گزارش مهر از مراسم تشییع؛

وداع هنرمندان با مسعود عربشاهی، مرگ برای هنرمند عدم نیست

وداع هنرمندان با مسعود عربشاهی، مرگ برای هنرمند عدم نیست

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو آیدین آغداشلو در مراسم خاكسپاری پیكر مسعود عربشاهی، زندگی را به طبلی تشبیه كرد كه ماندگاری هر كسی بستگی به طنین آن طبل دارد و تاكید كرد صدای مسعود عربشاهی سال های سال ماندگار خواهد بود.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، مراسم خاكسپاری پیكر مسعود عربشاهی بامداد یكشنبه ۳۱ شهریورماه در محوطه باز موزه هنرهای معاصر تهران با یك ساعت تاخیر برگزار گردید.
احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در ابتدای مراسم با عرض تسلیت اظهار داشت: وقتی واژه اثرگذار به كار می بریم باید فكر نماییم كه منطورمان از تاثیرگذاری چیست؛ اگر تاثیر هر فرد و هنرمندی را از جنبه اجتماعی بررسی نماییم به این نتیجه می رسیم كه اگر استاد عربشاهی نبودند حتما بخشی از هنر ایران چیزی كم داشت.
وی ابراز امیدواری كرد كه سال های سال دانشجویان هنر بتوانند از آثار استاد عربشاهی بهره ببرند.
غلامحسین نامی هنرمند نقاش پیشكسوت هم در سخنانی اظهار داشت: مسعود عربشاهی یكی از اثرگذارترین هنرمندان جنبش نوگرا در هنر معاصر ما بود. اما اینجا قرار نیست درباره آثار استاد صحبت نماییم چونكه حتما جای بحث و نقد دارد كه به علت نبود چنین فضایی، خیلی از خلاقیت های هنرمندان ما از دست می رود.

وی بیان كرد: در لحظه ای كه مسعود را از دست دادیم باید امیدوار باشیم كه آثار وی به نقد كشیده شود تا بیشتر و بیشتر اثرگذاری كه از مسعود سراغ داریم، روشنگری شود. به هر حال به جامعه تجسمی و خانواده ایشان تسلیت می گویم و امیدوارم جایگاه مسعود عربشاهی در مرتبه ای والا قرار بگیرد.
امیر راد رئیس انجمن هنرمندان نقاش ایران در ادامه مراسم با بیان تسلیت برای درگذشت مسعود عربشاهی، اظهار داشت: آسمان هنر ایران ستاره های بیشماری داشته و دارد و بی گمان مسعود عربشاهی یكی از این ستاره ها است. امروز كه برای وداع با استاد اینجا هستیم باید بدانیم مرگ عدم است اما برای هنرمند اینگونه نیست و مطمئنا آثار هنری در آینده و در گذر زمان تاثیراتی بر آثار و نسل های بعدی خواهد داشت.
وی اضافه كرد: در مورد مسعود عربشاهی حتما تاریخ گواهی خواهد داد و ستاره هنر ایران پرفروغ تر خواهد بود.
آیدین آغداشلو، هم زندگی را مثل صحنه ای دانست كه طبل عظیم و بزرگی در بین آن قرار دارد كه خلایق هر كدام به نوبت ضربه ای بر آن می زند و صدایش برمی خیزد و می پیچد. صدا و طنین صدای هر كسی هم متفاوت است. حتی ماندگاری طنین هر شخصی هم متفاوت می باشد.
وی بیان كرد: نسبت و جایگاه و اهمیت آدم ها را بر مبنای همین طنین ارزیابی می كنم و معتقدم صدای مسعود عربشاهی سال های سال ماندگار خواهد بود.

عباس مشهدی زاده هم بعنوان قدیمی ترین دوست، مختصری درباره زندگی، احوالات و هنر مسعود عربشاهی سخن گفت و او را سرآمد همه نقاشان و مجسمه سازان دانست.
پس از صحبت های كوتاه رامین عربشاهی فرزند استاد عربشاهی و عرض تسلیت، نماز میت توسط حجت الاسلام دعایی قرائت شد.
آیدین آغداشلو، حسین محجوبی، غلامحسین و غلامرضا نامی، كوروش شیشه گران، عباس مشهدی زاده، لیلی گلستان مدیر گالری گلستان، شهناز خوانساری مدیر گالری ماه، علی فرامرزی، مهدی حسینی، محمدحسین حلیمی، ایرج اسكندری، محمدرضا ذبیح الله زاده، سعید محجوبی، علیرضا مجابی و محمدرضا فیروزه ای از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند. گیتی همسر، رامین و هومن عربشاهی فرزندان مرحوم و دیگر اعضای خانواده ایشان هم حضور داشتند.
بنا بر وصیت مسعود عربشاهی، مراسم خاكسپاری هم عصر یكشنبه ۳۱ شهریورماه ساعت ۱۷ در آرامستان عربشاهی (سعد الحكما) به آدرس ابتدای بلوار حضرت ابوالفضل بقعه انجام می شود.

1398/07/01
21:42:48
5.0 / 5
1396
تگهای خبر: ساز , هنر , هنرمند , هنرمندان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳