مهر پیگیری كرد؛

عكس قهرمانان اقتصاد مقاومتی چرا تخریب شد؟

عكس قهرمانان اقتصاد مقاومتی چرا تخریب شد؟

سایت رسمی سیامك یزدانجو: مدیر اجرایی آژانس عكس مستند سو درباره برچیدن آثار نمایشگاه عكس و این قهرمان واقعی است از ضلع جنوبی دانشگاه تهران توضیحاتی ارائه نمود.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، نمایشگاه عكس خیابانی «و این قهرمان واقعی است» كه در ضلع جنوبی دانشگاه تهران در حال برگزاری بود، روز یكشنبه ۴ اسفندماه با دستور مسئولان دانشگاه تهران برچیده و تخریب شد.
این نمایشگاه عكس كه حاصل ۵ سال عكاسی از قهرمانان اقتصاد خرد توسط عكاسان «آژانس عكس مستند سو» بود، به دنبال تفاهم مكتوب و كسب مجوز از روابط عمومی دانشگاه تهران روی نرده های سبز این دانشگاه دایر شده بود.
امیر زبهیده مدیر اجرایی آژانس عكس مستند «سو» درباره برچیدن نمایشگاه عكس «و این قهرمان واقعی است» از ضلع جنوبی دانشگاه تهران و نرده های سبز به خبرنگار مهر اظهار داشت: «و این قهرمان واقعی است» نخستین نمایشگاه آژانس عكس مستند «سو» بود و قرار بود تا ۱۰ اسفندماه روی نرده های سبز دانشگاه تهران برقرار باشد. روز یكشنبه ۴ اسفندماه از روابط عمومی دانشگاه تهران با من تماس گرفتند در خصوص اینكه باید نمایشگاه جمع شود و من علت را جویا شدم و گفتند «قاعده بر این است كه روی نرده های بیرونی محوطه دانشگاه تهران نباید تابلو و عكسی نصب شود و لازم است كه برای این كار، سازه ای در نظر گرفته شود.»
وی افزود: وقتی من اظهار بی اطلاعی كردم، آنها هم قبول كردند و حق را به ما دادند و به اشتباه خودشان اذعان كردند اما از من خواستند كه عكس ها را جابجا كنم. درصدد برآمدیم تا عكس ها را باز نماییم اما متوجه شدیم چون باران آمده و اگر می خواستیم آنها را باز نماییم عكس ها از بین می رود. بدین سبب نزد مسئول مربوطه رفتم اما وی در جلسه ای بود و من هم برای او پیام گذاشتم كه امكان باز كردن عكس ها به این علت كه از بین می روند، نیست.

وی اشاره كرد: نمی خواستم عكس ها خراب شوند چون هزینه ای كه بابت تهیه و چاپ این عكس ها شده بود همه توسط عكاسان آژانس صرف شده بود و آژانس نیز هیچ وابستگی سازمانی به ارگانی ندارد.
زبهیده بیان كرد: به جهت اینكه بیشتر پیگیر كار باشم، به دفتر مرجع بالاتری رفتم اما ایشان هم جلسه ای در رابطه با بیماری كرونا دارد كه جلسه طولانی هم بود و ماجرا را به رئیس دفتر ایشان اطلاع دادم و درخواست كردم تا به من اطلاع دهند. اما نه تنها تماسی با من گرفته نشد بلكه بامداد دوشنبه با من تماسی گرفته شد و كسی پشت خط می گفت «آقا شما می آیید عكس ها را بردارید یا ما انجام دهیم!»

وی توضیح داد: ظاهر امر این است كه انگار آقایان از این نمایشگاه كه حال مردم را خوب كرده بود، خوششان نیامد. ظاهراً نمایش ۲۰ قهرمان اقتصاد مقاومتی كه طی ۵ سال با كاری تحقیقاتی و میدانی، شناسایی و قصه ای برای آنها در چارچوب ۳۰ فریم عكس تولید شد، برایشان مطلوب نبوده است! ما فقط به اعتبار اینكه این عكس ها روی نرده های دانشگاه تهران نصب شود، لوگوی دانشگاه تهران را نیز در كارها قرار دادیم وگرنه همه هزینه ها شخصی تامین شده است. از همكاران بخش روابط عمومی دانشگاه تهران تشكر می كنم و همین طور از بسیج اساتید كه واسطه این كار خیر شدند و ما را معرفی كردند و ممكنست الان برای آنها نیز مشكل پیش آمده باشد.
مدیر اجرایی آژانس عكس مستند «سو» اظهار داشت: ما سعی كردیم به قوانین و قاعده دانشگاه تهران احترام بگذاریم و كار غیرقانونی نكردیم و وقتی حتی نمایش آثار روی نرده ها را مشكلی داخلی قلمداد كردند اما ما درصدد جابجایی برآمدیم و اتفاقاً اعلام آمادگی برای تعامل داشتیم اما بدون اینكه با ما جلسه ای گذاشته شود، كل عكس ها به صورت نامطلوبی از نرده ها برچیده شدند به شكلی كه منجر به تخریب عكس ها شد.

وی درانتها بیان كرد: یكی از عكاسان مجموعه عكس ها كه ساكن شهرستان بود، از دوستانش برای تماشای عكس ها دعوت كرده بود و وقتی به همراه دوستانش با نبود عكس ها مواجه گشتند، من هیچ پاسخی برای آنها نداشتم. شاید عكاسانی نظیر این خانم عكاس كه بسیار حرفه ای هم است، نیاز به دلجویی داشته باشند.
به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، بعد از انتشار ویدئویی از جمع آوری این نمایشگاه عكس در ضلع جنوبی دانشگاه تهران در فضای مجازی و تخریب عكس ها، دانشگاه تهران اطلاعیه ای صادر كرد و كار این آژانس عكس را تخلف قلمداد كرد.


منبع:

1398/12/09
23:35:20
5.0 / 5
1959
تگهای خبر: ساز , نمایش , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳