در قالب یك نشست رسانه ای؛

جزئیات آینه در آینه تشریح شد

جزئیات آینه در آینه تشریح شد

سایت رسمی سیامک یزدانجو: جزئیات نمایشگاه آینه در آینه که بخش جنبی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است و نگاهی به هنر اعتراضی و انقلابی دارد، در یک نشست خبری تشریح شد.



به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از مهر، نشست خبری نمایشگاه «آینه در آینه» که مروری بر تحولات هنر معاصر ایران (۱۳۶۳-۱۳۵۳) دارد و بعنوان بخش جنبی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر روز سه شنبه ۲۸ دی ماه گشایش می یابد، بامداد سه شنبه ۲۱ دی ماه در محل موزه هنرهای معاصر اجرا شد.
در این جلسه، احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، کیانوش معتقدی کیوریتور نمایشگاه «آینه در آینه» و حسن نوفرستی روابط عمومی حضور داشتند.
احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران در این جلسه اظهار داشت: نمایشگاه «آینه در آینه» عنوان یکسری از مجموعه نمایشگاه های جدید موزه هنرهای معاصر است که آثارش از هم افزایی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران با دیگر گنجینه های موجود در کشور جمع آوری شده است. البته عمده این آثار از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و گنجینه آثار هنری حوزه هنری است اما از دیگر مراکز هنری نیز آثاری جمع شده است.
وی با اشاره به آینه در آینه، به واژه ای که در ادبیات از آن وام گرفته شده، درباره نمایشگاه توضیح داد: ۲ سال است روی این پروژه که درباره هنر اعتراضی و انقلابی دهه های مختلف است، درحال تحقیق هستند که آثار این نمایشگاه مروری به سالهای (۱۳۶۳-۱۳۵۳) خواهد بود. ما چند نوع هنر اعتراضی داریم که این دوره مذکور، دوره جذابی است و سال هاست پژوهشگران روی آن کار می کنند. در این دوره و نمایشگاهی که پیش رو داریم، به جنبه های معنایی آثار هنری در ایران پرداخته شده است.
آقایی بیان کرد: این نمایشگاه با حمایت جشنواره تجسمی فجر برگزار می گردد و نگاهی به جریان اعتراضی هنرمندان مستقل و سپس هنرمندان انقلابی خواهد داشت. همین طور در جریان برگزاری نمایشگاه، نشست های تخصصی هم داریم که آثار واجد ارزش های هنری را در مباحث سبک شناسی که با نگاه های مرسوم متفاوت می باشد، مورد بررسی قرار می دهیم. در حقیقت به آن چیزی که تابحال به آنها نگاه نشده، پرداخته ایم.
کیانوش معتقدی کیوریتور نمایشگاه «آینه در آینه» در این جلسه درباره مفهوم نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه مروری بر تحولات تصویری ایران از پیش انقلاب تا پس از آن دارد که بیشتر به جنبه اعتراضی آثار در آنها توجه شده است. هنر ایران در مقطع دهه ۵۰ مسیری تازه را طی می کند و ما نیز کوشیدیم آثاری متعلق به آن دوره را کنار هم بگذاریم.
این پژوهشگر هنری درباره این نوع اعتراض بیان کرد: مساله ما نمایش هنر اجتماعی است که به انقلابی و اعتراضی بودن آثار توجه کرده ایم.
سیدعباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی نیز اظهار داشت: چهاردهمین جشنواره تجسمی فجر چند بخش جنبی دارد که این نمایشگاه «آینه در آینه» یکی از آنها است. در این بخش و نمایشگاه، ضمن این که حوزه پژوهش هنری را مدنظر قرار دهیم، کوشیدیم در برنامه زمان بندی موزه هنرهای معاصر تهران نیز اختلال ایجاد نکنیم.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه، آثاری به معرض نمایش گذاشته می شود که به رویکرد اعتراضی و انقلابی اشاره دارند که بحث پرداختن به موضوعات پژوهشی نیز عقبه آنها است.


منبع:

1400/10/21
23:14:05
5.0 / 5
292
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو