با حضور معاون هنری وزارت ارشاد؛

مدیران دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی معرفی گشتند، ارائه گزارش كاری

مدیران دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی معرفی گشتند، ارائه گزارش كاری

سایت رسمی سیامك یزدانجو: سومین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران عصر یكشنبه 27 مرداد با معرفی مدیر ستاد برگزاری و مدیر اجرایی جشنواره اجرا شد.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از روابط عمومی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومین جلسه شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران عصر یكشنبه ۲۷ مردادماه با حضور معاون هنری وزارت ارشاد و تعدادی دیگر از مدیران اجرا شد. در این نشست سایت اینترنتی جشنواره به دو زبان فارسی و انگلیسی به نشانی www.ifmf.ir رونمایی گردید. همین طور در حكمی از طرف محمد اله یاری مدیر كل دفتر موسیقی و رئیس دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، علی ثابت نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران بعنوان مسئول ستاد برگزاری جشنواره و محمدرضا علیزاده مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان بعنوان دبیر اجرایی جشنواره منصوب گردید و احكام آنان از طرف معاون امور هنری و استاندار كرمان به این افراد اعطا شد. این جلسه با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری، محمدجواد فدایی؛ استاندار كرمان، محمد اله یاری مدیر كل دفتر موسیقی، محمدرضا درویشی، احمد صدری دبیر جشنواره، علی ثابت نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران، محمدرضا علیزاده مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان، مهران عالم زاده شهردار كرمان، فریدون فعالی مدیر كل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان كرمان، سورج یاسایی مدیر انجمن موسیقی كرمان، علی اكبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودكی و تعدادی از مدیران معاونت هنری و مدیران استان كرمان انجام شد.
جشنواره موسیقی نواحی و تقویت گردشگری هنری سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه اظهار داشت: در این دوره، مدیران استان كرمان در جشنواره همكاری و مشاركت جدی دارند و این نویدبخش جشنواره ای با كیفیت بیشتر را می دهد. به هر حال هنر می تواند حركت های مؤثر دیگری را ایجاد كند و به تقویت گردشگری هنری منجر شود. جشنواره موسیقی نواحی ایران نیز این ظرفیت را دارد كه سلیقه ها و علایق را ترغیب كند تا از ظرفیت های استانی در حوزه فرهنگی، هنری و گردشگری استفاده گردد. بدین سبب امیدواریم با مشاركت مدیران استان كرمان از تمام ظرفیت های استان استفاده گردد تا یك رویداد درست و مناسب صورت گیرد و از بستر این رویداد، حركت های فرهنگی و هنری دیگر نیز پویا و فعال شود. محمدجواد فدایی استاندار كرمان نیز در این نشست اظهار داشت: استان كرمان و نهادهای استانی طبق توافقاتی كه انجام شده در دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی مشاركت و همكاری می كنند.
چند ایده جدید در دوره دوازدهم جشنواره محمد اله یاری مدیر كل دفتر موسیقی نیز در این جلسه اظهار داشت: امور جشنواره در حال انجام می باشد و مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان با عنوان مدیر اجرایی جشنواره در تهران و انجمن موسیقی ایران مسوول برگزاری جشنواره است. سایت جشنواره آماده شده است و اطلاع رسانی جشنواره به صورت جدی از روزهای آینده انجام می شود. احمد صدری دبیر دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران اظهار داشت: امیدواریم همكاری جدی نهادهای استان كرمان كمك نماید تا تفاوت محسوسی در كیفیت برنامه ریزی و اجرای جشنواره را شاهد باشیم. انتخاب پیشكسوتان هنر و خاندان هنر استان ها برای جشنواره و برنامه های نمایشگاه عكس و ساز در این دوره جشنواره نیز در حال انجام می باشد. محمدرضا درویشی در این نشست اظهار داشت: همت و همكاری را كه از استاندار و مدیران استان كرمان در این سه جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره دیدم تاكنون در هیچ یك از دوره های جشنواره موسیقی نواحی ایران دیده نشده است. علی ثابت نیا مدیر عامل انجمن موسیقی ایران نیز در این نشست اظهار داشت: طراحی سایت و هویت بصری جشنواره انجام شده و سایت جشنواره به صورت دو زبانه به راه افتاده است.
گزارش مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان از تازه ترین فعالیت هامحمدرضا علیزاده مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان در ادامه جلسه اظهار داشت: در این مدت با حمایت های معاونت امور هنری و استانداری كرمان فعالیت های مؤثری در استان انجام شد. مرمت آثار موزه هنرهای معاصر كرمان در ایام آینده به پایا ن می رسد و اركستر ملی ایران نیز در اردیبهشت ماه در باغ گنجعلی خان كرمان دو شب اجرا خواهدد اشت. دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز با حمایت معاونت امور هنری و نهادهای استانی كه در این نشست حضور دارند به نحو مطلوبی انجام می شود. استانداری، شهرداری، میراث فرهنگی و صدا و سیمای استان كرمان در این دوره مشاركت فعالی خواهند داشت. مهران عالم زاده شهردار كرمان در این نشست اظهار داشت: شهرداری كرمان آمادگی دارد تا در جشنواره موسیقی نواحی در حوزه های مختلف همچون تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت های شهری همكاری كند.
برنامه های جدید میراث فرهنگی در دوازدهمین جشنواره فریدون فعالی مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان كرمان نیز در این نشست اظهار داشت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری كرمان نیز برای همكاری در این جشنواره و استفاده از ظرفیت های گردشگری آمادگی دارد و این جشنواره می تواند فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری و تقویت گردشگری هنری استان باشد. سورج یاسایی رئیس انجمن موسیقی استان كرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: انجمن موسیقی كرمان فعالیت ها و امور مربوط به جشنواره را در استان پیگیری می كند و انجام می دهد. علی اكبر صفی پور، مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودكی نیز در این نشست درباره انجام موارد تفاهم با استانداری كرمان اظهار داشت: برمبنای تفاهمی كه سال قبل انجام شد، اركستر ملی ایران اردیبهشت ماه دو شب در كرمان اجرا شد. همین طور ساخت اپرای عروسكی خواجوی كرمانی كه مورد تفاهم با استانداری است، در حال پیگیری است. در ادامه این جلسه استاندار و مدیران كرمان از تالار وحدت و تالار فردوسی و عروسك های اپراهای عروسكی گروه «آران» دیدن و با بهروز غریب پور گفتگو كردند.


منبع:

1398/05/28
15:15:58
5.0 / 5
1380
تگهای خبر: جشنواره , ساز , موسیقی , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴