تعطیلی كنسرت ها هنرمندان را از نظر مالی و عاطفی تحت فشار قرار داد

واقع بینی پشنگ كامكار از روزگار دشوار كرونا با امید به آینده

واقع بینی پشنگ كامكار از روزگار دشوار كرونا با امید به آینده

به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو پشنگ کامکار،  آهنگساز و نوازنده سنتور با اشاره به اینکه شرایط ناشی از انتشار ویروس کرونا در روحیه هنرمندان اثر منفی گذاشته است، درباره وضعیت هنرمندان عرصه موسیقی در روزگار کرونا، اظهار نمود که با تعطیلی کنسرت ها در این زمان، هنرمندان موسیقی از نظر مالی و عاطفی تحت فشار قرار گرفتند و سختی کشیدند.


پشنگ کامکار که آهنگسازی و همنوازی در آثار گوناگونی را با همراهی با گروه هایی همچون «شیدا»، «دستان» و «کامکارها» در کارنامه حرفه ای خود دارد، در گفت وگویی با ایسنا درباره وضعیت هنرمندان عرصه موسیقی در روزگار کرونا، اظهار نمود: با تعطیلی کنسرت ها در این زمان، هنرمندان موسیقی از نظر مالی و عاطفی تحت فشار قرار گرفتند و سختی کشیدند؛ مخصوصاً گروه هایی که در کنار هم بودند و مجبور شدند در این ایام از هم جدا شوند.
این نوازنده موسیقی که اخیرا واکسن کرونا را دریافت کرده است، با اشاره به اینکه شرایط ناشی از شیوع کرونا، در روحیه هنرمندان اثر منفی گذاشته است، در عین حال ابراز امیدواری کرد که شرایط به حالت قبل بازخواهد گشت و این گونه نخواهد ماند. او خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، بیماری های مختلفی وجود داشت که متاسفانه عده ای را هم از بین برد، اما زندگی همیشه جریان داشته و دارد و امیدوارم الان هم وضعیت رو به بهبودی پیش برود.
کامکار که در روزگار کرونا به صورت اینترنتی کلاس های آموزشی خویش را برگزار می نماید، درباره جایگاه موسیقی سنتی در بین نسل های جوان تر هم تصریح کرد: هر موسیقی جایگاه خاص خودش را دارد و از قدیم موسیقی سنتی طرفداران کمتری نسبت به موسیقی پاپ داشته است. موسیقی پاپ به علت این که برای عموم قابل فهم تر است، طرفداران بیشتری دارد، اما با عنایت به این که درک موسیقی سنتی احتیاج به تفکر و تأمل دارد، افراد خاصی به این موسیقی گوش می دهند و لذت می برند و همچنان هم از جایگاه خوبی برخوردار می باشد.



1400/03/16
17:21:33
5.0 / 5
798
تگهای خبر: آموزش , آهنگ , پاپ , ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱