افتتاح نمایشگاه خوشنویسی منحنی عشق

نایب رییس انجمن خوشنویسان ایران: صبر در هنر بسیار مهم می باشد

نایب رییس انجمن خوشنویسان ایران: صبر در هنر بسیار مهم می باشد

سایت رسمی سیامك یزدانجو: در مراسمی، نمایشگاه «منحنی عشق» با حضور نایب رییس انجمن خوشنویسان ایران و مسئولان استانی راه اندازی شد.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، شب گذشته (۳۰ خرداد ماه) نمایشگاه «منحنی عشق» با حضور علی اشرف صندوق آبادی، نایب رییس انجمن خوشنویسان ایران و مسئولان استانی راه اندازی شد.

در این نمایشگاه كه در محل نگارخانه سرو باغ اكبریه بیرجند برپا شد، آثار محمدرضا نیك اختر از شاگردان استاد صندوق آبادی در معرض دید عموم گذاشته شده است.
علی اشرف صندوق آبادی، نایب رییس انجمن خوشنویسان ایران در این مراسم اظهار نمود: یكی از اركانی كه بزرگان خوشنویسی همواره به آن توجه كرده اند، طاقت صبر در مقابل سختی ها است.

وی با اشاره به اینكه صبر در هنر بسیار مهم بوده و هنرمند باید از این خصوصیت برخوردار باشد، تصریح كرد: هنر سیاه مشق بسیار پر رمز و راز است؛ چونكه در آن، هنرمند باید ضمن آشنایی به هندسه حروف با مبانی هنرهای بصری هم آشنایی داشته باشد.


محمدرضا نیك اختر، هنرمند بیرجندی هم در این مراسم اظهار داشت: در این نمایشگاه ۴۱ اثر سیاه مشق كه از سال ۹۵ تا ۹۸ خلق شده و ماحصل كلاس آموزشی در تهران است، به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی درباره مبحث این آثار، اضافه كرد: در این آثار آیات قرآنی و اشعار شاعران نامی كشور به خط نستعلیق نگارش شده است.

نمایشگاه «منحنی عشق» تا هفتم تیر ماه جاری همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ برپاست.




منبع:

1398/03/31
21:12:09
5.0 / 5
1632
تگهای خبر: آموزش , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴