نمایشگاه عکس بازمانده راه اندازی شد کوششی برای ثبت واقعیت ها
به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو، نمایشگاه عکس بازمانده مشتمل بر عرضه جدیدترین تصاویر محسن رضایی عکاس خبری طی روزهای اخیر در یکی از گالری های پایتخت پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
به گزارش سایت رسمی سیامک یزدانجو به نقل از مهر، نمایشگاه عکس «بازمانده» شامل جدیدترین آثار محسن رضایی عکاس خبری و هنرمند تجسمی، روز ۲۹ خرداد در گالری «۰۰۹۸۲۱ تهران» راه اندازی شد.
این نمایشگاه مجموعه ای از تصاویر ثبت شده توسط رضایی از وقایع جنگ تحمیلی رمضان در تهران است که در معرض دید مخاطبان قرار گرفته شده است. تصاویری که حاصل حضور میدانی، تجربه زیسته و نگاه مستند این عکاس به رویدادهای این دوره است.
در توضیحات تکمیلی این نمایشگاه آمده است:
محسن رضایی در این مجموعه با نگاهی شخصی، جستجوگر و روایت محور، تلاش نموده ابعاد مختلف رخدادها و تأثیرات انسانی و اجتماعی جنگ را به تصویر بکشد. آن چه در نمایشگاه «بازمانده» ارایه شده، بخشی از کوشش مستمر این عکاس در ثبت حقیقت های پیرامونی است؛ نگاهی که در آن مرز میان عکاسی خبری، مستند اجتماعی و هنر مفهومی مورد توجه قرار گرفته است.
آثار این نمایشگاه ضمن حفظ خاصیت های مستند و خبری، واجد خوانشی هنری از حقیقت هستند و مخاطب را به تأمل در نسبت میان تصویر، حافظه و تجربه زیسته دعوت می کنند.
محسن رضایی از عکاسان فعال نسل جوان ایران است که فعالیت حرفه ای خویش را از سال ۱۳۹۳ آغاز نموده و طی سالهای اخیر با رسانه های داخلی و بین المللی همکاری داشته است. وی دانش آموخته رشته نقاشی از هنرستان هنرهای زیبا و دانشگاه هنر و معماری تهران است و در کنار فعالیت حرفه ای در حوزه عکاسی خبری، رویکرد های هنری و مفهومی را نیز در آثار خود دنبال می کند.
آثار رضایی تابحال در نشریات و رسانه های معتبر داخلی و بین المللی همچون مجله تخصصی «حرفه: هنرمند»، روزنامه «واشنگتن پست» و روزنامه «لوموند» انتشار یافته است.
نمایشگاه «بازمانده» تا ۱۲ تیر ۱۴۰۵ در گالری «۰۰۹۸۲۱» ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند از این مجموعه بازدید کنند.
منبع: سایت رسمی سیامك یزدانجو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب