دغدغه مدیرعامل خانه موسیقی برای وضعیت معیشتی هنرمندان در دوران كرونا

دغدغه مدیرعامل خانه موسیقی برای وضعیت معیشتی هنرمندان در دوران كرونا

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو مدیرعامل خانه موسیقی با تاكید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت معیشتی هنرمندان موسیقی در شرایط كنونی كه كشور با بحران كرونا دست و پنجه نرم می كند، از مسؤلان درخواست نمود كه به این مسأله رسیدگی و از این هنرمندان حمایت كنند.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، حمیدرضا نوربخش كه به پویش «مشاهنر» پیوسته است، همینطور وعده داد كه ۱۹۰۰ هنرمند عضو خانه موسیقی را به همراهی با این پویش و عرضه آثار هنری برای مردمی كه این روزها در خانه هایشان سختی قرنطینه را تحمل می كنند، ترغیب كند.
پویش «مشاهنر» با هدف كمك به ارتقای سلامت روان جامعه از اوایل فروردین ماه شروع شد و در جریان آن تعدادی از هنرمندان با صدور اطلاعیه ای از مشاركت حداكثری خود در ۱۰۰ روز آینده برای تولید آثار هنری در فضای مجازی در ایام خانه نشینی خبر دادند.
نوربخش كه در برنامه «به خانه برمی گردیم» شبكه تهران صحبت می كرد، همینطور اظهار داشت: همه ما در جامعه هنری جزو مردم و عاشق و همراه مردم هستیم و زمانی كه مشكلی پیش می آید، باید كمك نماییم كه از آن عبور كنند. جامعه هنری همیشه نشان داده كه در همه عرصه ها در كنار مردم است و دلش برای مردم و كشور می تپد. حالا باید كمك نماییم تا از این بحران جهانی عبور نماییم.
او همینطور اظهار نمود كه از اعضای خانه موسیقی خواسته می شود تا در این شرایط آثاری را برای خوب سرگرم كردن مردم ضبط كنند و امید كه مردم هم مشاركت می كنند و در خانه می مانند.

مدیرعامل خانه موسیقی در انتها صحبت هایش به معیشت كنونی هنرمندان پرداخت و اظهار داشت: شرایط فعلی ضمن این كه برای همه مردم دشوار می باشد، برای جامعه هنری هم دشوار می باشد. حالا فعالیتهای موسیقی همچون كنسرت و آموزش كه منبع درآمد افراد این حوزه بود، تعطیل شده است. هنرمندان موسیقی نواحی در ایام پایانی سال شرایط بدی را گذراندند. از دولت و مسؤلان می خواهم كه از این بخش هم حمایت كنند تا هنرمندان بتوانند با دلی گرم در كنار مردم باشند و آثاری را برای آنها تولید كنند.
در ادامه این برنامه با قاسم رفعتی هم تماس گرفته و از او خواسته شد كه در این چند روز یكی دو كار حتی بدون ساز در خانه برای مردم بسازد كه بهره ببرند.
رفعتی هم در ادامه اظهار داشت: از خدا می خواهم به پرسنل بیمارستان ها سلامتی و اجر دهد.
پویش مشاهنر همزمان با افزایش شیوع كرونا در كشور شروع شد و تعدادی از هنرمندان رشته های مختلف اعلام نمودند كه برای مردمی كه شرایط قرنطینه خانگی و سختی احتیاط در مقابل شیوع كرونا را تحمل می كنند، به تولید و انتشار عام آثار هنری می پردازند. موسسه هنرمندان پیشكسوت از حامیان این پویش است. تابحال امضای ۵۰۰ هنرمند در رشته های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی و تجسمی كشور برای پیوستن به پویش مشاهنر جمع شده است.
برنامه «به خانه برمی گردیم» در ایام اخیر دقایقی از آنتن خویش را به این پویش اختصاص داده و در این راستا با هنرمندانی چون علی نصیریان، ایرج راد، داوود گنجه ای، مجید مظفری، پرویز پورحسینی و... گفتگو كرده است.




منبع:

1399/01/22
13:07:33
5.0 / 5
2219
تگهای خبر: آموزش , ساز , كنسرت , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱