تشخیص هویت هنرمندان ماقبل تاریخ به كمك اثر انگشت

تشخیص هویت هنرمندان ماقبل تاریخ به كمك اثر انگشت

نتایج یك تحقیق جدید نشان داده است اثرانگشت ها نه تنها برای برای پیدا كردن مجرمان یا باز كردن قفل گوشیهای موبایل كاربرد دارند بلكه می توانند در كسب اطلاعات درباره هنرمندان ماقبل تاریخ هم اثرگذار باشند.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، محققان به تازگی دو اثرانگشت که در سنگ نگاره های غاری در جنوب اسپانیا کشف شده است را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت با بررسی این دو اثرانگشت سن و جنسیت افراد را تشخیص دادند.
در نتیجه این تحقیق یک مرد دست کم ۳۶ ساله و یک زن جوان بین ۱۰ تا ۱۶ ساله بعنوان دو هنرمند سنگ نگاره های ماقبل تاریخ این غار اسپانیایی تسخیص داده شدند.
این تحقیق توسط تیم تحقیقاتی متشکل از کارشناسان دانشگاه «گرانادا»، دانشگاه «دورام» و دانشگاه بارسلونا صورت گرفت گه اطلاعات نادری را درباره هنرمندان خالق سنگ نگاره ها و جامعه آنها عرضه کرده است.


این سنگ نگاره ها که در فاصله ۴۵۰۰ تا ۲۰۰۰ قبل از میلاد و با استفاده از انگشت خلق شده اند تصاویری همچون دایره، اشکال هندسی و اشکالی شبیه به انسان را به تصویر می کشند که احیانا به زندگی روزانه مربوط هستند.
کارشناسان قادر هستند جنسیت و سن یک شخص را با بررسی اثرانگشت به جای مانده در آثار تاریخی تشخیص دهند چون که خصوصیت های اثر انگشت متفاوت می باشد.
نتایج این تحقیق جدید در ژورنال «آنتیکیتی» به چاپ رسیده است.




منبع:

1399/06/22
12:41:18
5.0 / 5
1478
تگهای خبر: هنر , هنرمند , هنرمندان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳