گفت وگو با بردیا كیارس ـ نوازنده و رهبر اركستر

پیشنهادی برای برگزاری حضوری کنسرت ها

پیشنهادی برای برگزاری حضوری کنسرت ها

بعد از اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برگزاری حضوری کنسرت ها از آذر ماه، دوشنبه ـ هشتم آذر ـ اعلام گردید که نشست نمایندگان موسسات موسیقی و مدیران سالن ها با حضور سرپرست معاونت امور هنری و سرپرست دفتر موسیقی به منظور تصمیم گیری نهایی برای از سرگیری اجراهای موسیقی در چند روز آینده برگزار می گردد.


بردیا کیارس از نوازندگان و رهبران ارکستر کشورمان است که در گفت وگویی با ایسنا درباره ازسرگیری کنسرت ها اظهارنظر کرده است.
او با اشاره به اینکه «اکنون شاهد برگزاری کنسرت ها در اروپا هستیم و مطمئنا در ایران هم میتوان کنسرت ها را با تعداد تماشاگر کمتر و پخش آنلاین وسیع تر برگزار کرد»، در عین حال می گوید: در این راه می تواند انتخاب تماشای کنسرت به صورت حضوری و یا آنلاین برعهده خود مخاطب باشد.
او سپس ابراز امیدواری می کند که هر چه سریع تر بتوانند مجوز تمرینات خویش را دریافت کرده و برنامه هایشان را پیش ببرند. همینطور با کم شدن سایه ویروس کرونا از جامعه و بازگشتن به وضعیت عادی، باردیگر بتوانند روی صحنه رفته و شاهد حضور مردم در سالن ها باشند.
کیارس درباره فعالیتهای اخیر خود می گوید: بجز اجراهایی که با آقای همایون شجریان، ارکستر ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران بعنوان کنسرت مایستر در رهبری نصیر حیدریان و رهبر کنسرت نمایش «علمدار» داشتم، بیشتر دوران کرونا را به خاطر انتشار ویروس و تعطیلی کنسرت ها به آموزش پرداختم. همینطور دو ـ سه بار کلاس هایی در شهرستان برگزار کردم که بیشترین آنها در کرمان بود.
او ادامه می دهد: همینطور در جهت فقدان یکی از دوستان عزیزمان به نام پورنگ پورشیرازی که بر اثر سرطان از بین ما رفت، در روز بدرقه او به خانه ابدی، با یکسری از دوستان و هم دوره ای های خودمان، اجرای قطعاتی را در مقابل تالار وحدت داشتیم.
این هنرمند درباره برنامه هایی که پیش رو دارد، تصریح می کند: بعنوان مثال مقرر است بعنوان رهبر تمرینات خویش را با ارکستر سازهای بادی و پرکاشن «راین» آغاز نماییم ولی برای آغاز برنامه هایی که پیش رو داریم همه چیز بستگی دارد به زمان دریافت مجوز از سرگیری فعالیتهای تمرینی با رعایت پروتکلهای بهداشتی. به هر حال موسیقیدان ها انگیزه دارند؛ چون دو سال هیچ فعالیتی نداشتند و الان می خواهند فعالیت خویش را از سر بگیرند.
همینطور از کیارس درباره وضعیت رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران سوال می نماییم. پاسخ می دهد: خبری ندارم. من هم رهبر و نوازنده ای هستم که در صورت دعوت شدن با کمال میل می روم و کارم را به انجام می رسانم.




منبع:

1400/09/10
11:46:16
5.0 / 5
604
تگهای خبر: آموزش , ساز , كنسرت , موسیقی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳