به مناسبت روز جهانی محیط زیست برگزار می شود؛

نمایش ۲۷۰ اثر كارتون و كاریكاتور در نمایشگاه نبض زمین

نمایش ۲۷۰ اثر كارتون و كاریكاتور در نمایشگاه نبض زمین

به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو خانه کاریکاتور ایران نمایشگاه کارتون و کاریکاتور نبض زمین را از ۱۰ خرداد به مناسبت روز جهانی محیط زیست به صورت مجازی برگزار می نماید.



به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از مهر، خانه کاریکاتور ایران به مناسبت روز جهانی محیط زیست (۵ ژوئن) با استفاده از زبان تأثیرگذار کارتون و کاریکاتور، نمایشگاه «نبض زمین» را با هدف اهمیت این مورد از نگاه هنرمندان و جلب توجه همگانی برای حفظ و نگهداری از محیط زیست با آثاری از هنرمندان ایران و جهان برنامه ریزی و سامان دهی کرده است.
در این نمایشگاه که به صورت مجازی در صفحات اینستاگرام خانه کاریکاتور و فرهنگسراهای ارسباران، اندیشه، گلستان، سرو، بهمن، تهران و دانش به نمایش در می آید، موضوع هایی همچون آلودگی هوا، گرم شدن کره زمین، حفاظت از حیوانات و جنگلها، کمبود منابع آبی و … انتخاب و بر مبنای آن، تعداد ۲۷۰ اثر کارتون و کاریکاتور گردآوری و در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.
شهرام بابایی رئیس خانه کاریکاتور ایران درباره این نمایشگاه اظهار داشت: امروزه نوآوری ها و پیشرفت های علمی و صنعتی بشر، فارغ از مزایا و رفاهی که به همراه داشته است، اختلالات و صدمه های بسیاری را در روند طبیعی حیات کره زمین و موجوادت زنده ساکن آن ایجاد نموده است. مسائلی همچون گرم شدن کره زمین، افزایش سطح آب ها، کاهش لایه ازون، بحران آب، جنگل زدایی، بیابان زایی، افزایش آلودگی هوا، دفع زباله های سمی، نابودی تنوع زیستی -جانوری و …، همه از عوامل تهدید کننده و مخرب سیاره ما بوده و هر لحظه ذخایر و منابع طبیعی جهان در زمینه آب، خاک، هوا و… دستخوش کاهش و صدمه می شود و عدم تدبیر در مورد آن، نتایج جبران ناپذیر و خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: با عنایت به اهمیت این مورد و لزوم توجه همه افراد جامعه در ایران و جهان ضروریست تا ضمن بازبینی و اصلاح رفتارهای زیست محیطی و تغییر در شیوه مصرف انرژی، از بی توجهی و سوء استفاده بی رویه نسل امروز از منابع زیستی جلوگیری کرده و مانع نابودی کره زمین در آینده ای نه چندان دور شویم.
بابایی اظهار داشت: بدین منظور تلاش شد است تا از زاویه نگاه هنرمندان کارتونیست این مورد را بیشتر مورد توجه قرار داده و در این راستا نمایشگاه «نبض زمین» را برنامه ریزی و با همکاری و مشارکت هشت فرهنگسرا در مناطق مختلف شهر تهران برگزار نماییم. امید است این نمایشگاه در گسترش حس مسئولیت شهروندان در برابر محیط زیست تأثیرگذار واقع شود و گامی مؤثر در جهت اصلاح رفتارهای زیست محیطی برداشته شود.
نمایشگاه «نبض زمین» ۱۰ خرداد تا ۱۰ تیر ۱۴۰۰ از راه صفحات اینستاگرام به آدرس های زیر قابل مشاهده خواهد بود.


منبع:

1400/03/08
22:49:44
5.0 / 5
787
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴