تورهای مجازی موزه های تعطیل ایتالیا در قرنطینه كرونایی

تورهای مجازی موزه های تعطیل ایتالیا در قرنطینه كرونایی

سایت رسمی سیامك یزدانجو: مدیر یكی از موزه های ایتالیا كه به سبب شیوع ویروس «كرونا» تعطیل شده است، اهتمام دارد بازدید از نمایشگاه های لغو شده این موزه را به صورت مجازی امكان پذیر كند.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نت، موزه هنرهای معاصر«Castello di Rivoli»(قلعه ریولی) نزدیك شهر «تورین» یكی از چندین موزه ایتالیایی است كه به سبب شیوع ویروس «كرونا» ناچار به بستن درهایش شده است.
حالا «كریستو باكارگیو» مدیر این موزه در تلاش است تا مجموعه ای از تورهای مجازی را برای وب سایت این موزه آماده كند.
كمی قبل از دستور تعطیل شدن موزه ها، سه نمایشگاه ویژه در این موزه شروع به كار كرده بود. حالا مقرر است امكان بازدید از تمامی این نمایشگاه ها به صورت تور مجازی برای علاقه مندان فراهم گردد.
این موزه همین طور برنامه ای برای برگزاری تورهای مجازی مخصوص كودكانی كه این روزها به سبب تعطیل شدن مدارس به همراه والدینشان خانه نشین شده اند، ترتیب داده است.
در همین بین گالری «اوفیتزی» در تلاش است تا برای متصل نگه داشتن مردم به هنر، یك كمپین در شبكه های اجتماعی به راه بیاندازد. بدین سان صفحات توئیتر و اینستاگرام این گالری هنری در ایام آینده با تصاویر و ویدئوهای در رابطه با مجموعه شاهكارهای «اوفیتزی» به روز رسانی خواهند شد. این گالری همین طور صفحه فیس بوك جدیدی را فقط به همین دلیل راه اندازی كرده است.
مجموعه ای از تورهای مجازی از مجموعه های منتخب این گالری نیز در وبسایت رسمی «اوفیتزی» قرار خواهند گرفت.
مدیر گالری «اوفیتزی» بیان كرد: « بااینكه موزه ها ناچار به بستن درهایشان شدند اما هنر متوقف نخواهد شد.»
دو هفته پیش، موزه «Castello di Rivoli» به همراه سایر موزه های میلان و ونیز ناچار به تعطیلی شدند و بعد از آن كه هفته گذشته برای چند روزی اجازه بازگشایی پیدا كردند، باردیگر روز یكشنبه ناچار به بستن درهایشان شدند.




منبع:

1398/12/21
23:46:14
5.0 / 5
2114
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه , هنر , هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳