گالری گردی در پایتخت؛

گالری گردی تحت تأثیر فجر و تصویرسال

گالری گردی تحت تأثیر فجر و تصویرسال

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو در نخستین جمعه اسفندماه، نمایشگاه دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و هفدهمین نمایشگاه تصویرسال به صورت همزمان برگزار می گردند و نمایشگاهی از آثار رضا بانگیز هم در گالری كاما گشایش می یابد.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، در آغازین روزهای ماه پایانی سال و همزمان با برگزاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، برخی از گالری های پایتخت برنامه های نمایشگاهی خویش را ادامه می دهند و روز جمعه ۲ اسفندماه افتتاحیه دارند.
البته برخی از گالری های پایتخت هم در مؤسسه صبا و در بخش «چهارسوی هنر» جشنواره تجسمی فجر حضور دارند. در ادامه، برنامه افتتاحیه برخی نمایشگاه های هنری كه جمعه دوم اسفندماه گشایش می یابند، برمی شمریم.
خانه هنرمندان ایران
یكی از رویدادهای مهم در حوزه عكاسی، برگزاری جشن تصویرسال است كه نمایشگاه آن هر سال در اسفندماه شروع می شود.
امسال هم هفدهمین نمایشگاه تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر از روز ۲ اسفندماه در خانه هنرمندان ایران گشایش می یابد و تا ۲۳ اسفند برپاست.
در این نمایشگاه كه تمامی گالری های خانه هنرمندان را در بر می گیرد، ۸۰۰ قاب چاپ شده در بخش نمایشگاهی و بیشتر از ۱۵۰۰ تصویر در بخش مالتی مدیا به نمایش در خواهد آمد. در بخش جشنواره فیلم تصویر، ۱۳۵ فیلم منتخب به نمایش درمی آید و در بخش ۴۰ سال تهران هم ۳۰ فیلم روی پرده خواهد رفت.
گالری اعتماد ۱
نمایشگاه انفرادی نقاشی و حجم فرشید مثقالی از جمعه دوم اسفندماه در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاك ۲۵ شروع به كار می كند.
گالری كاما
نمایشگاه آثار رضا بانگیز از همین جمعه در گالری كاما به نشانی خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاك ۴۴، ساختمان فرین، طبقه دوم گشایش می یابد.
پیش از این، آخرین نمایشگاه انفرادی آثار رضا بانگیز سال ۱۳۹۵ در گالری ایرانشهر برگزار شده بود و حالا علاوه بر نمایشگاه انفرادی در گالری كاما، در نمایشگاه گروهی +۹۸ كه دوم اسفند در گالری افرند برپا می شود هم حضور دارد.
گالری ایوان
نمایشگاه گروهی چیدمان، عكاسی، نقاشی و ویدئوآرت با عنوان «زورخانه» و به كیوریتوری مهدی منصوری روز جمعه دوم اسفندماه در گالری ایوان واقع در الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، كوچه لسانی، بن بست حمید، شماره یك شروع به كار می كند و تا ۱۲ اسفند هم ادامه دارد.
در استیتمنت نمایشگاه آمده است: «بارِ كلامیِ تك واژه ی «ایرانی» فارغ از تبعیض نژاد و ملیت، حامل هزاران پیام منحصر به فرد فرهنگی است.
منحصر به فرد ابتدا… از انسان اولین كه بر خلاف سایر ادیان و اقوام معتقدیم بدون گناه اولین پای بر زمین خاكی گذاشته و با هدف ترویج عشق ومعرفت به استمرار زایش پرداخته، عشق و معرفتی كه نسل به نسل با كدهای وراثتی مان منتقل شد و در هر دوره تاریخی نمودی خاص داشت.
اما از نمونه های بارز شخصیت های ویژه اجتماعی ایرانی می توان به پهلوان و آئین پهلوانی اشاره نمود. آمیخته ای از اندامی ورزیده و مرامی والا … ورزش به نشان تندرستی و خصایص والای انسانی به نشان صحت اخلاقی.
اما در نسل معاصر… این كدهای وراثتی خاص ایرانی چه نمودی دارند؟ پهلوان جز تصویری خاك گرفته اما قابل احترام در ذهن ما چه شمایلی را جز عده ای بدلكار مثال میزند؟ اندام ورزیده؟ آری اما صرفاً برای نمایش و غالباً به زعم عواملی غیر ورزشی
مرام و جوانمردی؟ آن هم آری، اما تنها برای شعارهای مجازی. تركیب شعار و و نمایش ما را محكوم به جهان سومی بودن می كند نه انسانی معاصر و پهلوان منش از نسل مشی و مشیانه..»
گالری گلستان
نمایشگاه انفرادی نقاشی هویا میرمقتدایی روز جمعه (دوم اسفند ماه) در گالری گلستان واقع در دروس، خیابان كماسایی، شماره ۳۴ شروع به كار می كند و تا ۷ اسفند ادامه دارد. گالری گلستان پنجشنبه ها تعطیل می باشد.
گالری مژده
نمایشگاه گروهی نقاشی خط با عنوان «زمستانه» به كیوریتوری كیارش یعقوبی دوم اسفند ماه در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاك ۲۷، واحد یك برپا می شود.
در این نمایشگاه آثاری از علیرضا آستانه، ساناز البرزی، ابراهیم الفت، علیرضا بابایی، محمد بزرگی، بهمن پناهی، پیمان پیروی، امید خاكباز، الهیار خوشبختی، افسانه درویش، بابك رشوند، هادی روشن ضمیر، بهروز زیندشتی، علیرضا سعادتمند، محیا طلوع كیان، عذرا عقیقی بخشایش، رضا عمادی، محمدرضا عموزاد، علی قاسمی، محسن كرمی، احمد مازادی، فریبا نصیریان، سعید نقاشیان، حسین نوروزی، امین هنامی و كیارش یعقوبی هنرمندانی هستند به نمایش درمی آید.
گالری هفت ثمر
نمایشگاه گروهی نقاشی «پیرایه های ۷ دریا» به كیورتوری رخساره هاشمی حائری جمعه دوم اسفندماه در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، كوه نور، كوچه پنجم، شماره ۸ گشایش می یابد.
در این نمایشگاه آثاری از نازنین وحیدی راد، نیلوفر وحیدی راد، رخساره هاشمی حائری و مهدی شاه محمدی به نمایش در می آید. در استیتمنت این نمایشگاه به قلم كیوریتور آمده است:
«پدیده گرم شدن كره زمین در نتیجه افزایش گازهای گلخانه ای و رابطه آن با اكوسیستم اقیانوس ها، سفیدشدگی آب سنگ های مرجانی، اسیدی شدن آب دریاها، از بین رفتن جنگل های حرا و علف های دریایی، كاهش اكسیژن در دریاها و اقیانوس ها و هم افزایش شوری آب را به دنبال دارد كه خطر از بین رفتن ۲۴٪ از گونه های آبزیان كه نخستین حلقه از زنجیره ی غذایی ماهیان به حساب می آید را در پیش روی ما قرار داده. به دنبال كاهش جمعیت ماهیان، نتایج خطرناك اقتصادی و سیاسی در اغلب كشورهای جهان رخ خواهد داد. نمایشگاه «پیرایه های ۷ دریا»، متشكل از آثار ۴ آرتیزان است كه در جهت یادآوری هر چه بیشتر این مهم گردآوری شده. امید كه مقبول طبع صاحب نظران افتد.»
گالری آتبین
نمایشگاه انفرادی نقاشی های محمدعلی مشرفی با عنوان «دقیقه های مشجر» از روز جمعه ۲ اسفندماه در گالری آتبین واقع در خیابان ولیعصر، جنوب چهارراه پارك وی، انتهای كوچه تورج، كوچه خاكزاد، شماره ۴۲ شروع می شود و تا ۱۳ اسفندماه هم ادامه دارد.

1398/12/01
22:05:24
5.0 / 5
1968
تگهای خبر: جشنواره , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴