ثبت کرده و قضاوت را در قالب دیگری ادامه دهد.
آنچه در این سلسله گزارش ها می خوانید نگاهی اجمالی به فعالیت مجموعه های در رابطه با حوزه موسیقی کشور طی دوران کرونایی بخصوص چند ماهه اخیر است که در هر گزارش عملکرد این مجموعه ها پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. توضیح این که آنچه از اطلاعات و فعالیت ها و آمارهای موجود در این گزارش ها منعکس شده، از روابط عمومی ها و امور اجرایی این مجموعه ها احصا شده که به تفکیک در نوبت های مختلف منتشر می شود.

در سومین شماره از این گزارش رسانه ای به سراغ فعالیتهای مرکز موسیقی انقلاب اسلامی «مأوا» رفتیم، که طی سالهای اخیر همراه با برخی دیگر از مجموعه ها شرایطی را بوجود آورده اند تا بتوانند در عرصه های متفاوتی از حوزه موسیقی دست به تولید آثار بزنند. آثاری که به طور عمده با محوریت دفاع مقدس، حوزه های آیینی – مذهبی، حوزه های اجتماعی، رویدادها و دغدغه های ملی و در مواردی هم دغدغه های اجتماعی پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند. آثاری که بعضی از آنها هم در همین یکی دو سال با حاشیه ها و اما و اگرهای زیادی روبرو شده و شرایطی را ایجاد کرد که خیلی از کارشناسان حوزه موسیقی روی فعالیتهای مرکز موسیقی «مأوا» بعنوان یکی از مجموعه های تابعه سازمان هنری – رسانه ای اوج تمرکز بیشتری داشته باشند. کما این که در همین حوزه آثاری همچون نماهنگ «منو بشناس»، نماهنگ «دهه هشتادیا» و پروژه هایی چون «شب های دلتنگی» همچون آثار برجسته ای بودند که نسبت به سایر آثار ماوا بیشتر مورد توجه قرار گرفتند.
در همین چارچوب حضور در تولیدات در رابطه با سرودها و آهنگ های انقلابی هم یکی دیگر از فعالیتهای این مرکز را تشکیل می داد که در این راستا راه اندازی پروژه «لیگ سرود» همچون مهم ترین دستاوردهای این مجموعه در این عرصه به حساب می آید. دستاوردی که باآنکه به لحاظ محتوایی و اجرایی می تواند مورد بازبینی و تحلیل بیشتری قرار گیرد، اما اساسا گامی برای توجه به مبحث مهم سرود است که می بایست خیلی زودتر از اینها به آن توجه می شد. آن چنان که خیلی از مراکز فرهنگی هنری دیگری هم هستند که در این سال ها روی مبحث سرود تمرکز داشته اند، اما به علت فقدان برنامه ریزی لازم و توجه صرف به عرضه یک رزومه مدیریتی متاسفانه دستاورد مثبتی برای این گونه مهم موسیقایی نداشته است.
یکی دیگر از پروژه هایی که در این چند ماه از جانب مرکز موسیقی مأوا مورد توجه قرار گرفت و اتفاقاً باعث استقبال مخاطبان هم شد، تولید آثار دیجیتالی موسیقایی با محوریت حضور مداحان شاخص خاندان (ع) در چارچوب پروژه «شب های دلتنگی» و «غروب آدینه» است که طی ماه های اخیر علاوه بر این که با استقبال قابل توجه شنوندگان این نوع آثار روبرو شده، دربرگیرنده انعکاس بعضی از اظهارنظرها درباره بودن یا نبودن این سبک از آثار مذهبی در رابطه با ایام سوگواری خاندان (ع) است که می تواند در نشست ها و برنامه های مختلف دیگر مورد بررسی و نقد قرار گیرد. حال باید دید که این پروژه های مرکز موسیقی ماوا که در روزهای کرونایی جلوه بیشتری پیدا کرد، با چه شرایط دیگری پیش روی مخاطبان و شنوندگان قرار خواهد گرفت.
آنچه می خوانید بخشی از فعالیتهای موسیقایی مرکز موسیقی مأوا در ایام کرونایی است که بخش هایی از آن توسط روابط عمومی این مجموعه در اختیار گروه هنر خبرگزاری مهر قرار گرفته است.
سرودهای شعبانیه و تشکر مقام معظم رهبری
ویروس کرونا همه جنبه های زندگی فردی و اجتماعی مردم را تحت تأثیر قرار داد و در روزهای ماه شعبان و ماه مبارک رمضان برگزاری مناسک دینی را با مشکلات عدیده ای مواجه کرد به صورتی که برگزاری مراسم دینی مطلق ممنوع اعلام گردید.
در آن ایام موسسه ماوا برای احیای آیین های دینی با دستورالعمل های بهداشتی اجرای سرودهای شاد خیابانی تحت عنوان کاروان امید را عملیاتی کرد و با استقبال زیادی همراه شد و همینطور مورد تقدیر و تشکر رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت.

تولید یک آلبوم عاشقانه و تقدیم آن به خانواده های ایرانی
مرکز موسیقی مأوا در تیر ماه سالجاری همزمان با فرا رسیدن سالروز ازدواج فرخنده حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) آلبوم عاشقانه «تماشایی» به خوانندگی حسین حقیقی با شعار «تقدیم به خانواده های ایرانی» پیش روی مخاطبان قرار داد. این آلبوم از جانب مرکز موسیقی «مأوا» از مجموعه های سازمان هنری رسانه ای اوج و موسسه «باریتون» با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
در این اثر که به شکلی نخستین آلبوم رسمی حسین حقیقی غیر از تک آهنگ های انتشار یافته توسط اوست هشت قطعه با نامهای قطعات «ریحانه»، «خلوت خوب»، «حیفه تو نباشی»، «دورت بگردم»، «آویشن»، «تماشایی»، «خانوم خونه م» و «قرنطینه» ساخته شده اند. قطعات این آلبومِ عاشقانه با آهنگسازی مهدی یغمایی، شجاعت شفایی، بابک مافی، سینا پارسیان و انوشیروان تقوی و بر مبنای اشعار محمدمهدی سیار، حامد عسکری، سیدجواد پرئی، یاحا کاشانی و نفیسه سادات موسوی انجام شده است.
حسین حقیقی همچون خوانندگانی است که طی سالهای اخیر در خوانش و آهنگسازی چندین قطعه موضوعی در حوزه های اجتماعی و مقاومت تک آهنگ هایی را در همکاری با سازمان هنری رسانه ای اوج و مجموعه های دیگر منتشر نموده که از آن جمله میتوان به قطعات «ما ایستاده ایم»، «سلام به آینده»، «ریحانه»، «به نام کربلا»، «داغ حرم»، «حیفه تو نباشی»، «اینجا»، «بهار بارونی»، «قرنطینه» و «دیر کردی» اشاره نمود.

هم خوانی ۴۰ خواننده پاپ ایران در یک پروژه پرحاشیه
نماهنگ «منو بشناس» از مهم ترین پروژه های مرکز موسیقی مأوا بود که در ساعات پایانی چهارشنبه شب چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰ با همراهی ۴۰ خواننده پاپ پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
در این پروژه که بعد از انتشارش با حاشیه های ریز و درشتی مواجه گردید، چهل نفر از خوانندگان سرشناس کشور در تجربه ای جالب توجه و با هدف تقویت هویت ملی ایرانی ها در یک نماهنگ با مبحث «همدلی»، «صلح» و «وحدت ملی» با محوریت ایران تحت عنوان «منو بشناس» حضور پیدا کردند. این موزیک ویدئو به قلم احمد امیرخلیلی، آهنگسازی فرزاد فرزین، تنظیم کنندگی بهروز صفاریان، کارگردانی محمد اولاد و تهیه کنندگی میثم محمدحسنی در موسسه مأوا تهیه و ساخته شده است.
نماهنگ «منوبشناس»، نماهنگ «دهه هشتادیا» و پروژه هایی چون «شب های دلتنگی» همچون آثار برجسته ای بودند که نسبت به سایر آثار تولید از جانب مرکز ماوا بیشتر مورد توجه قرار گرفتند پرواز همای، فرزاد فرزین، رضا صادقی، مهدی مقدم، حمید هیراد، علی اصحابی، مهدی یغمایی، بهرنگ بهادرزاده، کاوه آفاق، شهریار صیقلانی، خشایار اعتمادی، روزبه نعمت اللهی، بهروز صفاریان، حمید حامی، عماد طالب زاده، سینا شعبانخانی، سینا درخشنده، پدرام پالیز، معراج محمدی، امیر قنادی، آرش قنادی، کیارش پوزشی، شهرام شکوهی، حسین توکلی، حجت اشرف زاده، علی لهراسبی، گرشا رضایی، پیام صالحی، سامان جلیلی، حامد همایون، رستاک حلاج، حامد طاها، محمدرضا عیوضی، حسین حقیقی، علی رهبری، آرین بهاری، احسان حق شناس، مجتبی کبیری، علیرضا قرایی منش و مصطفی راغب بعضی از خوانندگانی هستند که در پروژه «منو بشناس» حضور داشتند.
حضور این تعداد خواننده در یک پروژه مشترک موسیقایی یکی از مهم ترین خصوصیت این نماهنگ بوده که طی سالهای گذشته بی سابقه بوده است. این در شرایطی است که بعضی از شنیده ها و روایت حاکی از دعوت مرکز ماوا از خوانندگان سرشناس دیگری بوده که آنها حضور در این پروژه را نپذیرفته بودند.
فرزاد فرزین آهنگساز و یکی از خوانندگان پروژه منوبشناس هم در صفحه شخصی خود توضیح داده است: «منو بشناس حاصل تلاش بیشتر از دو سال من و ۴۰ نفر از همکاران عزیزم برای شناساندن ایران و ایرانی به تمامی دنیاست. تشکر می کنم از همه دوستان هنرمندم که در ساخت این اثر کنار ما بودند. بهروز صفاریان عزیزم موسیقی و تنظیم این کار را به عهده داشته و احمد امیرخلیلی عزیز شاعر این اثر، محمد اولاد با ساخت ویدئویی به یاد ماندنی و البته آهنگسازی این اثر هم به عهده من بوده است. تمام هدف و تلاش ما ساخت اثری ملی بوده تا بتوانیم به همه دنیا این را بگوییم که ایران و مردمانش همیشه در صلح و دوستی بودند و هستند.»

«شب های دلتنگی» و تجربه های جدید در کرونا
مرکز موسیقی مأوا در شرایط سخت ایام کرونا در ماه مبارک رمضان دست به ابتکار جالبی زد تا این دفعه شهروندان تهرانی رمضان متفاوتی را پشت سر بگذارند. ماوا با عنایت به تعطیلی جلسات به دلیل شیوع کرونا و اهمیت بهره مندی از شبهای ماه مبارک رمضان، با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری مشخص شده میزبان مردم شب زنده دار تهران با ویژه برنامه «شب های دلتنگی» در پارکینگ مجموعه تفریحی «ارم» یا همان شهر بازی ارم بود.
در این طرح که از آغاز ماه مبارک رمضان شروع شد شرکت کنندگان از داخل اتومبیل های خود شاهد ویژه برنامه های قرائت قرآن، سرود، شعرخوانی، تواشیح، سخنرانی، مناجات و مداحی بودند. تجربه ای تازه و بدیع که فضایی را به وجود آورد که شور زیارت حرم و حریم خاندان (ع) این دفعه در پارک «ارم» تهران صورت گرفت.
در راستای اجرای این پروژه، مجموعه آثار صوتی دیگری در چارچوب ادعیه و نواهای عاشورایی با عنوان «شب های دلتنگی» همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) شامل ۵۵ قطعه صوتی از مداحان سرشناس کشور منتشر گردید. این مجموعه شامل قطعه های صوتی است که طی سالهای اخیر شبهای جمعه در چارچوب مداحی استودیویی، از جانب مرکز ماوا و مجموعه عقیق در فضای مجازی انتشار یافته بود.
مرکز موسیقی مأوا در ادامه انتشار آثار تازه ترین پروژه موسیقایی – تصویری خود پروژه دیگری را با عنوان «غروب آدینه» و مبحث و محوریت حضرت مهدی (عج) شروع کرد.
در این پروژه که محتوای موسیقایی آن در جهت پروژه «شب های دلتنگی» است، آثار آیینی تعدادی مداحان و شاعران خاندان با محوریت انتظار در چارچوب یک پروژه موسیقایی پیش روی شنوندگان قرار داده شد. این مجموعه هر هفته در غروب جمعه ها هم نوا با دلتنگی های منتظران ظهور حضرت ولیعصر (عج) باشد.

فصل جدید «لیگ سرود» با ضوابط کرونایی
فصل جدید مسابقات لیگ سرود از پروژه سالهای اخیر مرکز موسیقی ماوا هم جزو پروژه های مهم این مجموعه بود که از پاییز سال قبل با در نظر گرفتن ضوابط کرونایی با هدف ارتقای سطح کیفی سرود و فعالیتهای مستمر گروههای فعال این حوزه شروع شد.
«لیگ سرود» همچون پروژه های مهم مرکز موسیقی «مأوا» است که طی ماه های اخیر با مدیریت اجرایی موسسه «سفیر آفتاب» شروع شده است. پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان به نحو شایسته، افزایش رشد و توان گروههای سرودی، نشر سرود و سرودخوانی، کاهش هزینه های تولید سرود فاخر در گروههای سرود، معرفی گروههای سرود خلاق و باکیفیت، ایجاد ارتباط مستمر و با کیفیت با همه گروههای سرود در سرتاسر کشور و ارتقای سطح کیفی اجرای زنده سرود از مهم ترین اهداف این پروژه است.
فصل های تازه مسابقات لیگ سرود با موضوعات مختلف همراه با رعایت ضوابط کرونایی شروع شد و تمامی گروههای سرود کشور می توانستند در یک رقابت آزاد، هدفمند و عادلانه در چارچوب «لیگ سرود» با هم رقابت کنند. ضمن این که این رقابت ها با هدف ترویج سرود، ایجاد ارتباط مستمر و با کیفیت با گروههای سرود، ارتقای سطح کیفی سرود و کاهش هزینه های گروههای سرود برگزار شد.
گروه های شرکت کننده در رقابت های لیگ سرود خدمات توانمندسازی و حمایت در تولید سرود و نماهنگ از باشگاه رشد جوان سازمان اوج دریافت نمودند. ضمن این که در فصل جدید این رقابت ها که در هفت مرحله تا آخر سال برگزار می گردد توجه به مناطق محروم و شناسایی گروههای بااستعداد در شهرستان ها در اولویت قرار دارند.
یکی دیگر از پروژه هایی که در روزهای کرونایی پیرامون حوزه سرود توسط مرکز موسیقی ماوا صورت گرفت، اجرای خیابانی سرود «کاروان امید» توسط هیات سائلین امیرالمومنین (ع) در ایام شیوع کرونا بود که این پروژه مورد تمجید مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.

پویش «همصدای آسمان» با محوریت اذان و دعای جوشن کبیر
مرکز موسیقی ماوا همزمان با تولید و نشر نماهنگ «همصدای آسمان» پویشی با محوریت اذان و دعای جوشن کبیر در ماه مبارک رمضان اجرا کرد که در آن بیشتر از ۳ هزار ویدئو از اذان گفتن نوجوانان در پشت بام ها و بالکن ها و حتی اماکن عمومی مثل مترو از جانب نوجوانان کشور ارسال شد.
در پویش همصدای آسمان علاوه بر پخش روزانه ویدیوهای ارسالی مخاطبان از شبکه پویا و فضای مجازی، به قید قرعه تعداد ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون ریالی هم به شرکت کنندگان تقدیم شد.
البته با عنایت به استقبال مخاطبان از پویش «همصدای آسمان» این پویش در نیمه دوم ماه رمضان سالجاری هم با محوریت دعای جوشن کبیر برگزار شد که طی مرکز «مأوا» از نوجوانان و جوانان دعوت کرد تا با قرائت فرازی از دعای جوشن کبیر، ویدئوی خویش را به آدرس این پویش ارسال نمایند.

انیمیشن «وداع» و عرض ارادت به حضرت سیدالشهدا به سه زبان
نماهنگ «وداع» هم عنوان یکی از مهم ترین محصولات ساخته شده از جانب مرکز موسیقی «مأوا» با نوای شهروز حبیبی، سید مجید بنی فاطمه و احمد فتلاوی بود که شهریور ماه سال قبل در چارچوب یک نماهنگ انیمیشنی به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد دانیال عطوفی، تهیه کنندگی صوت طاها چوگان باز به سرانجام رسید.
نماهنگ انیمیشنی «وداع» به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با مبحث غروب ساخته شده بود. این نماهنگ لحظه خداحافظی حضرت سیدالشهداء (ع) با حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را به سه زبان فارسی، عربی و آذری به تصویر کشیده است. نسخه فارسی این نماهنگ با صدای سید مجید بنی فاطمه، نسخه ترکی با صدای شهروز حبیبی و نسخه عربی با صدای احمد فتلاوی ساخته شده است.
در این نماهنگ کارگردان و تهیه کننده محمد دانیال عطوفی، تهیه کننده صوت طاها چوگان باز، تنظیم نسخه فارسی و ترکی احسان جوادی و تنظیم نسخه عربی محمّد المهند عوامل اجرایی این محصول را تشکیل می دادند.

«زندگی ادامه داره» با «پوتین سفید» در ایام کرونایی
نماهنگ «زندگی ادامه داره» هم همچون فعالیتهای مرکز ماوا متناسب با روزهای کرونایی بود که چندی قبل با هدف ایجاد شور و نشاط و امید در روزهای کرونا تولید و منتشر گردید. در همین راستا هم نماهنگ دیگری به اسم «پوتین سفید» با صدای سیدرضا نریمانی و شعر محسن ناصحی در روزهای ماه مبارک رمضان و در ایام سخت کرونایی تولید و تقدیم به شهدای سلامت شد.
فلش مآب «قرنطینه» با صدای حسین حقیقی هم عنوان یکی دیگر از آثار موسیقایی در رابطه با روزهای کرونایی بود که به مناسبت یلدا با هدف قدردانی از مدافعان سلامت و کادر درمان مقابل بیمارستان امام خمینی (ره) اجرا و تقدیم پرستاران شد.
در این اجرا حسین حقیقی خواننده، مهران علوی کارگردان، طاها چوگان باز تهیه کننده و موسسه باریتون بعنوان مجری طرح گروه اجرایی نماهنگ را تشکیل می دادند.

«مالک الازمان» در بیروت و استقبال از «کاروان امید»
برگزاری سرودهای شاد خیابانی تحت عنوان کاروان امید توسط مجموعه ماوا که با استقبال زیادی همراه شده بود، به هماهنگی بین موسسات و فعالان فرهنگی در کشورهای منطقه رسید.
اجرای قطعه صوتی «منجی عالم» توسط گروههای سرود به یک موج مردمی تبدیل شد و در شهر بیروت هم به زبان عربی اجرا و فایل تصویری آن به صورت نماهنگ منتشر گردید.
نماهنگ «دهه هشتادیا» و حاشیه هایی که پدید آمد
نماهنگ «دهه هشتادیا» عنوان تازه ترین و یکی از متفاوت ترین و پرحاشیه ترین محصولات مرکز موسیقی مأوا بود که بر مبنای سرود «کی گفته عاشقی برا قدیمه؟» گروه سرود وصال با حضور عبدالرضا هلالی، محمدحسین پویانفر و علی رام نورایی انتشار یافته است.
در این نماهنگ که حتی پخش تیزر آن در روزهای کرونایی هم با حاشیه های زیادی در فضای مجازی همراه بود سعید پاشازاده شاعر، علی شمس تهیه کننده و مهران علوی بعنوان کارگردان حضور داشتند.
مرکز موسیقی مأوا که گویا خوب می دانست این اثر با حاشیه هایی مواجه خواهد شد، همزمان با انتشار این نماهنگ متنی را با عنوان «چند خط درباره یک تجربه جدید و ضروری» منتشر نمود و اظهار داشت: «نوجوانان تقریباً بخش فراموش شده تولیدات رسانه ای در کشور ما هستند. درباره خصوصیت ها و سلیقه ها و علاقه های آنان کمتر فکر می نماییم و کمتر کاری اختصاصی برای شان تولید می نماییم. و طبیعی است که وقتی ما کاری نمی نماییم، دیگران این خلا را با تولیدات متفاوت تری پر می کنند. ما در مرکز موسیقی ماوا مدتی است تمرکز خویش را بر این حوزه گذاشته ایم و در تلاشیم که آثاری را برای مخاطب نوجوان طراحی و تولید نماییم. در تلاشیم که این آثار صرفا محدود به یک بخش از مخاطبان نباشد و هر اثری برای جامعه مخاطبان هدف آن اثر تولید شود. کما این که در محرم سال جاری هم نماهنگ «گره» برای بخشی از این مخاطبان تولید و با استقبال آنان روبرو شد و نماهنگ «دهه هشتادی ها» برای بخش دیگری از مخاطبان نوجوان، با حال و هوای دیگر و ادبیاتی دیگر تولید شد. از آغاز ورود به این حوزه می دانستیم که با مسیر طی نشده پر چالشی روبرو می باشیم و بعد از تولید هر اثر نیازمند شنیدن دقیق نظرات، انتقادات و پیشنهادات مخاطبان و صاحب نظرانیم، تا ادامه این مسیر را دقیق تر و درست تر از قبل طی نماییم. پس با آغوش باز شنوای نظرات همه شما هستیم. به امید این که این نقد و نظرات کمک نماید تا مخاطب نوجوان در تولیدات رسانه ای کشور دیده شود.»

نماهنگ دورهمی با صدای «مجال» و کارگردانی داود احمدی با هدف ترویج نشاط و امید، نماهنگ «گره» با صدای عبدالرضا هلالی، یوسف بهشتی و همراهی گروه سرود «احسان»، نماهنگ «صبح غدیر» با صدای علی اکبر قلیچ، نماهنگ «حسیاء زمینی برای آسمان» با مبحث مقاومت و امید کودکان جنگ زده سوری، نماهنگ «مثل آسمون» به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی و روز پدر، نماهنگ «خانه پدری» به روایت حمیدرضا برقعی با مبحث حضرت سیدالشهدا، نماهنگ «بارکد» با هدف پشتیبانی از تولید ملی با همراهی گروه سرود رایه الزهرا، نماهنگ «مردی که تمام نمی شود» به کارگردانی محسن اردستانی و بازی کوروش زارعی و تعدادی دیگر از هنرمندان تئاتر با مبحث شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، نماهنگ «فصل پریشانی» با صدای علی زند وکیلی، نماهنگ «هشت بهشت» در سالگرد درگذشت ابوالفضل زرویی نصرآباد شاعر و طنز پرداز، نماهنگ «رویای ایرانی» با همراهی گروه سرود «وصال» با محوریت تلاش نسل نوجوان کشورمان برای ساختن آینده، نماهنگ «مناجات ناشنوایان» با سروده ای از مقام معظم رهبری، نماهنگ «صبح قشنگ» با مبحث دشواری های روزمره زندگی و تلاش مردم برای کسب و کار حلال، نماهنگ «مسک الختام» در آستانه سالروز تولد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، نماهنگ «منجی» با نوای محمد کمیل همزمان با سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، نماهنگ «اخراج» با شعار «ایرانی نداره راه بن بست» با صدای مهدی ملکی خواننده، نماهنگ «قهرمان بچگی» همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی با همراهی گروه سرود «کانون محمدیه» محله هرندی تهران، نماهنگ «زیارت اربعین» با صدای محمود کریمی، نماهنگ «کنار هم باشیم» به کارگردانی محمدرضا ملاعباسی در جهت «رزمایش همدلی برای ایران همدل» در ایام کرونایی، نماهنگ «بک عرفتک» با فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی و نوای مهدی نجفی، نماهنگ «یا رب تو ببخش» با صدای سید مجید بنی فاطمه مشتمل بر فرازی از دعای افتتاح، نماهنگ «جوان پهلوان» همزمان با فرا رسیدن روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای، نماهنگ ریحانه به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با صدای حسین حقیقی، نماهنگ عربی «واحدالدنیا» (یگانه دنیا) با همراهی ارکستر «ایستگاه» به مناسبت عید سعید غدیر، نماهنگ» طبیب» با حضور هنرمندانی از کشور افغانستان، نماهنگ «دهکده اجدادی» با همراهی گروه سرود وصال، نماهنگ «عاشق شوید» همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله بهشتی، هم همچون آثاری هستند که طی روزهای کرونایی پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.


منبع:

1400/09/20
15:38:01
5.0 / 5
585
تگهای خبر: آلبوم , آهنگ , پاپ , خواننده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو