راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در خراسان جنوبی

راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در خراسان جنوبی

سایت رسمی سیامك یزدانجو: در نشست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره كل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی همزمان با سفر معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان، مقرر شد اولین هنرستان هنرهای زیبای بیرجند راه اندازی شود.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری با عنایت به آمار گروه های نمایشی، موسیقی، مؤسسه های فرهنگی، هنری، آموزشگاه های آزاد هنری و انجمن های هنری استان خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان باوجود نداشتن هنرستان هنرهای زیبا شوق و انگیزه فراوانی در زمینه هنر دارد و فضای هنر در بیرجند گرم و پررونق است.
حسینی اضافه كرد: با عنایت به نقش تأثیرگذار هنرستان های هنرهای زیبا و این نكته كه درصد عمده فارغ التحصیلان هنرستان ها، حضور مداوم و فعال در فضای هنر دارند، راه اندازی هنرستان لزوم دارد. هنرستان ها در استان ها می توانند به بازآفرینی مواریث و داشته ها و ارزش های هنری بومی كمك كنند و این مواریث بومی هنری با بیان امروزی نمایش شوند. خیلی از هنرها و ارزش های هنری ما به خاطر نو نشدن، به حاشیه می روند اما هنرستان ها می توانند فضایی برای آموزش حرفه ای و بازآفرینی ارزش های هنری بومی با بیان معاصر باشند. به قول دكتر فرهاد ناظرزاده كرمانی هنر چراغ آئینه است، هم آیینه ای است كه می توانیم تصویر جامعه و خودرا در آن ببینیم و هم چراغی برای آینده است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درانتها اظهار داشت: امیدواریم با همكاری اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره كل آموزش و پرورش و نهادهای استان خراسان جنوبی زمینه راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا در بیرجند فراهم گردد.
محمد اله یاری فومنی، مدیر كل دفتر آموزش و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری باز در این جلسه اظهار داشت: ۴۰ هنرستان هنرهای زیبا هم اكنون در ۲۴ استان وجود دارد و معاونت امور هنری با عنایت به نقش هنرستان ها بر ایجاد و تقویت هنرستان ها تاكید دارد. خوشبختانه جلساتی برای ایجاد هنرستان هنرهای زیبا در خراسان جنوبی تشكیل شد و مقرر شد هنرستان در بیرجند راه اندازی شود.
ناصر نبی زاده، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی باز اظهار داشت: جلساتی جهت راه اندازی هنرستان در بیرجند انجام شد و امیدواریم تا سال آینده زمینه راه اندازی هنرستان فراهم گردد.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همین طور در مسافرت به خراسان جنوبی از مراكز و مجموعه های هنری بیرجند دیدن كرد.



1398/02/01
16:26:40
5.0 / 5
1429
تگهای خبر: آموزش , موسیقی , نمایش , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲