سومین جشنواره عكس خوشه به ایستگاه پایانی رسید

سومین جشنواره عكس خوشه به ایستگاه پایانی رسید

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو آئین اختتامیه سومین جشنواره عكس خوشه با بیان برگزیدگان در بخش های مختلف عصر دوشنبه ۱۴ بهمن برگزار گردید.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، آئین اختتامیه سومین جشنواره عكس «خوشه» با عنوان از مزرعه تا سفره عصر دوشنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور یزدان سیف معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، زهرا عبداللهی معاون وزیر بهداشت و هنرمندان عكاس پیشكسوت در خانه هنرمندان ایران برگزار گردید.
یزدان سیف معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت در این مراسم با اشاره به تاثیر فرهنگ و رفتار اجتماعی در جامعه اظهار داشت: همه رفتارهای اجتماعی در یك بسترهایی شكل می گیرند كه مهمترین آن فرهنگ اجتماعی آحاد مردم است، مردم خودشان تصمیم اجتماعشان را اداره می كنند. اگر قاعده دموكراسی و مردم سالاری دینی را پذیرفتیم، باید بپذیریم مردم و فرهنگ مردم مهمترین ركن توسعه كشور است، در غیر این صورت نمی توانیم انتظار داشته باشیم.
وی تصریح كرد: فرهنگ بستر مهمی در عرصه تغییرات اجتماعی است، البته باید بپذیریم كه فرهنگ هم ایجاد می شود و هم می سازد، باید آموزش ببینیم و یاد بگیریم كه یادگیری های ما در بستر داستان های ما رخ می دهد، داستان هایی كه هر روز برای ما رخ می دهد، همین تجربه های تلخی كه «ادب از كه آموختی، از بی ادبان» اینها حكمت است كه ما را ادب كند.
معاون وزیر صنعت معدن تجارت اظهار داشت: امروز فرهنگ كار در جامعه ما ضعیف است، ما باید یاد بگیریم رفتارهای خویش را در مقابل دیگران اصلاح نماییم و این هنجارها و ناهنجاری ها در بستر فرهنگ شكل می گیرد. سومین دوره جشنواره خوشه هم به پایان خود رسید و تجربه های زیادی كسب كردیم اما هنوز به اندازه كافی رشد نكرده است و دلیل آن هم عدم مشاركت مردم است كه باید تلاشهای بیشتری در تشویق مشاركت مردم صورت بگیرد.
وی اضافه كرد: با مشاركت بیشتر مردم و نهادهای مرتبط می توانیم هنجارها و ناهنجاری های فرهنگ مصرف نان را در حوزه رسانه ای، مستند و عكاسی به تصویر بكشیم.
سیف بیان نمود: با برگزاری جشنواره عكس خوشه می توانیم فرهنگ تولید و مصرف نان را نهادینه نماییم، باید از همین روز اختتامیه سومین جشنواره خوشه مقدمات چهارمین دوره آنرا آغاز نماییم.
سیدمحمدتقی طباطبایی مشاور فرهنگی و رسانه و روابط عمومی شركت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران هم به اهداف برگزاری جشنواره عكس خوشه اشاره نمود و اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره عكس خوشه فرهنگ سازی در عرصه تولید و مصرف نان است. سال جاری افزایش سه برابری شركت كنندگان و تعداد تصاویر رسیده به جشنواره را شاهد بودیم و تعداد تصاویر رسیده به جشنواره و همینطور تعداد شركت كنندگان سبب دلگرمی ما شد، در این دوره از جشنواره ۹۰۰ شركت كننده در چهار بخش و یك بخش نوجوانان زیر ۱۵ سال با هزار عكس حضور دارند.
زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت هم اظهار داشت: برگزاری جشنواره عكس خوشه اقدامی مناسب در كمك به فرهنگسازی برای سلامت نان است و نقش نان در سلامت مردم یك نقش بسیار مهم می باشد. برگزاری جشنواره ها و كارگاه های آموزشی كه به بهبود كیفیت تولید و مصرف نان كمك می نماید امری مهم می باشد كه به آن برای سلامت مردم نیازمند هستیم و امیدواریم با كمك همدیگر اقدامات مؤثرتری برداریم.
بر این اساس، برگزیدگان سومین دوره مسابقه خوشه در بخش های مختلف با داوری افشین شاهرودی، حسن غفاری و مسعود زنده روح كرمانی عرضه شدند كه به شرح زیر است:
در بخش مجموعه عكس، ابراهیم جامعی بعنوان برگزیده ارائه شد.
بخش تك عكس
نفر اول: سید مهرداد شریفی
نفر دوم: علیرضا رحمانی
نفر سوم: طاهره رخ بخش زمین
بخش عكس موبایلی
نفر اول: نسرین محبوبی
نفر دوم: جمشید فرجوند فردا
نفر سوم: كیوان جعفری
در بخش ویژه زیر ۱۵ سال نیز، هستی بیات، مریم باقری و نسترن قاسمی معرفی گشتند.

1398/11/16
13:18:03
5.0 / 5
2279
تگهای خبر: آموزش , جشنواره , ساز , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱