گفت وگو با جواد علیزاده - كاریكاتوریست

هنری كه سختی كرونا را قابل تحمل می كند

هنری كه سختی كرونا را قابل تحمل می كند

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو هنرمند كاریكاتوریست - اعتقاد دارد كه امروز فقط باید امیدوار باشیم و امیدمان را از دست ندهیم. ما در شرایط فعلی به معنای واقعی به مرحله بودن یا نبودن رسیده ایم و هیچ فكر دیگری جز این در ذهنمان نیست.


جواد علیزاده، هنرمند كاریكاتوریست و مدیر مسوول مجله «طنز و كاریكاتور» كه شماره جدید آن به علت شیوع كرونا علاوه بر نسخه چاپی به صورت آن لاین هم انتشار یافته است، در گفت وگویی با ایسنا درباره نقش هنرمندان در همراهی با مردم در شرایط فعلی جامعه، اظهار نمود: الان شرایط بسیار ویژه و خاص است. پیش تر چنین شرایطی را تجربه نكرده بودیم و شاید فكر این را هم نمی كردیم كه در قرن بیست و یكم یك بیماری ناشناخته در جهان فراگیر شود و حتی دانشمندان هم چاره مشخصی برای آن نداشته باشند.
او افزود: هنرمندان هم همانند مردم عادی هستند و گاهی ناامید و گاهی امیدوار می شوند. شاید تنها تفاوت ما با مردم عادی در این است كه كمی حساس تر هستیم و تلاش می نماییم این احساسات متغیر را به شكل كار هنری منعكس نماییم و در اختیار مخاطب قرار دهیم. در شرایط فعلی همه با هم برابر هستیم و ما فقط تلاش می نماییم كه با كار هنری تا جایی كه می شود هم خودمان و هم مردم را تسكین دهیم.
علیزاده با اشاره به اینكه «هدف اصلی كاریكاتور و طنز این است كه بتواند زندگی را برای مردم قابل تحمل تر كند»، تصریح كرد: رسالت كاریكاتور از همان ابتدا كه با صنعت چاپ و با مضامین سیاسی و اجتماعی ظهور پیدا كرد، این بود كه بتواند كاری انجام بدهد كه مخاطب به سختی های زندگی بخندد. این روزها هم كه در اوج بحران ناامیدی هستیم كاریكاتور همچنان كار خویش را انجام می دهد.
این هنرمند پیشكسوت بیان نمود: ما پیش تر تجربه شرایط سخت همچون سال های جنگ را داشته ایم؛ اما شرایط امروز بسیار متفاوت می باشد و این ویروس فراگیر در جهان، شرایط را بسیار مبهم كرده است.
علیزاده خاطرنشان كرد: امروز فقط باید امیدوار باشیم و امیدمان را از دست ندهیم. ما در شرایط فعلی به معنای واقعی به مرحله بودن یا نبودن رسیده ایم و هیچ فكر دیگری جز این در ذهنمان نیست. امیدوارم زنده باشیم و بتوانیم دوران پس از كرونا را هم ببینیم.



1399/01/03
11:49:16
5.0 / 5
2329
تگهای خبر: هنر , هنرمند , هنرمندان , هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴