سیامك آقایی با مهر مطرح كرد؛

طراحی اپلیكیشن برای مدرسه سنتور

طراحی اپلیكیشن برای مدرسه سنتور

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو یكی از نوازندگان و مدرسان شناخته شده موسیقی ایرانی در تشریح تازه ترین فعالیتهای موسیقایی خود از طراحی اپلیكیشن مدرسه عالی سنتور اطلاع داد.



سیامک آقایی مدرس، پژوهشگر و نوازنده شناخته شده سنتور که این روزها بعنوان یکی از داوران چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان معرفی شده درباره بازنگری آثار مرحله اول بخش سنتور این دوره از جشنواره اظهار داشت: داوری بر مبنای مقولاتی شامل سونوریته، کوک، تکنیک نوازندگی، ریتم، زمان بندی، بیان موسیقایی و صحت رپرتوار انجام می شود. البته شرکت کنندگان با عنایت به شرایط موجود، بد نیست به سمت امکانات گوشی همراه و فضای مجازی بروند و با شیوه های مختلفِ ارتباطی آشنا گردند. درست است که چیزهایی مثل دیدار حضوری را از دست داده ایم، اما با به خدمت گرفتن این امکانات می توانند این اجبار را به نحوی تبدیل به توفیق الزامی کنند تا در شرایط حاضر بتوانیم بیشترین استفاده را از این شرایط ببریم.
آقایی درباره‌ی اهمیت جایگاه ردیف در فراگیری موسیقی کلاسیک ایرانی اظهار نمود: هیچ کس شک ندارد که ردیف، مهم ترین بخش آموزش موسیقی ماست و در جایگاه بسیار بالایی قرار دارد. یکی از اشکالات ما، ترس از درگیرشدن با مسائل هویتی است. گاهی امکان دارد در واکنش با این ترس از سوی دیگر بوم بیفتیم.
وی افزود: شرکت کنندگان و بخصوص افراد کم سن تر باید در نظر داشته باشند ردیف موسیقی یک تِکست آموزشی است. ارزش و اعتبار موسیقی ایرانی به میزان تغییری است که ما به این تِکست می دهیم و نه به میزان حفظ و دقت در باردیگر تکرار کردن جزئیات آن. وقتی شما در سیستمی این قدر به ردیف اهمیت می دهید امکان دارد برداشت های اشتباه هم صورت بگیرد. یکی از مهم ترین برداشت های اشتباه این است که ما به سمتی برویم که بچه ها فکر کنند غایت نوازندگی، حفظ کردن چند گوشه و عیناً تحویل دادن آن است. چنین چیزی اساسا مدنظر افرادی که در این جشنواره زحمت می کشند نبوده و نیست.
آقایی درباره‌ی فعالیتهای موسیقی خود عنوان کرد: من شخصاً مدتی است که مشغول طراحی و کارهای مقدماتی اپلیکیشن «مدرسه عالی سنتور» شده ام. ما در این نرم افزار از ابتدایی ترین مبانی مقدماتی سنتور آغاز به آموزش می نماییم و در نهایت به بحث های پیچیده می رسیم. با عنایت به نقصان بسیار جدی که ما در زمینه آموزشی داریم، بعضی از کارهای شخصی ام را در چهار پنج ماه گذشته کنسل و تلاش کرده ام تمرکزم را روی این اپلیکیشن بگذارم. امیدوارم هرچه سریعتر نتیجه آنرا ببینیم.
این نوازنده سنتور اضافه کرد: می خواهم یکی از اجراهای قدیمی خودم را به صورت مجازی منتشر کنم. هم اکنون یکی از تغییرهای جدی که در زمینه موسیقی اتفاق افتاده این است که شما به سادگی سی دی و دی وی دی فروشی نمی بینید. آن قدر سرعت اینترنت بالا رفته و گوشی همراه مهم شده که کمتر کسی به سراغ خرید دی وی دی می رود. این قضیه در انتشار آلبوم من هم بی تاثیر نبوده است. منتظر هستم در صورت راه اندازی اپلیکیشن، دی وی دی «باز عشق» را در نخستین فرصت ممکن منتشر کنم.


منبع:

1399/04/15
12:16:33
5.0 / 5
1591
تگهای خبر: آلبوم , آموزش , جشنواره , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴