با اجرای آثار كلاسیك؛

اركستر ایرانی در جشن روز استقلال فیلیپین نواخت

اركستر ایرانی در جشن روز استقلال فیلیپین نواخت

به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو سفارت فلیپین در جمهوری اسلامی ایران صدو بیست و سومین سالگرد روز استقلال این کشور را با اجرای آثار کلاسیک بوسیله ی یک ارکستر ایرانی جشن گرفت.



به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از مهر، سفارت فلیپین در جمهوری اسلامی ایران صد و بیست و سومین سالگرد روز استقلال این کشور را با اجرای آثار کلاسیک توسط ارکستر «ایستگاه» به سرپرستی مهدی نوروزی جشن گرفت.
این برنامه شامگاه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ با اجرای موسیقی فیلیپیی با همراهی ارکستر «ایستگاه» با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شد و تِم سال جاری که «روح آزادی در وحدت و شفای ملی» بود را برجسته کرد.
در این برنامه که با حضور مقامات عالی رتبه فیلیپین و ایران برگزار شد، ارکستر «ایستگاه» بعد از اجرای سرود ملی فیلیپین چند ترانه دیگر از موسیقی کشور فیلیپین را پیش روی مخاطبان قرار داد.
«ویلفردو سی سانتوس» سفیر فیلیپین در جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود بر اهمیت «ادامه همکاری با یکدیگر - فضایل شجاعت، امید و هدف واحد» تاکید کرد و یادآوری کرد «نباید قلب خویش را از دست بدهند». چون که ھمه گیری در ھیچ جا به پایان خود نزدیک نشده است.
سفیر فیلیپین همینطور به جوامع فیلیپینی در ایران، ترکمنستان و ازبکستان اطمینان خاطر داد که سفارت در مواقع ضروری، بخصوص در همه گیری کرونا حمایت بی دریغ خویش را عرضه خواهد کرد.
جشن روز استقلال سال جاری همزمان با جشن ۵۰۰ سالگی پیروزی در ماکتان و بزرگداشت سهم فیلیپین در دستیابی به علم و بشریت در دور زدن کره زمین برای نخستین بار در فیلیپین است.
ارکستر «ایستگاه» به سرپرستی «مهدی نوروزی» پیشتر در ایران با هنرمندانی چون «ریچارد کلایدرمن» و «ناصر چشم آذر» کنسرت هایی را برگزار کرده است.
این ارکستر همینطور سابقه اجرا در جشنواره موسیقی فجر را هم در کارنامه خود دارد.

1400/03/23
22:31:23
5.0 / 5
542
تگهای خبر: ترانه , جشنواره , كنسرت , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱