انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران نامه داد

مخالفت وزیر با حذف معافیت مالیاتی امیدوارمان كرد

مخالفت وزیر با حذف معافیت مالیاتی امیدوارمان كرد

سایت رسمی سیامك یزدانجو: به دنبال دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استمرار معافیت مالیاتی هنرمندان، انجمن صنفی هنرمندان موسیقی ایران با انتشار نامه ای از اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد قدردانی كرده و خواهان اقدام مشابه درباب قانون كسر 10 درصد از بلیت فروشی كنسرت ها در كلانشهرهای كشور شد.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، متن نامه كه به امضای رئیس انجمن صنفی هنرمندان ایران رسیده، به این شرح است:
«جناب آقای صالحی، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
با سلام و آرزوی توفیق
اقدام منطقی شما در مخالفت با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان، برخاسته از نگاه واقع بینانه به اقتصاد نحیف و كسب و كارهای حیطه هنر است. پی گیری و به ثمر رساندن این خواسته كه با همراهی و تایید ریاست سازمان برنامه و بودجه همراه بود، امكانی را فراهم آورد تا كسب و كارها و صنوف هنری بتوانند در چنین وضعیت معیشتی لرزان و ناپایدار، دوام آورند، كمر خم نكنند و به سمت ورشكستگی سوق نیابند. این گونه می توان امیدوار بود كه مدیران ارشد به گاه و همزمان با خواسته عمومی هنرمندان، حركت كرده، با رایزنی های خود گرهی از كار فروبسته آنان بگشایند و جلوی خسارت های احتمالی را بگیرند.
ضمن ارج نهادن به این اقدام بموقع، همچنان خواهان پی گیری حذف قانون «كسر ۱۰ درصد از فروش بلیت برای كنسرتهای موسیقی» هستیم. قانونی كه متاسفانه و به رغم تبعات مخرب آن به ویژه در حوزه موسیقی هنری و اعتراض یكصدای نهادهای صنفی و هزاران هنرمند موسیقی، همچنان برقرار است.»
به دنبال انتشار اخباری در خصوص حذف معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، نهم آذر ماه امسال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه هایی جداگانه به معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواهان استمرار معافیت مالیاتی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شد.
بعد از آن بود كه اعلام شد، طبق دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه، كارهای انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه سال آینده مشمول معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی شدند.




منبع:

1398/09/13
23:31:12
5.0 / 5
1299
تگهای خبر: ساز , كنسرت , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱