شگفتی لی لی گلستان از نگاه كودكان زیر 10 سال به كرونا

شگفتی لی لی گلستان از نگاه كودكان زیر 10 سال به كرونا

سایت رسمی سیامك یزدانجو: گالری گلستان در روزهای قرنطینه خانگی كه به سبب شیوع ویروس كرونا صورت گرفته است مسابقه نقاشی برای كودكان زیر 10 سال برگزار كرده است.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، لیلی گلستان درباره دلیل انتخاب گروه سنی زیر ۱۰ سال اظهار داشت: فكر می كردم این گروه سنی باید تخیل خیلی قوی داشته باشند و بتوانند كارهای جالبی را ارائه كنند، بدین سبب تصمیم گرفتم برای نخستین بار با بچه های كوچك كار كنم.
گلستان با اشاره به میزان استقبال از این فراخوان صورت گرفته است، اظهار داشت: برایم بسیار عجیب بود كه با این استقبال مواجه شدم و اصلا فكر نمی كردم این مساله تا این حد برای كودكان و خانواده ها جذاب شود. با توجه به این كه همه كار را به تنهایی و در قرنطینه انجام می دهم بار خیلی سنگینی بر دوشم گذاشته شد، اما تجربه بسیار زیبا و لذت بخشی است كه از آن بسیار راضی هستم.
او با اشاره به تعداد آثار رسیده اظهار داشت: در دو روز اول ۲۲۰ ایمیل به دستم رسید و تاكنون ۴۴۰ ایمیل دریافت كرده ام كه از بین آنها ۱۸۰ كار را در اولین مرحله انتخاب نموده ام. قصد دارم تا آخرین روز فراخوان كارهایی را كه به نظرم مناسب هستند انتخاب كنم و بعد از آن سه داور را دعوت می كنم تا در انتخاب نهایی همراهم باشند.
وی همینطور درباره انتخاب داوران اظهار داشت: هم اكنون گزینه خاصی مشخص نشده است اما قصد دارم از میان نقاشان معروف كسانی را انتخاب كنم كه با كار بچه ها نیز آشنایی داشته باشند و بتوانند انتخاب خوبی انجام دهند.
گلستان درباره نحوه نمایش آثار اظهار داشت: آثار برگزیده را در سایت گالری گلستان قرار می دهم و افراد برنده نیز همان جا معرفی می گردند. البته شاید در اینستاگرام گالری هم برخی از كارها را نمایش دهیم. در چند روز گذشته هم چند اثر را در اینستاگرام گذاشتم تا مردم بتوانند با فضای این مسابقه آشنا گردند و استقبال خیلی خوبی هم از آنها شد.
او درباره موضوع هایی كه بیشتر مورد توجه كودكان قرار گرفته است اظهار داشت: در كارهایی كه تاكنون بررسی نموده ام ۳ مورد بیشتر از سایر موضوع ها دیده می شود. اولین مورد آن "كرونا را شكست می دهیم" است كه بسیار زیاد و به شكل های مختلف دیده می شود. مثلاً در یك نقاشی سوپرمن با شمشیر در حال كشتن كرونا است یا در تصویر دیگر شخصی با اسپری ضدعفونی بر كرونا پیروز می شود.
گلستان اضافه كرد: موضوع دوم محیط خانه است و كودكان فضای خانه را پر از گل و نقاشی و غذا و درحالی كه همه اعضای خانواده دور هم هستند نقاشی كردند. در همین حال كرونا در بیرون خانه قرار دارد و به سبب بسته بودن در نمی توانند وارد خانه شود. هركدام از كودكان فضای خانه را به شكلی نمایش داده و تصاویر بسیار جالبی ایجاد كرده است.
مدیر گالری گلستان افزود: سومین موضوع شاخص هم تشكر از پرستاران و دكترها است. به این شكل كه یك دكتر یا پرستار را نقاشی كرده و بالای سر او تصاویری مانند گل و قلب یا عبارات تشكر با خط كودكانه دیده می شود.
علاقه مندان می توانند آثار خودرا تا بیستم اردیبهشت به ایمیل گالری گلستان به آدرس [email protected] ارسال نمایند. گالری گلستان به سه برگزیده این مسابقه جایزه نقدی به ترتیب سه میلیون تومان، دو میلیون تومان و یك میلیون تومان اهدا می شود.




منبع:

1399/01/27
14:47:00
5.0 / 5
1541
تگهای خبر: نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳