با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بررسی شد

رودكی چگونه می تواند درآمدش را افزایش و هزینه هایش را كاهش دهد؟

رودكی چگونه می تواند درآمدش را افزایش و هزینه هایش را كاهش دهد؟

سایت رسمی سیامك یزدانجو: مجمع عمومی سالیانه عادی هیات امنای بنیاد فرهنگی و هنری رودكی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور معاونان امور هنری و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشكیل جلسه داد.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جلسه با دستور بررسی گزارش سازمان حسابرسی بعنوان بازرس قانونی از صورت های مالی ۹۶ بنیاد، گزارش عملكرد سال های ۹۶ و ۹۷ بنیاد، بررسی وضعیت اجرایی مصوبات هیات امناء در سال های ۹۵ و ۹۶ و بررسی بودجه پیشنهادی سال ۹۸ انجام شد.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست بر بررسی چگونگی كاهش هزینه ها و افزایش منابع درآمدی بنیاد فرهنگی و هنری رودكی با نگاه واقع بینانه اصرار كرد.
وی افزود: با عنایت به بودجه موجود باید بودجه ۲ نیز برای بنیاد فرهنگی و هنری رودكی تعریف نماییم به این معنا كه در بخش منابع نیاز به تكاپو داریم تا بتوان برمبنای فرصت های حاضر بودجه های دیگری برای بنیاد جذب كرد.
صالحی اضافه كرد: در یك فرصت لازم است بررسی شود كه چه مقدار می توان منابع درآمدی بنیاد را افزایش و در بخش هزینه ها نیز با شرایط طبیعی چه مقدار می توان هزینه ها را كم كرد و به این دو مورد بعنوان بودجه ۲ توجه داشت.
وی با تاكید بر توجه به شفافیت در انجام اقدامات و فعالیت ها افزود: در این عرصه نیز باید طوری عمل كرد كه بتوان در فضای داخلی و بیرونی بنیاد از اقدامات و فعالیت ها دفاع كرد.
در ادامه این جلسه گزارش سازمان حسابرسی و همین طور گزارش عملكرد این بنیاد رودكی در سال های ۹۶ و ۹۷ ارائه شد.
علی اكبر صفی پور، مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودكی در گزارشی به بررسی وضعیت نیروی انسانی، دستاوردهای شاخص در سال ۹۷ و چالش های مهم بنیاد پرداخت.
وی دریافت امتیاز حداكثر در شفاف سازی در سال ۹۷، رشد اعتبارات برای سومین بار در سال های ۹۶ و ۹۷، بهبود نیروی انسانی و به كارگیری سیاست تشویقی برای خروج نیروهای مازاد و یا غیرمتخصص بنیاد و پرداخت بدون تاخیر حقوق كاركنان، راه اندازی میزخدمت و... را همچون دستاوردهای شاخص این بنیاد در سال ۹۷ برشمرد.
رعایت حقوق مولف و مصنف در فعالیت های هنری، پشتیبانی از فعالیت های فرهنگی و هنری، برنامه ریزی برای مشاركت در ساخت و اجرای سمفونی حماسه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، آوای وحدت، اقوام ایرانی و... از دیگر دستاوردهای شاخص بنیاد فرهنگ و هنری رودكی در سال ۹۷ است كه از صفی پور در این نشست اعلام گردید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش های مهم این بنیاد اظهار داشت: عدم تخصیص اعتبارات بنیاد مطابق با قانون بودجه و كاهش فعالیت های فرهنگی هنری، عدم تخصیص اعتبارات عمرانی بنیاد و افزایش فرسودگی ساختمان و تجهیزات خصوصاً تالار وحدت و برج آزادی و افزایش سطح انتظارات هنرمندان از بنیاد رودكی و عدم تطبیق آن با واقعیت های موجود همچون چالش های این بنیاد است.
در این نشست بعضی از حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه بودجه، وضعیت نیروی انسانی، منابع درآمدزا، چگونگی كاهش هزینه ها و... پرداختند.




منبع:

1398/04/12
18:32:25
5.0 / 5
1344
تگهای خبر: ساز , هنر , هنرمند , هنرمندان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳