بررسی تنبور خراسانی در فرهنگستان هنر

بررسی تنبور خراسانی در فرهنگستان هنر

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو معاونت علمی و پژوهشی فرهنگستان هنر، نخستین پیش همایش «بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی» را با مبحث «تنبور خراسانی» در فرهنگستان هنر برگزار می نماید.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، كنگره «فارابی» با همكاری نهادها و سازمان های فرهنگی و هنری در سال ۱۳۹۹ برگزار می گردد. بخشی از این كنگره به «بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی» اختصاص دارد كه با هدف ایجاد بستری مناسب برای شناخت آرای موسیقایی فارابی و تاثیرات آن بر حوزه موسیقی ایرانی، عربی و تركی توسط فرهنگستان هنر برگزار می گردد. دبیری علمی این بخش از كنگره را علی بیانی، عضو گروه تخصصی موسیقی فرهنگستان هنر برعهده دارد.
نخستین پیش همایش این بخش از كنگره به «بازخوانی آرای فارابی در باب موسیقی تنبور خراسانی» اختصاص دارد كه در آن عبدالمجید كیانی، عضو پیوسته و رئیس گروه تخصصی موسیقی فرهنگستان هنر، علی بیانی و بابك خضرایی، از اعضای گروه موسیقی فرهنگستان هنر سخنرانی می كنند.
همینطور در این برنامه، سعید سرور احمدی و حبیب حبیبی فرد، به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.
این پیش همایش، سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ساعت ۱۶ در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می گردد. علاقه مندان جهت شركت در این برنامه می توانند به نشانی خیابان ولیعصر، پایین تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ رجوع نمایند. ورود برای عموم آزاد است.






1398/09/17
21:09:58
5.0 / 5
1353
تگهای خبر: ساز , موسیقی , هنر , هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵