برنامه هایی كه كرونا هم حریفشان نمی گردد

برنامه هایی كه كرونا هم حریفشان نمی گردد

به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو برخی برنامه های فرهنگی و هنری در حالی به صورت حضوری برگزار می شود که کرونا دلتا با سرعت بالای انتقال خود وضعیت پایتخت را به قرمز رسانده است.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از ایسنا، در ایام گذشته با افزایش آمار مبتلایان به کرونا، بیشتر از 90 شهر کشور در وضعیت قرمز قرار گرفتند و با بیان رسمی ورود به موج پنجم کرونا تمام مشاغل بجز آنچه در گروه خدمات ضروری دسته اول قرار می گیرند باید تعطیل شوند.
البته این دفعه مثل دفعه های قبل دستورالعمل های جداگانه و مشخصی برای حرفه های متعدد از جانب دستگاه های مربوط صادر نشده و تاکید بر توقف فعالیت ها هم مثل گذشته نیست. احیانا بنا بر این است که سینماها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و سازمان سینمایی بخاطر فشارهایی که برای اکران یک فیلم جدید وجود داشت، به صورت مستقیم دستور به تعطیلی سینماها نداده و مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش آن صرفاً تاکید کرده که «ستاد کرونای هر استان، درباره رنگ بندی یا نوع فعالیت هر یک از مشاغل همچون سینما هر تصمیمی بگیرند، همه به آن پایبند خواهیم بود و انجمن سینماداران و سازمان سینمایی بر این امر نظارت دارند.»
با این وجود سالن های تئاتر - بخصوص دولتی ها - و نمایشگاه های تجسمی خیلی زود با قرمز شدن پایتخت تعطیل شدند ولی در همین شرایط با وجود سفارش هایی که درباره رعایت پروتکل ها و سرعت بالای انتقال بیماری مطرح می شود، برخی برنامه ها کماکان مفصل و با دعوت از میهمان و سخنرانی و حتی حضور گروه سرود برگزار می گردند.
نمونه قابل ذکر در این زمینه آیین اختتامیه هنرواره ملی «روایت جهاد» است که عصر امروز 14 تیرماه با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف در تالار سوره حوزه هنری برپا می شود.
در این برنامه که اهالی رسانه هم برای پوشش خبری آن دعوت شده اند، مقرر است علاوه بر اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان، سردار فتحیان مشاور وزیر بهداشت، رئیس بیمارستان بقیه الله، حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دو نفر دیگر سخنرانی کنند و یک گروه سرود از مازندران هم اجرا داشته باشد.
فراخوان این جشنواره که اختتامیه آن در شرایط قرمز کرونایی برگزار می شود، همزمان با نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، «با هدف ثبت و ضبط نقش آفرینی مردم و کادر درمان در عرصه مواسات، کمک های مؤمنانه و مبارزه ضد ویروس کرونا، به همت قرارگاه مشترک جبهه مردمی انقلاب اسلامی منتشر شد» و در بخشی از یادداشت دبیر جشنواره - سید مرتضی دارابی - آمده است: «اتفاقات کم نظیر انسانی در دوران کرونا و خلق زیبایی ها در عرصه همدلی و یاری رساندن به اقشار مختلف آن هم در سخت ترین شرایط تحریمی که کشورمان با آن مواجه می باشد، تعجب جامعه جهانی را به دنبال داشته است. خیلی از دشمنان این آب و خاک امید داشتند که به واسطه حضور ویروس کرونا و تحریم، شرایط کشور گرفتار بحران های شدید شود؛ اما به لطف پیام رهبر معظم انقلاب برای حضور نیروهای جبهه مردمی انقلاب، جهادگران و خیرین در عرصه مواسات و کمک های مؤمنانه در سرتاسر کشور، این اتفاق به صورت ویژه و چشم گیر رقم خورد و سبب شد این بحران تا حد ممکن کنترل شود؛ هرچند که دولت مستقر با برنامه ریزی مناسب تر می توانست کمک بیشتری دراین خصوص انجام دهد!»
طبق برنامه اعلام شده برای این جشنواره به تفکیک در بخش شعر و داستان ۴۷۹ اثر، بخش تجسمی ۳ هزار ۶۵۹ اثر، در بخش رسانه و گزارش خبری ۱۱۹ اثر، در بخش موسیقی ۱۰۶ اثر و در بخش هنرهای تصویری ۴۲۱ اثر داوری شده اند.
جامعه هنری کشور در یک سال قبل بخاطر شیوع ویروس کرونا با تعطیلی یا تغییر شکل برگزاری خیلی از برنامه ها و رویدادهای خود مواجه گردید و در این بین یک اتفاق مثبت روی آوردن به ابزارهای دیجیتال و آنلاین برای برگزاری برنامه ها بود که اتفاقا در مواردی سبب افزایش مخاطب آن رویداد شد. اما در همین عرصه شاهد بودیم که برخی سازمان ها به شکلی عجیب در مقابل برگزاری آنلاین برنامه های خود مقاومت کردند و به اجرای فیزیکی حتی با حضور اندک مدعوین اصرار داشتند و بعد از گذشت بیشتر از یک سال هنوز هم تغییری نکرده اند.



1400/04/15
22:38:06
5.0 / 5
600
تگهای خبر: جشنواره , ساز , شعر , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳