واکنش وزیر ارشاد به کنسرت پرحاشیه تخت جمشید

واکنش وزیر ارشاد به کنسرت پرحاشیه تخت جمشید

به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که دولت آیت الله رئیسی را پیش از شروع متهم به سخت گیری در عرصه فرهنگ و هنر می کردند، امروز بیایند و منصفانه نظر بدهند.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از ایسنا، اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره ی کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید اظهار داشت: به جز تخت جمشید مجموعه های تاریخی دیگر هم میزبان کنسرت هستند. بطورمثال همین الان مجموعه تاریخی سعدآباد نیز میزبان یک اجرای شبانه چند هزارنفری است. ما با همکاری دوستانمان وزارت میراث فرهنگی باتوجه به تمام اقتضائات این رویداد را برگزار کردیم. وظیفه اولیه ما حفظ میراث تاریخی فرهنگی است.
او افزود: همه اتفاقات را پیش بینی و استانداردها را در نظر گرفتیم. این رویداد تا امروز بی سابقه بود. افرادی که این دولت انقلابی را متهم به انقباض و سخت گیری در عرصه فرهنگ و هنر کردند، امروز منصفانه تحلیل کنند. این نخستین بارها گوناگون در عرصه فرهنگ و هنر تکرار شده است و اجرای تخت جمشید یکی از این نخستین ها بود.
وزیر فرهنگ در حالی از کنسرت تخت جمشید به عنوان یکی از افتخارات فرهنگی یاد می کند که نگرانی های زیادی برای لطمه رسیدن به این بنای تاریخی از طرف کارشناسان وجود دارد.
بیشترین نقد کارشناسان به اجرای کنسرت در تخت جمشید بر این بود که گزارش هایی از میزان مقاومت سنجی و یا وضعیت سلامت تخت جمشید در اختیار نیست؛ درحالی که تعهدات برگزارکننده کنسرت در مقابل حفاظت تخت جمشید نیز شفاف نشده است و این نگرانی وجود دارد که در صورت بروز لطمه احتمالی در آینده، چطور میتوان عامل و منشأ آنرا مشخص کرد.
این در حالیست که عزت الله ضرغامی نیز از کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید به عنوان یک افتخار یاد می کند و در واکنش به حاشیه های برگزاری این رویداد به حضور ۵۴۰۰ نفر در این کنسرت اشاره کرده و گفته است: تابوی کنسرت در پایگاه های تاریخی، در دولت رئیسی شکسته شد.



1403/04/15
19:08:49
5.0 / 5
284
تگهای خبر: كنسرت , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو