پانزدهمین حراج تهران چقدر فروخت؟

پانزدهمین حراج تهران چقدر فروخت؟

پانزدهمین دوره حراج تهران عصر روز جمعه ـ 24 دی ماه 1400 ـ شروع به کار کرد و در مجموع به فروش 158 میلیارد و 890 میلیون تومان دست یافت.


به گزارش خبرنگار بخشی تجسمی ایسنا، این مراسم که با رعایت پروتکلهای بهداشتی در ساعت ۱۸: ۱۶ شروع شد، با اجرای حسین پاکدل و با حضور علیرضا سمیع آذر (مدیر حراج تهران) و جمع محدودی از نمایندگان رسانه ها و فعالان حوزه ی هنرهای تجسمی و خریداران آثار همراه بود.
۸۰ اثر از ۶۰ هنرمند در این دوره از حراج تهران شرکت داشتند که از این تعداد ۳۵ اثر با قیمت پایه بالای یک میلیارد تومان برآورد شده بودند.
عنوان گران ترین اثر حراج به چه کسی رسید؟
در پانزدهمین مراسم حراج تهران عنوان گران ترین اثر، به پرویز تناولی اختصاص پیدا کرد که مجسمه اش به رقم ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بفروش رسید.
پرویز تناولی بااینکه عنوان گران ترین اثر حراج را به خود اختصاص داد، اما به غیر از این هنرمند به ترتیب طراحی روی شیشه ی منیر فرمانفرماییان با ۱۳ میلیارد و اثری بدون عنوان از سهراب سپهری به قیمت ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ تومان و همین طور اثری از حسین زنده رودی به قیمت ۱۱ میلیارد بعد از تناولی بعنوان گران ترین آثار فروخته شده ی این دوره از حراج شناخته می شوند.
این ارقام در حالی به ثبت رسیده است که در حراج سیزدهم فروش اثری از آیدین آغداشلو به قیمت ۱۲ میلیارد تومان بسیاری را شگفت زده کرده بود.
شاعر نشسته ـ گران ترین اثر حراجی پانزدهم

1400/10/25
22:25:36
5.0 / 5
546
تگهای خبر: هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
سیامک یزدان جو
موضوع های سایت رسمی سیامك یزدانجو