اهتمام انجمن موسیقی یزد به تولیدات صوتی و تصویری

اهتمام انجمن موسیقی یزد به تولیدات صوتی و تصویری

یزد رئیس انجمن موسیقی استان یزد از اختصاص بخش عمده فعالیتهای اجرایی یا صحنه ای این انجمن در چارچوب تولیدات صوتی یا تصویری اطلاع داد.


«مجتبی حبیبی» درباره آخرین فعالیتهای این انجمن اظهار داشت: ما در هیات مدیره انجمن موسیقی استان یزد پس از شرایط خاصی که به واسطه شیوع بیماری کرونا از سال قبل و محدودیت های ناشی از آن به وجود آمد، تصمیم گرفتیم بخش عمده فعالیتهای اجرایی یا صحنه ای انجمن موسیقی استان را در چارچوب تولیدات صوتی یا تصویری اختصاص دهیم.
وی افزود: از نمونه برنامه هایی که در این راستا در انجمن موسیقی استان یزد ساخته شده است میتوان به برنامه مناجات خوانی ایرانی ویژه ماه مبارک رمضان با عنوان «آوای دل» اشاره نمود که در این طرح ۳۰ قسمت مناجات خوانی با حضور خوانندگان مطرح کشوری در استان همچون هنرمند ارجمند صبح فلاحتی، مصطفی محسن زاده و غیره پیشبینی شده بود که به واسطه امکان مالی محدود در اختیار انجمن، سال قبل پنج قسمت از آن با همکاری انجمن سینمای جوان استان ساخته شده است.
حبیبی اضافه کرد: در این برنامه علاوه بر بهره مندی از هنر خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی در حوزه مناجات خوانی، با عنایت به قدمت تاریخی شهر یزد این تنها شهر ثبت میراث جهانی کشور، معرفی مساجد و ابنیه تاریخی در هر قسمت از برنامه آوای دل بعنوان یک خصوصیت شایان ذکر است.
وی در اینباره بعنوان نمونه اظهار داشت: به صورت مثال مسجد امیرچخماق که در دوره تیموری و در سال ۸۴۱ هجری قمری ساخته شده است یا مسجد جامع فهرج که قدمت آن به قرن اول هجری و صدر اسلام برمی گردد، نمونه هایی از اماکن جذاب و تاریخی شهر یزد است که گردشی کوتاه و تصویری به همراه نوای هنرمندانه خوانندگان حاضر در آن برای هر بیننده و شنونده ای جذاب خواهد بود.
این مسئول تصریح کرد: سال جاری هم در تولید برنامه تلویزیونی «ماه مهربانی» که از شبکه تابان و شبکه شما در زمان منتهی به اذان مغرب پخش می شد، هر شب از صدای تعدادی از هنرمندان استان در بخش مناجات خوانی با ستاد دیه و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد همکاری داشته ایم.
به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی استان یزد، حبیبی در انتها هم ابراز امیدواری کرد با امکان جذب پشتیبانی از دیگر سازمان ها و ادارات فرهنگی و هنری بتوانیم در ادامه تولید طرح برنامه آوای دل به «سی شب، سی مناجات» برسیم و در چارچوب یک آلبوم تصویری ماندگار، منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار دهیم.




منبع:

1400/02/27
22:30:35
5.0 / 5
837
تگهای خبر: آلبوم , ساز , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵