بعد از دو سال دوری از كنسرت ها؛

همایون شجریان با سیاوش در اروپا روی صحنه رفت

همایون شجریان با سیاوش در اروپا روی صحنه رفت

سایت رسمی سیامک یزدانجو: همایون شجریان از خوانندگان پرطرفدار موسیقی ایرانی که طی دو سال قبل اجرای زنده ای رابرگزار نکرده بود، در قالب ترکیب جدیدی از گروه موسیقی سیاوش کنسرتهای اروپایی خودرا شروع کرد.



به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از مهر، مجموعه کنسرتهای گروه «سیاوش» به سرپرستی و خوانندگی همایون شجریان که با شروع بهار سال ۱۴۰۱ در اروپا شروع شده، با اجرای برنامه در کشورهای بلژیک، فرانسه وهلند پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
این کنسرت ها در شرایطی روی صحنه رفت که همایون شجریان با شروع کرونا غیر یک اجرای زنده که با اما و اگرهای فراوانی هم روبه رو بود، کنسرت زنده ای را در ایران و کشورهای دیگر برگزار نکرده بود و این کنسرت ها نخستین اجراهای زنده این خواننده در دوران کروناست که برنامه اجراهایش در قالب جدیدی از گروه موسیقی سیاوش که همایون شجریان پایه گذارش بوده از اروپا شروع شده است.
مهیار طریحی نوازنده سنتور، حسین رضایی نیا نوازنده دف، آیین مشکاتیان، آزاد میرزاپور نوازنده تار و عود همچون هنرمندانی هستند که در این مجموعه کنسرت ها همایون شجریان را همراهی می کنند. این در حالیست که هنوز اطلاعات دقیقی درباره برگزاری کنسرتهای گروه سیاوش در سایر کشورهای اروپایی و ایران منتشر نشده است. اما بنظر می رسد این کنسرت ها پیش درآمدی برای برگزاری کنسرت هایی باشد که همایون شجریان تصمیم دارد در فصل تازه فعالیت هایش پیش روی مخاطبان قرار دهد.
این خواننده طی ماه های گذشته در همکاری هایی که با فردین خلعتبری، سعید فرج پوری و غلامرضا صادقی داشته تک آهنگ هایی را در قالب موسیقی تیتراژ سریال های مربوط به پلت فرم ها و همین طور تعدادی دیگر از مجموعه ها تولید و منتشر نموده است.
گروه «سیاوش» به سرپرستی همایون شجریان همچون مجموعه های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سالهای قبل است که در سالهای آغازین دهه ۹۰ اجراها و برنامه های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند که از آن جمله می توان به مجموعه کنسرتهای «آیینه ها» به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری اشاره نمود. کنسرت هایی که در زمان اجرای خود با استقبال بسیار خوبی از طرف تماشاگران و علاقه مندان مواجه گردید. در این کنسرت ها همایون شجریان خواننده، سهراب پور ناظری آهنگساز، نوازنده تنبور و کمانچه، حسین رضایی نیا سازهای کوبه ای، همایون نصیری نوازنده سازهای کوبه ای، شهرام غلامی نوازنده عود، اصغر عربشاهی نوازنده تار، مهیار طریحی نوازنده سنتور، آیین مشکاتیان نوازنده سازهای کوبه ای، داریوش آذر نوازنده کنترباس بعنوان نوازنده حضور داشتند.
همایون شجریان شهریور سال ۱۳۹۱ بود که بعد از تشکیل این مجموعه موسیقایی اظهار داشته بود: همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه «آوا» که پدرم آنرا تاسیس کرده بودند، پی ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شده و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را «سیاوش» گذاشتم و فعالیتم را با این گروه شروع می کنم.


منبع:

1401/01/11
13:25:49
5.0 / 5
465
تگهای خبر: آهنگ , خواننده , ساز , كنسرت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو