سفیر ایتالیا در ایران:

با وجود تمام موانع، همه شبیه هم هستیم

با وجود تمام موانع، همه شبیه هم هستیم

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو یك سال، دو هنرمند، دو اثر برای دو ماه» یكی از برنامه های فرهنگی هنری سفارت ایتالیا در ایران با هدف برقراری پلی فرهنگی میان دو كشور ایتالیا و ایران است كه سومین پروژه آن با همكاری دو هنرمند جوان از هر یك از كشورها رونمایی گردید.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، سفارت ایتالیا در ایران كه تصمیم دارد در یك پروژه فرهنگی با همكاری مشترك میان هنرمندان ایرانی و ایتالیایی و عرضه آثار آنها روی دیوار خارجی این سفارت­خانه، به زیباسازی شهر تهران و پیوند هنر دو كشور كمك نماید، عصر پنجشنبه (۱۰ بهمن ) از سومین پروژه خود در این حوزه رونمایی نمود.
سومین پروژه پیوند میان دو هنرمند ایتالیایی و ایرانی با همكاری مشترك میان نیروان و ریكی بوی صورت گرفت. دو هنرمند جوانی كه در كنار هم دو اثر مجزا را خلق كردند و مقرر است این آثار به مدت ۲ ماه روی دیوار خارجی سفارت ایتالیا به معرض نمایش گذاشته شود.
در ابتدای این مراسم جزوپه پرونه، سفیر ایتالیا در ایران در سخنانس ضمن تشكر از تمام نهادهای ایرانی و ایتالیایی كه در انجام این پروژه همكاری داشته اند، اظهار نمود: امشب برای ما بسیار عزیز است؛ چونكه این پروژه ارتباط میان مردم دو كشور و دو هنرمند را فراهم می آورد و به همه نشان داده است كه علیرغم تمام موانع و مشكلات سیاسی، همه ما شبیه یكدیگر هستیم و رویاها و علایق مشتركی داریم. در این میان هنر و هنر شهری می تواند بسیار موثر باشد.
او افزود: از زمانی كه به تهران آمدم، متوجه شدم كه چقدر هنرهای خیابانی در این شهر دارای اهمیت است و تا چه اندازه مردم تهران به زیبایی شهرشان اهمیت می دهند. هنرمندان برای ما بسیار مهم هستند كه بتوانیم میان جوانانی كه تلاش می كنند خودشان را از راه هنرهای خیابانی نشان بدهند و هنرمندان ایتالیایی ارتباط برقرار نماییم. چونكه هنرهای خیابانی در ایتالیا هم بسیار مورد توجه است.
سفیر ایتالیا در تهران همینطور درباره دو هنرمندی كه در سومین پروژه این سفارتخانه حضور داشتند، خاطرنشان كرد: این دفعه دو هنرمند بسیار جوان را برای پروژه انتخاب كردیم. آنها با هم همراه شدند، همدیگر را شناختند و نتیجه كار آنها خیلی خوب است. در واقع یكی از اصلی ترین اهداف این پروژه این است كه دو هنرمند ایرانی و ایتالیایی بتوانند كنار هم كار كنند و همدیگر را بشناسند.
در ادامه ریكی بوی، هنرمند جوان ۲۴ ساله ای كه از كشور ایتالیا در این پروژه مشترك همكاری داشته است، در سخنانی از تجربه حضورش در ایران سخن گفت و خاطرنشان كرد: من هیچ وقت ایران نبوده ام، ولی در این سفر مردم بسیار خوبی را دیدم و تجربه های جالبی داشتم. همیشه درباره این بخش جهان فكرهای بدی داشتم، اما بودن در این جا كودكی را یادم می آورد؛ درست همانند كودكی كه همه چیز را برای نخستین بار می بیند و هیجان زده می شود.
او اظهار داشت: برای اثری كه در این پروژه خلق كردم، سه مبحث مهم آزادی، قدرت و انتخاب را در نظر گرفتم. شاید چندان خوب صحبت نكرده باشم، اما فكر می كنم هنری كه به نمایش گذاشتم حرف های بهتری برای گفتن دارد؛ در واقع برای من هنر، صحبت كردن است.
همینطور نیروان، هنرمند جوان ایرانی كه در این پروژه حضور داشته است، در سخنانی كوتاه خاطرنشان كرد: همیشه دوست داشتم كه با هنر غنی و فرهنگ ایتالیا آشنا شوم و این پروژه برایم تجربه ارزشمندی است كه توانستم از راه آن یك دوست ایتالیایی پیدا كنم و بسیار درباره ایتالیا یاد بگیرم.
در بخش پایانی این مراسم، همینطور از اثر یك هنرمند ایرانی به نام هوشیار هم رونمایی گردید. در این اثر پرتره ای از كوبی برایانت، بسكتبالیست آمریكایی به تصویر كشیده شده بود.
سفیر ایتالیا در ایران درباره این اثر هم توضیح داد كه كوبی برایانت بسكتبالیست آمریكایی است كه فرصت دیدار او را در لس آنجلس داشتم. البته او برای مدتی در ایتالیا هم زندگی می كرد. او مرد مهربانی بود كه در آمریكا چهره محبوبی بود، در ایران هم طرفداران زیادی داشت. امشب از اثر هوشیار از چهره او رونمایی می شود تا بار دیگر به یاد همه ما بیاورد كه همه ما برادر هستیم و با وجود تمام موانع و مشكلات به همدیگر تعلق داریم.



1398/11/11
12:30:52
5.0 / 5
2625
تگهای خبر: ساز , نمایش , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴