در روز كودك و رسانه

تحریریه ایسنا نوجوانی را تجربه نمود

تحریریه ایسنا نوجوانی را تجربه نمود

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به مناسبت روز كودك و رسانه چند نفر از اعضای فعال كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به ایسنا آمدند و سوالات و پیشنهادهایی را درباره ی نحوه تهیه خبر در رسانه ها مطرح نمودند.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، امسال هفته ملی كودك از ۱۳ مهر ماه شروع شد و تا ۱۹ مهر ادامه خواهد داشت. شعار امسال هفته ملی كودك «آینده را باید ساخت» است. اسامی روزهای این هفته عبارت است از كودك، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگریِ كودك، صلح، بازی و نشاطِ كودك، رسانه و ارتباطاتِ كودك، كتاب و فرهنگ مطالعه كودك، خانواده و سبك زندگی ایرانی اسلامی.
اما پنجمین روز از هفته ی كودك، «رسانه و ارتباط كودك» نام دارد. به همین مناسب بعضی از كودكان و نوجوانان عضو كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به همراه مربیان خود به ایسنا آمدند تا گپ و گفتی با خبرنگاران داشته باشند و از نزدیك با فضای یك تحریریه واقعی آشنا گردند.
ورود به ایسنا با حضور كودكان در اداره چندرسانه ای شروع شد و با بازدید از اداره اخبار فرهنگی و هنری ادامه یافت. در این بازدید اعضای اصلی تحریریه فرهنگی و هنری بلند شدند و جای خویش را به نوجوانانی دادند كه برای دقایقی نشستن پشت میز تحریریه را تجربه می كردند.







طرح پرسش و پیشنهاد از جانب این نوجوانان، بخش دیگر بازدید از محل خبرگزاری دانشجویان را شامل می شد.
برخی از این پیشنهادها اضافه كردن صفحه ای برای كودك و نوجوان، استفاده از خود بچه ها بعنوان خبرنگار و معرفی بیشتر فعالیت های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان توسط رسانه ها بود.




همچنین توسط نوجوانان این پرسش ها عنوان شد كه چرا اخبار حوزه ی كودك و نوجوان آن طور كه باید و شاید اطلاع رسانی نمی شود؟ چرا به موفقیت های ادبیات و تئاتر كودك پرداخته نمی گردد و با پیشرفت گستره تكنولوژی و دسترسی همگانی به اینترنت، وضعیت مخاطبان رسانه ها چگونه است؟
نوجوانان حاضر در ایسنا در این بازدید همینطور لحظاتی را در اداره اجتماعی این خبرگزاری گذراندند و این پرسش را مطرح نمودند كه تا چه حد پیش از انتشار اخبار حوادث، به میزان آشفته شدن اذهان مخاطبانتان توجه می كنید؟





در ادامه علی متقیان، مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در پاسخ به این سوالات و خطاب به نوجوانان حاضر اظهار داشت: یكی از نعمت های ما شما هستید و آینده كشور به دست شما شكل می گیرد. هدف كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، شناسایی استعدادهای جوان و تقویت و شكوفایی آن است. شاید بازدید شما از این خبرگزاری، جرقه ای باشد برای آغاز كار شما در حوزه خبر.
مدیرعامل ایسنا درباره ی پیشنهاد ایجاد صفحه ای برای كودك و نوجوان در این خبرگزاری، اظهار داشت: راه اندازی صفحه كودك پیشنهاد خوبی است؛ البته ایسنا در زمینه انتشار اخبار كودك فعال است ولی به هر حال اینجا خبرگزاری دانشجویان است و شما هم دانشجویان آینده.




علی متقیان درباره ی انتشار اخبار فعالیت های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، خاطرنشان كرد: برای انتشار یك خبر یا باید اطلاع رسانی شود یا اینكه خود رسانه به سراغ خبر برود؛ البته اگر خبر خوب و مهم باشد حتما رسانه ها به آن خواهند پرداخت. خود شما هم برای دریافت خبر درست، باید به دنبال سرچشمه معتبر بروید و در ادامه با آموزش دیدن، از یك رسانه سالم بخواهید كه با شما همكاری كند.
مدیرعامل ایسنا همینطور در پاسخ به پرسشی درباره ی تاثیر انتشار اخبار حوادث بر مخاطب كه در جریان بازدید نوجوانان از اداره اجتماعی عنوان شد، اظهار داشت: حادثه اتفاق می افتد. مطمئنا ما در نقل حادثه به تأثیرگذاری آن توجه داریم و مراقب هستیم كه این خبر به مخاطب صدمه می رساند یا آگاه می كند؛ هدف ما آگاه سازی مردم است و نه ترساندن آنها.





مدیرعامل ایسنا در انتها صحبت هایش به نوجوانان حاضر در محل خبرگزاری دانشجویان ایران سفارش كرد كه از همین سنین دست به قلم شوند تا در آینده، كار نوشتن برایشان راحت تر و یكی از نویسندگان مطرح كشور شوند.
در آخر این بازدید، منشور آینده كه قبل از این از جانب كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان به افراد تأثیرگذار در حوزه كودك و نوجوان اهدا شده بود، به علی متقیان ـ مدیرعامل ایسنا ـ اهدا شد.










1398/07/19
19:01:54
5.0 / 5
1448
تگهای خبر: آموزش , ساز , هنر , هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱