افتتاح نمایشگاه حراج باران با نمایش ۹۴ قطعه هنری و تاریخی

افتتاح نمایشگاه حراج باران با نمایش ۹۴ قطعه هنری و تاریخی

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو بخش نمایشگاهی چهارمین حراج خوشنویسی و هنرهای اسلامی ایرانی باران سه شنبه ۲۱ آبان در مركز همایش های بین المللی رایزن شروع به كار كرد.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، بخش نمایشگاهی چهارمین حراج خوشنویسی و هنرهای اسلامی ایرانی باران سه شنبه ۲۱ آبان ماه در مركز همایش های بین المللی رایزن شروع به كار كرد و در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه تعدادی از اساتید خوشنویسی مانند محمد سلحشور، یدالله كابلی، علی اشرف صندوق آبادی و... به همراه تعدادی از هنرمندان و علاقه مندان به هنر خوشنویسی حضور داشتند.
علی اشرف صندوق آبادی، نایب رییس شورایعالی انجمن خوشنویسان ایران، در ابتدای این مراسم اظهار داشت: باید خوشحال و خرسند باشیم كه امروز این جمع باشكوه برای افتتاح چهارمین حراج باران در این محل حضور دارند. حراج باران می تواند در حوزه اقتصاد هنر بسیار مؤثر باشد و از سویی هنرمندان ما انگیزه بیشتری پیدا می كنند و خلق آثار ماندگاری را شاهد می باشیم. در این نمایشگاه می توان به وضوح این آثار فاخر را دید و توجه به این حوزه از جانب بانویی خوش فكر و اندیشمند كه عاشقانه در این راه گام برمی دارد جای قدردانی دارد.
پس از آن استاد محمد سلحشور، استاد برجسته خوشنویسی پشت تریبون آمد و اظهار داشت: خوشنویسی روز به روز به طرف تكامل می رود. مدیر حراج باران انسانی است كه عاشقانه برای خوشنویسی فعالیت نموده و چهارمین نمایشگاه حراج باران را به زیبایی تدارك دیده است.
یدالله كابلی هم در ادامه اظهار داشت: سرزمین ما بعنوان مظهر خوشنویسی شناخته می شود و در همه جای دنیا هنر خوشنویسی مؤلفه معرفی فرهنگ و هنر ایران است و در تمام موزه ها و كتابخانه های دنیا نمونه های خوشنویسی ایرانی وجود دارد.
سپس مرتضی گودرزی دیباج به سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: اگر حامی هنر نباشد كار هنری پیش نمی رود. متاسفانه شرایط نا امن فرهنگی سبب می شود مجموعه داران ما و كسانی كه پشت صحنه جامعه هنری هستند نمی خواهند چندان دیده شوند. درحالی كه حوزه اقتصاد هنر و فعالان آن كه كمتر دیده می شوند باید مورد قدردانی قرار بگیرند و از سوی دیگر باید افراد دیگری كه تردید دارند به جمع این حامیان بپیوندند را وارد این جمع نماییم.
در ادامه محبوبه كاظمی مدیر حراج باران ضمن تشكر از اساتید حاضر در مراسم اظهار داشت: علاوه بر گروه های مختلفی كه در این جریان مشاركت دارند، یك گروه مهم از همراهان ما مجموعه دارانی هستند كه بسیار كمك می كنند و با جمع آوری این آثار به فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی كمك به سزایی می كنند. برای توسعه فرهنگی نمی توان فقط به وجوه نمایشگاهی، بدون نتایج اقتصادی فكر نماییم. نتایج اقتصادی می تواند در توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی بسیار مثمر ثمر باشد.
در نمایشگاه حراج باران آثار متنوعی به نمایش درآمده است كه توجه مخاطبان را به خود جلب می كند. گران ترین اثر حاضر در حراج چهارم یك تابلوی خط و نقاشی هندی است كه ۵ تا ۶ میلیارد تومان قیمت گذاری شده و بر روی دیواری قرمز كه با رنگ های درون تابلو هماهنگ شده است، خودنمایی می كند. قطعات خوشنویسی كوچك و بزرگ، متعلق به دوران قدیم یا آثار جدید در این نمایشگاه دیده میشود. آثاری از اساتید شناخته شده خوشنویسی معاصر مانند غلامحسین امیرخانی، یدالله كابلی، علی اشرف صندوق آبادی، كیخسرو خروش و... هم در این مجموعه به چشم می آید.
علاقه مندان به تماشای این آثار فرصت دارند روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به مركز همایش های بین المللی رایزن رجوع كنند و بعد از آن در روز جمعه ۲۴ آبان ماه مراسم حراج باران برگزار می گردد.

1398/08/22
19:06:12
5.0 / 5
1295
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴