ایران درودی، نقاش پیشكسوت:

اگر در فرانسه به دنیا آمده بودم بطور قطع این آدم نمی شدم

اگر در فرانسه به دنیا آمده بودم بطور قطع این آدم نمی شدم

به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو سی و هفتمین برنامه هنر و پژوهش با مبحث «فلسفه/هنر زیبا زیستن» و در گفتگو با ایران درودی، هنرمند نقاش پیشکسوت روز جمعه (۱۱ تیرماه) در صفحه اینستاگرام خانه هنرمندان ایران برگزار گردید. ایران درودی در این برنامه به بیان دیدگاه های خود درباره زندگی پرداخت و اظهار نمود: من یکی از خوشبخت ترین افراد هستم چونکه ارزش زندگی را می دانم؛ می دانم که از این زندگی میتوان یک اثر هنری ماندگار درست کرد.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از ایسنا، در این برنامه شیوا بیرانوند به گفتگو با ایران درودی نقاش، نویسنده، کارگردان، منتقد هنری و استاد دانشگاه پرداخت. ایران درودی هم به بیان دیدگاه ها و تجربیات خود در زندگی پرداخت و اظهار داشت: من یکی از خوشبخت ترین افراد هستم چونکه ارزش زندگی را می دانم؛ می دانم که از این زندگی میتوان یک اثر هنری ماندگار درست کرد. اثر هنری درنقاشی یا هنرهای دیگر یک چیز است و ساختن یک اثر هنری از زندگی یک چیز دیگر است. من خوشبختانه خیلی زود پی بردم که برای زیبا زیستن انسان باید فقط عاشق باشد و همه چیزهای دنیا را از ورای نگاه عاشقانه نگاه کند.
او افزود: من ساعت ها با خداوند نیایش می کنم و برای هر آنچه داده است سپاسگزاری می کنم. مهم نیست که بیمار هستم و ۲۳ دفعه جراحی کرده ام، اما در نهایت توانستم در مقابل این مشکلات مقاومت کنم. انسان باید برای خود احترام قائل باشد و خویش را دوست داشته باشد. خیلی زیبا زندگی می کنم و حتی از چیزهای بد هم تشکر می کنم و لذت می برم، چونکه می گویم همه چیز می توانست بدتر از این هم باشد. خوشبخت بودن این است که انسان خودش را درست بشناسد و به آن چیزی که دارد و به ضعف هایش آگاه باشد. انسان نباید خودش را با دیگران مقایسه کند چونکه عوارض مقایسه کردن بسیار زیاد است و بدترین آن این است که سبب حسادت می شود.
این هنرمند اضافه کرد: من چیزهای کوچک و حقیر را نمی بینم و آنها را انکار می کنم. زیبایی برای من اجبار است و باید چیزی که به آن نگاه می کنم زیبا باشد و در بین زیبایی ها آن چیزی که دوست دارم را انتخاب می کنم. در زندگی همیشه ریسک های بزرگی کردم و به خودم گفتم از عهده زندگی برمی آیم. همیشه به خودم اعتبار دادم و ازاین رو توانستم موفق شوم. مهم خواستن است و توانستن بعداً می آید. انسان ابتدا باید بخواهد و قابلیت هایش پس از آن بروز می کند.
درودی افزود: وقتی نقاشی می کنم و از کارهای خودم خوشم می آید دست خودم را می بوسم و خداوند را شکر می کنم. این شکرگزاری بزرگ ترین رمز موفقیت من است و با تمام وجودم برای هر آنجا که خداوند به من داده است چه بد و چه خوب متشکر هستم.
این نقاش اضافه کرد: خودم را بعنوان یک انسان باهوش قبول دارم و روی توانایی ها و اراده خودم خیلی حساب باز کردم. برای این چیزی که هستم زحمت زیادی کشیدم. هر کاری که می خواهم را در زندگی انجام می دهم و هیچ کس نمی تواند مرا وادار کند که کاری را انجام بدهم یا ندهم. همه این ها سبب شده که در آرامش باشم و برای همین زندگی را خوب می بینم و سپاسگزار هستم.
درودی افزود: راز موفقیت من این است که پدربزرگم یکی از ثروتمندترین مردان ایران بود و زمانی که من ۱۴ ساله بودم او ورشکست شد و خودکشی کرد. این مساله نگاه من به مسائل مالی را مشخص کرد و فهمیدم که ثروت اقتدار و توانایی می آورد اما بدبختی زیادی هم می آورد. آدم ها از ابزاری به نام ثروت برای خود یک جهنم می سازند. وقتی شما نگاه خویش را به ثروت متعادل کنید، زندگی خویش را به تعادل می رسانید.
وی در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت: من احترام زیادی برای حرفه خود قائل هستم. هیچگاه کار خویش را به گالری ها نمی برم که آنرا بفروشم بلکه هر کسی که کارم را بخواهد به سراغم می آید و آنرا می خرد. وقتی انسان برای حرفه خود حرمت قائل باشد دیگران هم به کار او احترام می گذارند. اگر بخواهم نمایشگاهی از آثارم برگزار کنم باید به بهترین شکل و کیفیت باشد. دلم می خواهد احترامی که برای هنر و هنرمند دارم را در نمایشگاهم ابراز کنم.
درودی اضافه کرد: در مملکت ما شاید صد سال طول خواهد کشید که مردم با هنر نقاشی آشنا گردند و از آن بهره ببرند. اصل مهم در نقاشی فضا است اما نقاشی ایرانی به علت سنت مینیاتور، فضا ندارد و نقاشان ایران بیشتر تصویرساز هستند.
این هنرمند افزود: من ۶۰ سال در فرانسه زندگی کردم اما یکی از افتخارات زندگی ام این است که در ایران به دنیا آمدم. اگر در فرانسه به دنیا آمده بودم بطور قطع این آدم نمی شدم. من در زمان حیات خود به آرزوهایم رسیدم. آرزوی من داشتن محبوبیت بود و حالا این محبوبیتی که می بینم استثنایی است. آرزوی دیگرم تاثیرگذاری بر نسل جوان بود و این برای من یک هدیه الهی است که می بینم در مملکت خود تأثیر دارم.




منبع:

1400/04/12
22:34:30
5.0 / 5
572
تگهای خبر: ساز , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو