جمعه سوم دی صورت گرفت؛

برگزاری فستیوال موسیقایی ویژه کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا

برگزاری فستیوال موسیقایی ویژه کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا

سایت رسمی سیامک یزدانجو: نخستین فستیوال موسیقی کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا روز جمعه سوم دی با رقابت 27 هنرمند کودک پیش روی مخاطبان قرار گرفت.



به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، جمعه سوم دی نخستین فستیوال موسیقی کودکان اوتیسم، سندروم دان و نابینا اجرا شد. در این فستیوال ۲۷ کودک به رقابت پرداختند که از این بین هشت کودک اوتیسم، دو کودک سندروم دان و چهار کودک روشن دل بودند.
یکی از نکات جالب توجه این رویداد، حضورکودکانی بوده که در کنار هنرمندان کودک اوتیسم، سندروم دان و روشن دل به اجرای برنامه های خود پرداختند.
«بهار دلنشین»، «شکارآهو»، «پرخوانده»، «ملودی باخ» از برخی آثار اجرا شده در این فستیوال بود.
آیلین آگاهی یکی از اعضای هیات داوران این فستیوال اظهار داشت: برای نخستین بار است که فسیتوالی در این سطح با حضور کودکان اوتیسمی سندروم دان و نابینا انجام می شود. هدف از برگزاری همایش این بوده که نشان داده شود کودکان دارای اختلال اتی نظیر اوتیسم با سایر افراد جامعه تفاوتی نداشته و آنها نیز قادر هستند به مانند سایر افراد در تمامی فعالیت ها نظیر موسیقی حضور فعال و موفقی داشته باشند. درواقع اگر افراد جامعه به واژه های نظیری اوتیسم و سندروم دان نگاه خاصی نداشته باشند و طرز تفکر و نگاه خودرا تغییر دهند موفقیت این افراد روز به روز بیشتر و بیشتر خواهد شد.
به گفته وی در این مسابقه امتیازدهی کامل انجام شد با این وجود نتیجه نهایی مسابقه در فستیوال بعدی مشخص می شود و نفرات برتر در آن فستیوال با یک دیگر رقابت خواهند کرد. همین طور بمنظور این که ثابت شود این کودکان مانند افرادی که دارای اختلال نیستند از تحمل لازم برخوردار می باشند قرار شد بعد از چهار اجرای کودکان خاص، افراد بدون اختلال نیز اجرا نمایند.
آگاهی که تا به امروز دویست کنسرت مخصوص افراد اوتیسم، سندروم دان و روشن دل را هماهنگی و اجرا کرده است، در آخر اظهار نمود: به سبب محدودیت های کرونا تبلیغات بالایی در فضای مجازی صورت نگرفت تا باتوجه به شیوه نامه پروتکلهای بهداشتی مشکلی دراین زمینه مشکلی پیش نیاید.
مجید بهبهانی عضو هیات داوران این فستیوال هم بیان کرد: سالها سابقه تدریس در موسیقی را دارم با این وجود آموزش موسیقی به کودکان دارای اختلال به مدلول واقعی معلم و عشق است. البته بطور اتفاقی در فضای مجازی فیلمی از نوازندگی شاگردان خانم آگاهی را مشاهده کردم و در ادامه وقتی پیشنهاد برگزاری چنین فستیوالی عنوان شد با اشتیاق فراوان آن را پذیرفتم.
مسعود نعمتی دیگر داور این فستیوال هم با ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویدادی اظهار داشت: برگزاری چنین فستیوال هایی در عین حال که انگیزه کودکان اوتیسم ی، سندروم دانی و روشن دل را افزایش میدهد، سبب می شود نگاه و طرز جامعه نیز بهبود پیدا کند.


منبع:

1400/10/04
22:31:37
5.0 / 5
500
تگهای خبر: آموزش , كنسرت , موسیقی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو