2 نمایشگاه مهدیه ابوالحسن در خوزستان

2 نمایشگاه مهدیه ابوالحسن در خوزستان

گذار عنوان نمایشگاه انفرادی مهدیه ابوالحسن است که از ۲۳ اردیبهشت تا دوم خرداد ماه در گالری شوادون در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.



به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، مهدیه ابوالحسن اظهار داشت: مدتی است که تصمیم گرفته ام، برگزاری نمایشگاه در فضایی خارج از گالری را تجربه کنم و ازاین رو بعد از بررسی های مختلف تصمیم گرفتم که نمایشگاه یک روزه «مکان، لامکان» را در فضای نیروگاه زرگان اهواز برپا کنم که بعد از پیگیری های لازم این رویداد هنری به نمایشگاه گردانی صادق خلیفه روز ۲۱ اردیبهشت ماه در تعمیرگاه نیروگاه زرگان اهواز برگزار گردید.
در این نمایشگاه مجموعه ۲۰ اثر که شامل چیدمان، مجسمه و طراحی و کاغذ سازی بود به نمایش درآمد.
وی درباره عنوان و وجه اشتراک آثارش با فضای نیروگاه اظهار داشت: تا زمانیکه یک اثر هنری در ذهن زیست می کند، در لامکان است و درصورتیکه خلق شود، مکانی را به وجود می آورد. ادامه حیات در دنیای ماده، وابسته به قرارگیری در مکانی است که با ماهیت خود هم ارتعاش باشد. کارخانه ها، زخم هایی هستند که ما لاجرم بر تن زمین می زنیم تا به حیات خود ادامه دهیم. همنشینی زخم ها و زیست اثر و فضا در یک نقطه، به من این امکان را داد که بیشترین همزادپنداری را با این مکان ببینم. در این نمایشگاه، من مکان و لامکان ذهن و اثر را در ارتعاشی همسو جمع کرده ام.
ابوالحسن همینطور درباره نمایشگاه گذار اظهار داشت: نمایشگاه گذار پنجمین نمایشگاه انفرادی ام است و با این نمایشگاه همان گونه که از عنوانش برمی آید از یک مرحله کارم عبور کرده ام و در این نمایشگاه من مجموعه ای از آثار اخیرم که شامل طراحی، مجسمه، کاغذ سازی است را به معرض نمایش گذاشته ام. نمایشگاه بدون مکان، بدون زمان و نمایشگاه گذار هر دو از رویدادهایی هستند که برگزاری آن توسط گالری سرادی پور رقم خورده است.
در بخشی از استیمنت این نمایشگاه آمده است: آن بخش هایی که تراشیده، سوزانده، کنده و دور ریخته شده اند همان چیزی است که در آثار من از دیده نهان اما در درون ما نهفته است. این بخش ها به سانِ زخم هایی اند که با گذر زمان التیام یافته اند و من فقط آنها را رو به آینه گشوده ام. چونکه زمان بر آینه اثر نمی گذارد. آینه همانا «دگر جا» یی است خارج از مفهومِ زمان. دگر جایی که تو در آن «هستی» و درعین حال «نیستی». چنین زخم هایی تنها با یادآوری شأن فراموش می شوند.
آنچه در آثار من نمایان می شود حجمی است که از زخمه های ویرانی ها بقا یافته است. هر اثر نشانی از انسانی است که از بقایایِ زخم ها نیرو می گیرد و تنها خاکسترِ آن به یادمان می آورد که چیزی زمانی وجود داشته بی آن که باقی مانده ای از خود بر جای بگذارد. با گذر هر لحظه چیزی در ما می میرد و زخم ها و تکرار آنها در لایه ها و آینه ها در آثار من گواهی بر تجربه‌ی خاکسترها هستند. تجربه‌ی خاکسترها نه فقط تجربه ایست از فراموشی، بلکه تجربه ایست از فراموش کردنِ خودِ فراموشی، تجربه ایست از فراموش کردنِ آن چیزی که هیچ باقی مانده ای ندارد. لایه های زمان همچون آینه وفادار است چنانکه فقط به شما حقیقت را آشکار می کند. تصویری که در آینه آثار من می بینید بقایایِ زخم های ماست؛ زخم هایی که حتی گذر زمان آنها را از میان نمی بَرَد و همواره می تواند درمقامِ آغازی باردیگر باشد.
مهدیه ابوالحسن، طراح، مجسمه ساز متولد ۱۳۵۹؛ تهران است. او تابحال در ولتا آرت بازل سوئیس در آرت فر آنکارا ۲۰۱۹ آثارش به نمایش درآمده است. او تابحال پنج نمایشگاه انفرادی در گالری شوادون، نیروگاه اهواز، گالری سرادی پور و طراحان آزاد داشته است و در بیشتر از ۲۰ رویداد گروهی حضور داشته است.
گالری شوادون درخوزستان شوشتر، خیابان عبدالله بانو واقع شده است.


منبع:

1401/02/26
10:07:47
5.0 / 5
447
تگهای خبر: ساز , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو