روی صحنه تالار رودكی؛

در سومین روز پروژه هفتم ماه و نوا چه گذشت؟

در سومین روز پروژه هفتم ماه و نوا چه گذشت؟

هفتمین دوره بر خط ماه و نوا به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار گردید.



به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی، هفتمین دوره پروژه موسیقایی «بر خط ماه و نوا» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی وزارت ارشاد پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
در روز سوم اجراها، در ابتدا رضا کدخدا از تهران روی صحنه رفت و غزلیاتی درباره ی امام حسین (ع) را اجرا کرد. سپس قاسم هاشمی روی صحنه رفت و روایتی از حضرت ابوالفضل (ع) را اجرا کرد.

اجرای دوم به نوحه خوانی و یزله باسم حمادی از خوزستان اختصاص پیدا کرد. در این اجرا، نوحه خوانی و سینه زنی، یزله و سنج و دمام زنی عناوین برنامه اجرایی بودند.
در اجرای سوم و پایانی روز سوم، در ابتدا حسن علی تبار و محسن جوادی از بابل به روی صحنه رفتند و در ابتدا یک قطعه برای حضرت مسلم اجرا کردند که در این قطعه برخی از مقام های آوازی در مازندران اجرا گردید. پیش خوانی تعزیه و تلفیق چند قطعه عباس خوانی از دیگر قطعات این اجرا بود.
پس از اجرای عباس خوانی، عاشیق حسن اسکندری و علی کریمی روی صحنه رفتند و در ستایش امام حسین (ع) و ۲ گفتگو راجع به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) قطعاتی را روایت کردند.

این اجراها از تاریخ ۱ تا ۴ مهرماه همزمان با اربعین حسینی برگزار می گردد و مخاطبان می توانند بر مبنای زمان بندی مشخص شده در جدول، به صورت مجانی اجراها را مشاهده کنند.


منبع:

1400/07/04
20:39:46
5.0 / 5
587
تگهای خبر: آواز , موسیقی , هنر , هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱