روایت تاریخ عكاسی ایران در صبا

روایت تاریخ عكاسی ایران در صبا

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو موسسه فرهنگی هنری صبا در نمایشگاه فوتوغرافخانه از اولین سلفی ها و تصاویر ثبت شده در ایران رونمایی می نماید.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا وابسته به فرهنگستان هنر، این نمایشگاه كه همراه با نشست تخصصی عكاسی قاجار با حضور صاحبنظران عكاسی كشور، همزمان با یكصد و هفتاد و هفتمین سالروز تولد عكاسی در ایران برگزار می شود، عصر دوشنبه ۲۵ آذرماه ساعت ۱۶ در نگارخانه «خیال» افتتاح می شود.
«فوتوغرافخانه»؛ مجموعه ای منحصربفرد و كمیاب شامل بیشتر از ۱۲۰ عكس است كه سیری تصویری از آغاز عكاسی در ایران را به روایت ناصرالدین شاه قاجار و «خودتصویر»هایش كه اولین سلفی های ایرانی هم محسوب می شوند را نشان داده است.
این آثار در برگیرنده تصاویری از اولین روایتگران تصویری زندگی مردم ایران: هولتسر، عبدالله قاجار، آنتوان سوریوگین و... خواهد بود.
این مجموعه با همكاری كاخ موزه گلستان، سازمان اسناد و كتابخانه ملی، موزه ملی ملك و مجموعه های شخصی: محسن احتشامی فراهم شده و به معرض تماشای علاقمندان هنر عكاسی و تاریخ پرماجرای نزدیك به ۱۸۰ ساله آن گذاشته خواهد شد.
فرصت بازدید از این گنجینه پرارزش و تاریخی تا ۱۰ دی ماه، همه روزه از ۱۰ بامداد تا ۱۸ عصر- به جز ایام تعطیل- برای همه علاقمندان مهیاست.

1398/09/25
14:19:19
5.0 / 5
1402
تگهای خبر: ساز , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴