مزایده نقاشی های شامپانزه هنرمند!

مزایده نقاشی های شامپانزه هنرمند!

سایت رسمی سیامك یزدانجو: پنجاه و پنج تابلو نقاشی از شامپانزه ای كه آثار هنری اش قبل تر توسط نقاشان بزرگی همچون «پابلو پیكاسو» و «خوان میرو» نگهداری می شد، در لندن به مزایده گذاشته می شوند.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان ان، «دزموند موریس» رفتارشناس و نقاشی كهمجموعه تابلوهای نقاشی شانپانزه هنرمند را در اختیار دارد، می خواهد این ۵۵ تابلو نقاشی را در «گالری میر» (Mayor Gallery) واقع در لندن به فروش برساند. قیمت تخمینی هر كدام از تابلوها بین ۱، ۵۰۰ الی ۶، ۰۰۰ پوند تعیین شده است.
این شامپانزه هنرمند كه با نام « كنگو» شناخته می شود، در دهه ۵۰ میلادی با حضور در برنامه تلویزیونی به نام «زمان باغ وحش فرا رسیده است» به شهرت جهانی رسید.
این شامپانزه در طول سه سال، بیشتر از ۴۰۰ تابلو نقاشی در سبك امپرسیونیست انتزاعی خلق كرد. حالا بعد از گذشت ۵۰ سال از درگذشت «كنگو» هنوز تقاضا برای خرید آثارش وجود دارد.




در طول سال ۲۰۰۵، سه تابلو نقاشی از این شامپانزه به قیمت باورنكردنی ۱۴، ۰۰۰ پوند در حراجی بونهامس لندن فروخته شدند. در آن زمان قیمت كلی این سه اثر بین ۶۰۰ الی ۸۰۰ پوند تخمین زده شده بود.




«جیمز میر» ـ مدیر گالری «میر» ـ درباره آثار «كنگو» بیان كرد: «مردم حتما فكر می كنند «كنگو» فقط می توانست كاغذ و قلم را دست بگیرد، اما حقیقت آن است كه او قبل از نقاشی كشیدن، فكر می كرد. او شگفت آور بود.»
مزایده این آثار در ماه دسامبر آغاز خواهد شد.





منبع:

1398/07/17
14:12:03
5.0 / 5
1542
تگهای خبر: هنر , هنرمند , هنری
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳