نشست كنسرت دفاع مقدس در مهر-۱؛

مرور خاطرات در یک کنسرت ویژه

مرور خاطرات در یک کنسرت ویژه

سایت رسمی سیامک یزدانجو: معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مدیر دفتر موسیقی و شعر سازمان صدا و سیما به تشریح جزئیات کنسرت مشترک روز 31 شهریور ماه به مناسبت هفته دفاع مقدس پرداختند.



خبرگزاری مهر – گروه هنر – علیرضا سعیدی: برخی از مجموعه ها و نهادهای مهم فرهنگی هنری که طی سالهای اخیر کارهای مختلفی در عرصه ساخت و تولید آثار هنری موضوعی در رابطه با رویدادهای ملی – میهنی داشته اند، در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس تلاش خودرا انجام داده اند که بتوانند در این عرصه آثار شاخص و دارای کیفیتی را پیش روی مخاطبان و علاقه مندان به حوزه موسیقی مقاومت قرار دهند. آثاری که با حضور شاعران، اهنگسازان، نوازندگان و خوانندگان شناخته شده کشورمان دربرگیرنده ارزشمندی های فراوانی به لحاظ کمی و کیفی است که می تواند در قالب خود مورد بررسی بیشتری قرار گیرند.
این شرایط به شکلی است که در زمینه موسیقی مقاومت و دفاع مقدس شاهد تولید و ارائه آثار بسیار شنیدنی و ارزشمندی هستیم که طی سالهای اخیر چه در قالب موسیقی فیلم، چه در قالب موسیقی تئاتر و چه در قالب آثار موسیقایی مستقل در این عرصه توانسته اند حتی تبدیل به آثاری شاخص در زمینه موسیقی ارکسترال و دیگر شاخه های موسیقی شوند. فضایی به شدت دارای پتانسیل که بار محتوایی هشت سال دفاع مقدس فارغ از هرگونه نگاه سفارش زده ای، دربرگیرنده اوضاع و احوالی بوده که سازندگان این آثار با قلب و روح و جان خود آن رها ساخته اند، نواخته اند و خوانده اند. فضایی تمام نشدنی که هرچه قدر روی آن تعمق و تفکر بیشتری شود، همچنان دربرگیرنده ارزش های انسانی و الهی است که خارج از کلید واژه منحوس «جنگ» آنرا تبدیل به «دفاع مقدس» کرد و هنرمندان را بدون هیچ گرایش سیاسی مجذوب شرایطی کرد که قابلیت های زیادی برای ساخت اثر هنری دارند.
حالا مقرر است برمبنای آنچه روایت شد، کنسرتی به مناسبت هفته دفاع مقدس مشتمل بر اجرای آثار منتخب چندین اثر موسیقایی در رابطه با حوزه موسیقی دفاع مقدس ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ماه در باغ موزه دفاع مقدس به رهبری ارکستر آرش امینی، همراهی نوازندگان ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و خوانندگی امیرحسین سمیعی در باغ موزه دفاع مقدس توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دفتر موسیقی و شعر سازمان صدا و سیما اجرا شود.
شرایطی که بهانه ای شد تا امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خواننده این کنسرت، علیرضا قزوه شاعر و مدیر دفتر موسیقی و شعر و سرود سازمان صداوسیما و آرش امینی رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما با حضور در خبرگزاری مهر و برگزاری یک نشست خبری که به دعوت گروه هنری این خبرگزاری صورت گرفت، طی دو بخش از جزییات برگزاری کنسرت ارکستر سمفونیک صدا و سیما به مناسبت هفته دفاع مقدس و دیگر اقدامات نهادهای تحت مدیریتی شأن در زمینه موسیقی دفاع مقدس سخن بگویند. که بخش اول آن بدین سان است:

مرور خاطرات ماندگار با کنسرت «بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس»
امیرحسین سمیعی آهنگساز، خواننده و معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که بطور همزمان مدیریت موسیقی این مجموعه را نیز به عهده دارد، در ابتدای این جلسه رسانه ای درباره ی جزییات این کنسرت مشترک که مقرر است با همراهی دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما و باغ موزه دفاع مقدس اجرا شود اظهار داشت: برنامه پیش رو، کنسرتی با اجرای چند اثر موسیقایی در زمینه دفاع مقدس همچون «پوئم سمفونی اروند»، «پوئم سمفونی سرباز» و آثار خاطره انگیز دیگر با آهنگسازی هنرمندان شناخته شده در زمینه موسیقی مقاومت هم هست. دراین زمینه همکاریهای بین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دفتر موسیقی و شعر سازمان صدا و سیما و ارکستر سمفونیک این مجموعه طی دو سال قبل با پوئم سمفونی «سرباز» شروع شد و پس از تولید پوئم سمفونی «اروند» به کنسرت «مقام حماسه» به رهبری ارکستر آرش امینی در تالار وحدت رسید و در نهایت هم با افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر سال قبل پایان یافت.
وی اضافه کرد: خوشبختانه این همکاری مشترک امسال ادامه پیدا کرده و مقرر است ساعت ۲۰ روز پنجشنبه ۳۱ شهریورماه به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس کنسرت «بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس» با اجرای آثاری از حشمت سنجری، همایون رحیمیان، بهزاد عبدی، آرمان مهربان و بنده به رهبری ارکستر آرش امینی، رهبری گروه کر رازمیک اوحانیان، تک نوازی میهمان پاشا هنجنی، همراهی نوازندگان ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و خوانندگی من در باغ موزه دفاع مقدس اجرا شود. این پروژه در حقیقت فصل جدیدی از همکاریهای راهبردی با مجموعه های موسیقایی است که می تواند دربرگیرنده ابعاد خاطره انگیز و جالب توجهی باشد.
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به ضرورت انجام کارهای مختلف فرهنگی هنری در هفته دفاع مقدس توضیح داد: هفته دفاع مقدس برای ما در زمینه هنر مشتمل بر شاخصه های مهمی است و ما باید تا آنجا که در توان داریم از این ظرف برداشت نماییم چرا به مفهوم مطلق کلمه گنجینه ای تمام نشدنی است. در این چارچوب هنرمند دغدغه مند تلاش خودرا می کند تا بواسطه زبان موسیقی خودرا به مفاهیم عمیقی از حماسه و عرفان گره بزند تا خودرا به ماندگاری برساند و ما امیدواریم بی انگرو آن شکلی از اجرا باشیم که به کار این قالب و فرم می آید.
برنامه های ما در زمینه موسیقی کوتاه مدت نیست
سمیعی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص این که آیا این کنسرت تنها برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته دفاع مقدس پیرامون حوزه موسیقی است؟ اظهار داشت: آنچه ما برای برگزاری رپرتوارهای موسیقی مان مد نظر قرار دادیم مبتنی بر برنامه های کوتاه مدت و میان مدت نیست. بلکه برنامه های بلند مدتی است که می تواند اثربخشی بیشتری داشته باشد. کما این که وقتی ما پوئم سمفونی «سرباز» را دو سال قبل با دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما کار کردیم برنامه ریزی هایمان را به شکلی انجام دادیم تا اثر در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، رونمایی گردید، در دومین سالگرد به اجرا در آمد و سپس به جشنواره موسیقی فجر راه پیدا کرد. این چارچوب در زمینه سمفونی اروند نیز انجام گرفت و سال گذشت که ما این پروژه را در سالن کوثر سازمان صدا و سیما رونمایی کردیم، تمام تلاش و برنامه ریزی مان را به شکلی انجام دادیم که بتوانیم در فواصل زمانی مختلف شاهد اجرای برنامه ها و کنسرتهای مختلفی دراین زمینه باشیم. چونکه معتقدیم این تولیدات دربرگیرنده ارزش ها فراوانی است که در بازه زمانی خاصی نمی گنجد برای اینکه چارچوب های ارزشمندی هنری دارند که می تواند با نگاه های جدید سالهای مستمر پیش روی مخاطبان قرار گیرد.
سمیعی: نقطه هدف بنده در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سایر عزیزان در مجموعه هایی چون دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما به اینگونه است که در راه برنامه ریزی آثاری را تولید نماییم که بتوانیم تا سالهای سال با رویکرد های متفاوت آنرا روی صحنه اجرا نماییم وی افزود: ما موسیقی هایی داریم که در یک بازه زمانی خاص تولید شده و اثر گذاری کوتاهی هم دارند. اما قطعات و آثاری هم هستند که وقتی تولید می شوند بواسطه کوشش های گروههای و ساختاری که روی آن صورت گرفته، ماندگاری بیشتری دارند. بدین سبب نقطه هدف بنده در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سایر عزیزان در مجموعه هایی چون دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما به اینگونه است که در راه برنامه ریزی آثاری را تولید نماییم که بتوانیم تا سالهای سال با رویکرد های متفاوت آنرا روی صحنه اجرا نماییم.
وی در جواب سوالی در خصوص عدم استفاده مناسب از پتانسیل های فیزیکی موجود در باغ موزه دفاع مقدس برای برگزاری چنین کنسرتهای موضوعی اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس اساساً در فرم، مکانی برای بازدید موزه است که باتوجه به ارزشمندی هایی خود دربرگیرنده خاصیت ها و جذابیت های خاصی است که می تواند نقش بسیار بهادار ای در بازآفرینی خاطرات مربوط به دفاع مقدس داشته باشد. خوشبختانه دوستان ما در باغ موزه دفاع مقدس همیشه همراهی ویژه ای با ما داشتند و حتی در مواردی به ما پیشنهاد هم ارایه داده اند حتی یکی از پیشنهادات دکتر جعفری (مدیریت باغ موزه دفاع مقدس) این بود که پوئم سمفونی اروند را در این مکان رونمایی نماییم. ولی خب ما طی آن روزها در دوران پیک کرونا بودیم و شرایط سختی برای اجرای برنامه ها داشتیم. اما به هر ترتیب باغ موزه دفاع مقدس همیشه به عنوان یک مجموعه پیشرو در کنار ما حضور داشته و از برگزاری برنامه هایی شبیه کنسرت پیش رو استقبال کرده است. حالا که دوران سخت کرونا را گذارنده ایم هم فکر می کنم دوره احیا کردن هاست و من حتم دارم اتفاقات بسیار ارزشمندی در باغ موزه دفاع مقدس می افتد.

وقتی کرونا مجال اجرای یک پروژه مهم را می گرفت
آرش امینی آهنگساز، مدرس و رهبر ارکستر که طی سالهای اخیر رهبری ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما را به عهده داشته نیز در این جلسه رسانه ای با اشاره به برخی جزییات کنسرت «بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس» اظهار داشت: شروع آشنایی بنده با امیرحسین سمیعی به سال ۱۳۹۸ با اجرای پوئم سمفونی «سرباز» همراه با ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما بازمی گردد. روزهایی که در پیک کرونا قرار داشت اما ما در ارکستر به کار خودمان با تمام سختی ادامه می دادیم. به هر حال قرار گرفتن آقای سمیعی در معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران سبب ایجاد فکر و انرژی در این مجموعه شد که موجب و بانی خلاقیت و تولید شده است. شرایطی که سبب اتصال مجموعه های و نهادهای مختلف فرهنگی است که تولید آلبوم «سرباز» یکی از نتایج مؤثر آنست.
آرش امینی: ما به این موسیقی های باارزش بی مهری های زیادی کرده ایم. بطور قطع جریان دفاع مقدس جای کار زیادی برای پرداخت موسیقایی دارد و برگزاری این کنسرت ها فقط بهانه ای برای جلب توجه بیشتر است که اینگونه ای باارزش را فراموش نکنیم وی افزود: چند ماهی بود تصمیم داشتیم برخی پروژه های تولید شده در زمینه موسیقی مقاومت را روی صحنه اجرا نماییم اما متأسفانه کرونا مجال این را به ما نمی داد. این در حالی بود که می خواستیم کنسرتی را در خرداد ماه روی صحنه ببریم که با دست اندازهایی مواجه شدیم. اما خوشبختانه با کمک آقای سمیعی روز پنجشنبه شاهد اجرای این پروژه موسیقایی مشترک دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه قطعات ماندگار آهنگساز مطرح کشورمان در باغ موزه دفاع مقدس هستیم.
رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما درباره ی کارهای این مجموعه موسیقایی اظهار داشت: طی سه سال قبل تمام تلاش خودرا انجام دادیم که کارهای مستمری را برای ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما تدارک ببینیم. در این جهت اجرا و ضبط پروژه های «سرباز»، «اروند»، «سمفونی بیست و یک شاهین فرهت» و خیلی از آثار دیگر در زمره کارهایی است که تا حالا انجام دادیم و بسیار خوشحالم شرایطی هم فراهم شده که بتوانیم کارهای مشترکی را با مجموعه ها انجام بدهیم. در این جهت هفته دفاع مقدس هم روزهایی است که باید از این فرصت کوتاه استفاده نمائیم تا بتوانیم دین خودرا به شهدا ادا کرده باشیم.
جزئیات یک کنسرت مهم در باغ موزه دفاع مقدس از زبان رهبر ارکستر
امینی درباره ی جزییات کنسرت «بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس» هم اظهار داشت: آنچه برای برگزاری کنسرت برنامه ریزی در ابتدا اجرای قطعه ای به نام «نیایش یزدان» به آهنگسازی مرحوم حشمت سنجری است که در حقیقت یک «بسم الله الرحمن الرحیم» برای شروع کنسرت است. سپس کار ما با قطعاتی از آلبوم «سرباز» به آهنگسازی آرمان مهربان ادامه پیدا می کند. بعد از اجرای این آثار، قطعه «دفاع از عشق» به آهنگسازی بهزاد عبدی که در حقیقت کُلاژی از موسیقی فیلم های دفاع مقدسی است پیش روی مخاطبان قرار می گیرد و پس از آن نیز قطعاتی از پروژه «پوئم سمفونی اروند» به آهنگسازی و خوانندگی امیرحسین سمیعی اجرا می شود. در آخر برنامه نیز قطعه «پیروزی» به آهنگسازی همایون رحیمیان پیش روی حاضران در برنامه قرار خواهد گرفت.
وی درباره ی محتوای موسیقایی ارائه شده در این کنسرت ها و حس و حالی که می تواند برای مخاطبان و گروه اجرائی داشته باشد، توضیح داد: من عقیده دارم آنچه در این کنسرت ها با مضمون دفاع مقدس اجرا می شوند. به صورتی نقاط شروعی است که بهانه هایی برای پرداختن به موسیقی دفاع مقدس است. بنده معتقدم ما به این موسیقی های باارزش بی مهری های زیادی کرده ایم. بطور قطع جریان دفاع مقدس جای کار زیادی برای پرداخت موسیقایی دارد و برگزاری این کنسرت ها فقط بهانه ای برای جلب توجه بیشتر است که اینگونه ای باارزش را فراموش نکنیم. این نکاتی هم که اشاره می کنم نه از روی شعار که برگرفته از عقیده باطنی ام است که باید کارهای بیشتری روی این فضا انجام داد.
رهبر ارکستر کنسرت بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس درباره ی تفاوت محتوایی موسیقایی و سازبندی که می تواند در چنین کنسرت هایی پیش روی مخاطبان قرار گیرد، اظهار داشت: آثاری که برای این کنسرت در دست اجرا داریم، آثاری سمفونیک هستند که برای ارکستر سمفونیک و گروه کُر نوشته شده اند و من فکر می کنم استفاده از این زبان بین المللی که در همه جای دنیا مرسوم می باشد، می تواند نقاط مشترک بیشتری را می تواند به لحاظ مفاهیم جذب نماید. اساساً همین شکوه و عظمت ارکستر سمفونیک می تواند متناسب چنین آثاری با این محتوای باارزش داشته و با مخاطب ارتباط بهتری برقرار کند.

ماجرای درخواست آقای خواننده از پوریا آذربایجانی چه بود؟
امیرحسین سمیعی خواننده این کنسرت هم در ادامه صحبت های امینی توضیح داد: ما می توانستیم در کنسرت پیش رو از نوازندگان سازهای ایرانی برای حضور در ارکستر دعوت نماییم ولی آن موومان هایی که در صدد اجرای آنها هستیم، موومان های نیست که بتواند نوازنده میهمان با تعداد بالا داشته باشد. این هم از سهل انگاری و بی توجهی به موسیقی ایرانی و ساده انگاری نیست. آنچه ما برای کنسرت پیش رو انتخاب کردیم، قطعاتی است که خصیصه سمفونیک آنها بیشتر است.
وی درباره ی روایت های موسیقایی پوئم سمفونی «اروند» به عنوان یکی از پروژه های اجرا شده در این کنسرت هم اظهار داشت: زمانی که پوئم سمفونی اروند رونمایی گردید از پوریا آذربایجانی کارگردان فیلم بسیار باارزش و تماشایی «اروند» تقاضا کردم که این موسیقی ها را گوش کند. جالب است بدانید ما خیلی اتفاقی برمبنای فیلم و موومان دوم که مربوط به شهدای غواص و عملیات کربلای ۴ است، ماجرا را طراحی نموده بودیم. در عملیات کربلای ۴، عملیات در شب شروع می شود و رزمندگان ما به آب می زنند، تا آن زمان که آن منور روی اروند می آید و روشن می کند و برادران ما را تیرباران می کنند. شرایطی که من تلاش کردم در موسیقی این قسمت شاخصه هایی را طراحی کنم.
این هنرمند توضیح داد: حتی به خاطر دارم وقتی موسیقی را در اختیار یکی از بزرگوارانی که در این عملیات حضور داشت، گذاشتم، بمحض گوش دادن، اظهار داشت: «این موسیقی عملیات کربلای چهار است:. نکته دیگر این که من در آخر موومان دوم کدهایی را مبتنی بر شهدای غواص و عملیات های مرتبط طراحی کردم که اشاره ای به دست بسته بودن دارد. شرایطی که تلاش کردم خیلی دقیق باشد. حتی این انگیزه را در من ایجاد کرد که اگر روزی افتخار ساخت اثر دیگری با موضوع دفاع مقدس داشتم حتما از راوی استفاده کنم تا کدگذاری های شاخص بیشتری به شنونده اثر منتقل شود.
دعوت از میهمانان ویژه در یک کنسرت ویژه
این خواننده و آهنگساز اشاره کرد: پوئم سمفونی اروند اثری درونگرایانه است که خوب یادم می آید وقتی تصمیم به رونمایی آن گرفتیم، یکی از نوازندگان ارکستر به من گفت، چنین موسیقی در این بازه زمانی دربرگیرنده شرایط سنگین و پیچیده ای است. او درست می گفت. اروند بطور قطع موسیقی پیچیده ای دارد اما من تلاش کردم برمبنای روایت اصلی عملیات کربلای ۴ کدگذاری هایی را انجام دهم کما این که در موسیقی در رابطه با عملیات کربلای پنج به شکلی دیگر طراحی موسیقی را انجام دادم. موسیقی که دربرگیرنده یک خیزش انتقام جویانه است و اگر شما موتیف های آغازین را گوش کنید متوجه می شوید، موسیقی اثر نیز خیزشی برای انتقام کربلای چهار است. البته آن چیزی که من روایت کردم از زبان یک هنرمند است و اگر بزرگان جنک این مصاحبه را می خوانند من از آنها عذرخواهی می کنم.
سمیعی درباره ی حضور احتمالی تعدادی از فرماندهان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در این کنسرت هم اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که هم از خانواده معظم شهدا، هم از خانواده معظم شهدای غواص و هم فرماندهان جنگ دعوت نماییم تا میهمان ویژه کنسرتی باشند که برش یک ساعت و نیمه ای از یک دوره خاطره انگیز و سلحشورانه ای باشد که یادآوری آن برای همه امری ضرورت دارد.

مدیریت فرهنگی، مخاطب، کنسرتهای سفارشی و چند داستان دیگر
معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در بخش دیگری از این جلسه خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص مواجهه مخاطبان موسیقی با این آثار موسیقایی و لطمه هایی که طی سالهای اخیر در زمینه مخاطب سنجی کنسرتهای موضوعی پدید آمده، اشاره کرد: اگر بخواهم خیلی شفاف درباره ی این مساله صحبت کنم باید بگویم یکی از دغدغه های من این بود که چرا ما وقتی سراغ فرم های ارکسترال می رویم، با مخاطب گریزی مواجه می شویم؟ گویی اساساً چیزی نوشته می شود که ما موزیسین ها نه آنرا می شنویم و نه دوست داریم آنرا بشنویم؟ این که اصلاً چرا چنین آثاری تولید شده است؟ من فکر می کنم بخش مهمی از موضوع در این است که ما در این چهار دهه از یک نکته بسیار غافل ماندیم و آن اعتماد و نگاه به هنرمندان جوان متخصص است که در این عرصه تعداد کمی هم نیستند. شرایطی که از همان دهه ۶۰ می توانست شروع شود و تا به امروز هم ادامه پیدا کند.
سمیعی: ما در این چهار دهه از یک نکته بسیار غافل ماندیم و آن اعتماد و نگاه به هنرمندان جوان متخصص است که در این عرصه تعداد کمی هم نیستند. شرایطی که از همان دهه ۶۰ می توانست شروع شود و تا به امروز هم ادامه پیدا کند وی ادامه داد: تجربه ساخت و تولید پروژه «سرباز» به آهنگسازی آرمان مهربان این دیدگاه را برای من روشن کرد و ما به وضوح دیدیم که این پروژه کاری نبود که مردم از شنیدنش لذت نبرند. سرباز برای ما اتفاقی بود که واکنش های بسیار مثبتی از آن دریافت کردیم. حتی خیلی از این مخاطبان که غیرکارشناس هم بودند بخش هایی از فیلم های مربوط به این اجرا در کنسرت «مقام حماسه» و جشنواره موسیقی فجر را در صفحات مجازی خود بارگذاری کرده بودند. این در حالی بود که وقتی بنده پروژه سرباز را شروع کردم می دانستم که آرمان مهربان مشغول انجام کارهایی موسیقایی برای حاج قاسم است. این را هم می دانستم که باید از کارهای سفارشی بی ثمر فاصله گرفت. به خوبی هم یاد دارد که آرمان از همان شب ترور حاج قاسم مشغول بررسی اتودهای موسیقایی دراین زمینه بود. من هم فکر نمی کردم که این اتودها روزی تبدیل به پوئم سمفونی سرباز شوند. اما چه خوب که در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم بالاخره به نتیجه رسیدیم که ما باید یک کار شاخص ارکسترال برای این سردار بزرگ انجام دهیم.
سمیعی افزود: در این برهه زمانی فرم های مختلف موسیقایی درباره ی شهادت حاج قاسم تولید شده بود اما ما یک کار مهم ارکسترال درباره ی حاج قاسم نداشتیم که به جهان اعلام نماییم ما برای سردار بزرگمان چنین کاری ساختیم که هم می تواند مخاطب پسند هم باشد و هم موزیسین ها آنرا گوش کنند. همان موقع هم که ما مشغول ساخت اثر بودیم یک روز دوستانی از من پرسیدند که چرا به فلان آهنگساز برجسته برای انجام کار مذاکره نکردی؟ و من در جواب گفتم این هنرمندان بطور قطع و حتما بهترین هستند اما بیاییم اجازه بدهیم تا جوان ها فرصت حضور در چنین پروژه هایی را پیدا کنند. امروز هم خوشحالم که این فرصت به آرمان مهربان به عنوان یک آهنگساز جوان داده شد تا هنر خودرا به منصه ظهور برساند شرایطی که بسیاری هم از آن استقبال کردند.
ادامه دارد...


منبع:

1401/07/03
23:25:29
5.0 / 5
127
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو