هفتمین مهرواره فصلی عکس کانون برگزیدگان خویش را شناخت

هفتمین مهرواره فصلی عکس کانون برگزیدگان خویش را شناخت

برگزیدگان هفتمین مهرواره فصلی عکس انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ویژه فصل تابستان ۱۴۰۰ معرفی گشتند.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این مهرواره با مبحث های «آب» و «تابستان و سایه ها» متناسب با فصل تابستان انتخاب شده بود تا اعضای علاقه مند و خلاق انجمن، زیبایی ها و ابعاد مختلف این فصل را به تصویر بکشند.
بر همین مبنا از میان ۱۷۰۰ اثر رسیده به دبیرخانه بعد از دو مرحله انتخاب و داوری ۳۵۰ عکس به مرحله نهایی داوری راه پیدا کرد.
هیأت داوران این مرحله متشکل از بهنام زُهری سامیان گرافیست، عکاس و کارشناس واحد عکس کانون پرورش فکری، معصومه آقایی عکاس و مربی فرهنگی مرکز دماوند کانون استان تهران و مامک یحیی پور رئیس گروه هنرهای تجسمی و کارشناس انجمن عکاسان نوجوان کانون، در چهار گروه سنی ۱۲+، ۱۵+ و ۱۹ تا ۲۲ سال (اعضای ارشد) و بزرگسال (مربیان و کارشناسان کانون) ۲۰ اثر بعنوان برگزیده و ۲۱ اثر را شایسته تقدیر دانستند.
همینطور در بخش «مجموعه عکس»، یک مجموعه عکس را شایسته تقدیر و حدود ۱۶۰ اثر را راه یافته به نمایشگاه اعلام نمودند.
مهرواره فصلی عکس با هدف تقویت و پرورش مهارت خوب دیدن، باردیگر دیدن و توجه به پدیده های محیط پیرامون، توجه و دقت به زیبایی های طبیعت با تاکید بر جغرافیای بومی و محلی استان ها و شهرها و ثبت نگاه روشن و صادقانه نوجوانان عکاس نسبت به آداب و رسوم و آیین های ملی و مذهبی برگزار شد.
تناسب اثر با مبحث مهرواره، نگاه خلاق و نو عکاس به موضوع، تناسب اثر با گروه سنی عکاس و کیفیت عرضه آثار، همچون معیارهای داوری این مهرواره بود.
گفتنی است تصاویر برگزیده و شایسته تقدیر این مهرواره در بخش نمایشگاه مجازی سایت kpf.ir در معرض دید قرار گرفته است.
برای دریافت اسامی برگزیدگان اینجا کلیک کنید.




منبع:

1400/08/12
23:19:00
5.0 / 5
523
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴