فریاد كودك افغان در تصاویر تكان دهنده

فریاد كودك افغان در تصاویر تكان دهنده

سایت رسمی سیامك یزدانجو: برنامه «عكس های تكان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) شبكه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت، عكس متعلق به دختری افغان را بررسی می كند كه به دنبال یك حمله انتحاری در روز عاشورا بعضی از اعضای خانواده خودرا از دست می دهد.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از روابط عمومی هیسپان تی وی، این برنامه كه در هر قسمت یكی از ماندگارترین تصاویر تاریخ را مورد بررسی قرار می دهد، این دفعه به سراغ عكسی رفته كه توسط مسعود حسینی یكی از عكاسان معروف افغان از كودكی ثبت شده كه پس از یك حمله انتحاری در روز عاشورای سال ۱۳۹۰ در كنار اجساد خانواده و دوستان خود فریاد می زند.
مسعود حسینی با این عكس توانست در سال ۲۰۱۲، جایزه معتبر پولیتزر را از آن خود كند. پدر وی در زمان اشغال افغانستان توسط شوروی سابق، دستگیر شد و او به همراه خانواده خود به ایران آمد و دوره دبیرستان را در ایران گذراند. مسعود حسینی پس از حمله آمریكا به افغانستان به كابل رفت و از سال ۲۰۰۷ و بعنوان عكاس جنگ، همكاری خودرا با خبرگزاری فرانسه شروع كرد.
دختربچه ای كه در تصویر مشاهده می شود، ترانه اكبری نام دارد كه از بهت كشته شدن اعضای خانواده اش فریاد می زند. لباس سبز ترانه اكبری را خانواده اش برای وی خریده بودند تا در مراسم عزاداری روز عاشورا بر تن كند. وی در این عكس، از بهت مرگ برادر، اقوام و هم بازی هایش فریاد می زند.
«عكس‎های تكان‎دهنده» كاری از واحد برنامه های شبكه پرس تی وی به تهیه كنندگی كیانوش الطافی است كه برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبكه هیسپان تی وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت ۱: ۴۵ به وقت تهران پخش می شود و تكرار آن همان روز ساعات ۴: ۴۵، ۱۳: ۴۵ و ۲۰: ۱۵، جمعه ساعت ۱۰: ۱۵ و یكشنبه ساعت ۴: ۱۵ و ۲۰: ۴۵ روی آنتن هیسپان تی وی می رود.




منبع:

1398/11/01
17:25:05
5.0 / 5
1693
تگهای خبر: ترانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵