دبیر جشنواره سیزدهم پاسخ داد

جشنواره تجسمی فجر آثار را خریداری می كند؟

جشنواره تجسمی فجر آثار را خریداری می كند؟

به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو دبیر سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر در پاسخ به این پرسش که آیا اداره کل هنرهای تجسمی همانند جشنواره قبلی برنامه ای برای خرید آثار هنرمندان در نظر گرفته است؟ توضیح داد: هم اکنون به دنبال اسپانسر هستیم و تلاشمان این است که سال جاری هم این کار را انجام دهیم.


علی اشرف صندوق آبادی ـ دبیر سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر ـ در گفت وگویی با ایسنا درباره برنامه های سال جاری جشنواره که مقرر است در روزهای کرونا برگزار شود، با اشاره به اینکه «کرونا همه بخش ها را تحت تأثیر قرار داده است»، اظهار نمود: طبیعتا در شرایط کرونا بعضی از بخش های حضوری را نداریم یا اگر داشته باشیم، به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی است. همینطور سال جاری به علت شرایط خاص حاکم بر جامعه مجبور هستیم از ظرفیت های فضای مجازی هم بهره بگیریم تا بتوانیم با برگزاری نمایشگاه ها در این فضا مانور خوبی داشته باشیم. برای افتتاحیه جشنواره هم برنامه هایی را در نظر گرفته ایم که البته هنوز به اجماع نرسیده ایم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا اداره هنرهای تجسمی همانند جشنواره قبل برنامه ای برای خرید آثار هنرمندان در نظر گرفته است، توضیح داد: هم اکنون به دنبال اسپانسر هستیم و تلاشمان این است که سال جاری هم این کار را انجام دهیم و در این حوزه با بعضی از بانک ها مذاکراتی انجام شده که هنوز نهایی نشده است. به صورت کلی اراده مسؤلان و شورای سیاست گذاری جشنواره این است که سال جاری هم بتوانیم آثار را خریداری نماییم.
دبیر سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر درباره اینکه آیا در جشنواره سال جاری به مبحث کرونا پرداخته می شود، تصریح کرد: مبحث آثار هنرمندان آزاد است و ازاین رو هنرمندان در همه حوزه ها می توانند آثار را با موضوعات دلخواه خودشان خلق کنند که طبیعتا بعضی از این آثار تحت تأثیر موضوعات اجتماعی جامعه همانند کرونا قرار خواهد گرفت. ازاین رو بطور قطع آثاری با مبحث کرونا در جشنواره سال جاری به معرض نمایش گذاشته می شود.
صندوق آبادی همینطور خاطرنشان کرد که جشنواره سیزدهم الان در مراحل فراخوان است و تصویر بعضی از آثار به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
پیش از این هم هادی مظفری، مدیراداره کل هنرهای تجسمی درباره شرایط برگزاری جشنواره تجسمی فجر در روزهای کرونا به ایسنا اظهار داشته بود: پیشبینی ما این است که بتوانیم همانند سالهای گذشته جشنواره را به صورت حقیقی برگزار نماییم و مجازی نباشد، اما اگر خدای ناکرده در بهمن ماه شرایط به سمت وضعیت قرمز پیش رفت، امکان دارد برنامه های جدیدی برای برگزاری مجازی در نظر گرفته شود؛ البته تا این لحظه برنامه این است که جشنواره در موسسه صبا و به صورت حضوری برگزار شود، اما درباره جزئیات با عنایت به وضعیت کشور در آن برهه زمانی تصمیم گرفته می شود و به همین خاطر هم شرایط دقیق برگزاری حدود ۱۰ روز قبل از افتتاحیه جشنواره تجسمی سال جاری، اطلاع رسانی می شود.




منبع:

1399/10/07
19:36:12
5.0 / 5
803
تگهای خبر: جشنواره , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱