تجسمی فجر ۱۲ در آینه مهر؛

چرخه اقتصادی هنر در شهرستان ها نیاز به حمایت بیشتری دارد

چرخه اقتصادی هنر در شهرستان ها نیاز به حمایت بیشتری دارد

سایت رسمی سیامك یزدانجو: مدیر گالری هونره اصفهان ابراز امیدواری كرد مسئولان هنری كشور و برگزاركنندگان جشنواره هنرهای تجسمی فجر نسبت به پشتیبانی از هنر و چرخه اقتصادی هنر در شهرستان ها هم حساس باشند.



گلناز رامین فر نقاش و مدیر گالری «هونره» در شهر اصفهان كه در بخش «چهارسوی هنر» دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور دارد، درباره جشنواره فجر به خبرنگار مهر اظهار داشت: نخستین بار است كه در جشنواره تجسمی فجر حضور پیدا می كنم و آن چنان كه باید و شاید استقبال از آنرا شاهد نبودم، البته باتوجه به شرایط اجتماعی و اتفاقاتی كه در دو ماه گذشته صورت گرفت و البته بیماری كرونا، این استقبال قابل پیش بینی بود.
وی كه یك سال است گالری «هونره» را تأسیس كرده است، درباره برگزاری نمایشگاه هنری در شهر اصفهان توضیح داد: یك سال است كه گالری هونره را تأسیس كردم و خیلی با حساسیت در گالری، نمایشگاه برگزار می كنم به این علت كه دلم می خواهد سواد بصری در بین مخاطبان بالا رود و كار خوب ببینند. همین طور اهتمام می كنم از جوانان با استعداد حمایت كنم و به دنبال این نقاشان جوان هستم تا نمایشگاه آثارشان را برگزار كنم.
مدیر گالری «هونره» كه خودش نیز نقاش است، در مورد دو اثری كه در غرفه گالری هونره در بخش «چارسوی هنر» جشنواره تجسمی فجر دارد، نیز اظهار داشت: تابلوی «آفرینش» و «نبرد رنگینه» را برای حضور در جشنواره تجسمی فجر انتخاب كردم؛ تابلوی «آفرینش» جزئی از مجموعه آثارم با عنوان «اسطوره ها» است. در این تابلو شاهد پرتره زنی هستیم كه گل لوتوس در دست دارد و این گل نیز روی آب است. گل لوتوس در اساطیر و ایران باستان گل مقدسی بوده و به معنای آفرینش است.
وی بیان كرد: «نبرد رنگینه» نیز نبرد دو خروس كه نشان از پویایی است، نشان میدهد. این نبرد، نبرد بر سر زندگی است و به نظر من نبردی رنگین است؛ خروس را به این علت زیبایی و رنگش كه جنگ را انجام می دهد انتخاب كردم.
رامین فر درانتها با اشاره به اینكه برگزاری نمایشگاه و فروش آثار هنری در شهرستان خیلی مشكل است، اظهار داشت: امیدوارم مسئولان هنری و فرهنگی كشور و برگزاركنندگان جشنواره هنرهای تجسمی فجر نسبت به پشتیبانی از هنر و چرخه اقتصادی هنر در شهرستان ها هم حساس باشند و در جشنواره بزرگی چون «فجر» از هنرمند و هنر در تمام كشور حمایت كنند.


منبع:

1398/12/05
22:20:50
5.0 / 5
1988
تگهای خبر: جشنواره , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳