چرا مسکن بی خانمان ها نباید زیبا باشد؟

چرا مسکن بی خانمان ها نباید زیبا باشد؟

به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو نمایشگاه «بعدی کیست؟» که اخیرا در آلمان برگزار شده، راهکارهای خلاقانه معماران سراسر جهان برای مشکل بی خانمانی را برجسته کرده است.


به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از ایسنا، نمایشگاه «بعدی کیست؟» که در موزه معماری دانشگاه فنی مونیخ برگزار شده، هدفش این است که نشان دهد در کنار اقدامات اقتصادی و اجتماعی، معماری هم می تواند نقش قدرتمندی در رسیدگی به بحران بی خانمانی داشته باشد.
بی خانمانی در سالهای اخیر در ایالات متحده آمریکا و خیلی از کشورهای اروپایی رو به افزایش است. بر مبنای سرشماری پناهگاه های بی خانمان شهر نیویورک، تعداد افرادی که در پناهگاه های شهر می خوابند از سال ۱۹۹۰ بیشتر از دو برابر شده است. تعداد افرادی که در خیابان های لندن زندگی می کنند هم بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. همینطور این مشکل در کشوری مانند آلمان هم علیرغم مزایای اجتماعی نسبی افزایش داشته است.
در کنار مدلهای معماری و فیلم هایی درباره بحران بی خانمانی، نمایشگاه «بعدی کیست؟» شامل مروری کلی از مشکلات ناشی از بی خانمانی در شهرهای مختلفی مثل مسکو و توکیو است. در خیلی از کشورها افزایش بیکاری ناشی از شیوع کرونا تعداد بیشتری از مردم را مجبور به زندگی در خیابان ها کرده و از سویی تحمیل قرنطینه ها هم برای خیلی از افراد موقعیت های پرمخاطره ای را بوجود آورده است.
مساله بی خانمانی در آمریکا به نسبت اروپا پررنگ تر است. برای مثال در لس آنجلس که ۴ میلیون جمعیت دارد، در سال ۲۰۲۰، ۶۶۴۳۴ نفر بی خانمانی را تجربه کرده اند. مقام های مونیخ می گویند در این شهر که یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد، حدود ۹۰۰۰ نفر در پناهگاه ها زندگی می کنند.
Star Apartments، یک مدل مسکن برای افرادی که سابقه بی خانمانی دارند


منبع:

1400/09/22
12:32:45
5.0 / 5
527
تگهای خبر: نمایش , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴