1904 هنرمند در نهمین دوسالانه نقاشی

1904 هنرمند در نهمین دوسالانه نقاشی

سایت رسمی سیامک یزدانجو: دبیرخانه نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران اعلام نمود که 4411 اثر از 1904 هنرمند به بخش «سراسرنما» این رویداد ارسال شده و 75 درصد آثار رسیده به بانوان هنرمند اختصاص دارد.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از دبیرخانه نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران، نهمین دوره این رویداد در سه بخش «سراسرنما» (panorama)، «گفت وگو» (forum) و «کیوریتوریال» (curatorial) انجام خواهد شد.
۱۴۳۳شرکت کننده در نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران بانوان هنرمند هستند که در مقایسه با ۴۷۱ نفر از مردان هنرمند در این رویداد، سهم ۷۵ درصدی شرکت کنندگان را به خود اختصاص دادند.
۸۱۱ نفر از این شرکت کنندگان دارای مدارک کارشناسی هستند که بالاترین حجم ارسال کنندگان آثار را تشکیل دادند و به ترتیب ۷۶۵ شرکت کننده دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۸۴ نفر با مدرک دیپلم، ۹۰ نفر با مدرک فوق دیپلم و ۵۴ نفر با مدرک دکتری، آثار خودرا به نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران ارسال کردند.
استان تهران با ۱۰۱۳ شرکت کننده همچون سالهای قبل بیشترین تعداد حضور در این رویداد را به خود مختص کرده است و به ترتیب استان البرز با ۱۴۰ نفر، اصفهان با ۱۱۹ نفر، خراسان رضوی با ۹۰ نفر، فارس با ۷۳ نفر، مازندران با ۶۷ نفر، گیلان با ۵۴ نفر، آذربایجان شرقی با ۴۷ نفر، کرمان با ۳۶ نفر، خوزستان با ۳۱ نفر، سمنان با ۲۴ نفر، زنجان با ۲۱ نفر، همدان با ۱۹ نفر، قزوین با ۱۸ نفر، یزد با ۱۸ نفر، کردستان با ۱۶ نفر، کرمانشاه با ۱۵ نفر، قم با ۱۳ نفر، لرستان با ۱۳ نفر، اردبیل با ۱۲ نفر، آذربایجان غربی با ۱۰ نفر، بوشهر با ۹ نفر، هرمزگان با ۸ نفر، مرکزی با ۷ نفر، ایلام با ۶ نفر، چهارمحال بختیاری با ۶ نفر، سیستان و بلوچستان با ۵ نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۵ نفر، خراسان شمالی با ۴ نفر، گلستان با ۴ نفر و خراسان جنوبی با یک نفر در این رویداد حضور دارند.
آثار بخش سراسرنما که بوسیله فراخوان دریافت شد، با هدف اعتلای رسانه نقاشی بطور خاص و هنرهای تجسمی بطور عام در کنار ایجاد بستری جهت نمایش قسمتی از صحنه هنر ایران در زمینه هنرهای تجسمی برای زمینه سازی رشد و بالندگی هنرمندان ایران و همین طور رشد فرهنگ بصری مخاطبان در سطوح مختلف جامعه و گسترش ظرفیت بیان هنری برگزار می گردد.
انتخاب آثار برای شرکت در بخش سراسرنمای دوسالانه طی دو مرحله انجام می شود و مرحله انتخاب نهایی هنرمندان، بعد از مرحله داوری، از طرف دبیرخانه اطلاع رسانی می شود. پذیرش اثر در این مرحله به مفهوم راهیابی اثر به نمایشگاه بخش سراسرنمای دوسالانه نیست.
آثار رسیده به دبیرخانه این دوره از دوسالانه در اختیار هیات انتخاب قرار می گیرد و آنها از ۲۰ تا ۲۴ خرداد ماه بصورت فردی آثار را انتخاب نموده و در ایام ۲۵ و ۲۶ خرداد بصورت حضوری و با رای جمعی آثار را برای حضور در این رویداد در محل موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر انتخاب خواهند کرد.
انجمن هنرمندان نقاش ایران با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر بخش «سراسرنما» نهمین دوسالانه ملی نقاشی ایران را در شهریورماه ۱۴۰۰ به مدت یک ماه برگزار خواهدنمود.
اعضای هیات انتخاب این دوره از دوسالانه نقاشی عبارتند از: فرح اصولی، علیرضا آدم بکان، فریدون امیدی، بهزاد حاتم، داریوش حسینی، رزیتا شرف جهان و علی نصیر.






منبع:

1400/03/22
22:03:47
5.0 / 5
591
تگهای خبر: ساز , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱