گالری گردی نوروزی -۳؛

ورك شاپ هنری در یك نمایشگاه، با پشت صحنه زندگی هنرمندان آشنا شوید

ورك شاپ هنری در یك نمایشگاه، با پشت صحنه زندگی هنرمندان آشنا شوید

سیامك یزدانجو: به جهت اینكه با تحقیقات، مطالعات، پژوهش ها، نوشته ها، طرح ها، اتودها و چیزهایی كه هنرمند از آنها برای خلق اثر الهام می گیرد، آشنا شوید به تماشای نمایشگاه از كجا به كجا در گالری ثالث بروید.



به گزارش سیامك یزدانجو به نقل از مهر، تعطیلات یكی از فرصت هایی است كه گالری دارارن می توانند مخاطب هدف خودرا به فضای گالری بكشانند و فرصتی باز برای علاقمندان به هنر است تا از آثار هنری دیدن و در صورت تمایل آنها را خریداری كنند. تعطیلات نوروزی یكی از این فرصت ها است كه برای گالری داران و مخاطبان هنری پدید می آید.
البته طی تعطیلات نوروز، برخی از نمایشگاه های هنری برقرار است و شاید توجه گالری دار به این نكته كه این روزهای فرصت خوبی برای تبلیغ هنر است، یكی از ضروریات دنیای هنرهای تجسمی به حساب بیاید.
گالری ثالث كه در طبقه بالای نشر ثالث قرار دارد، یكی از گالری هایی در تهران است كه نه تنها در طول سال هیچ روز تعطیلی ندارد بلكه در روزهای تعطیلات نوروزی باز هیچ روزی تعطیل نیست. جمعه ۲۴ اسفندماه نمایشگاهی با عنوان «از كجا به كجا» در گالری ثالث راه اندازی شد كه شامل تحقیقات، مطالعات، پژوهش ها، نوشته ها، طرح ها، اتودها و چیزهایی كه هنرمند از آنها برای خلق اثر الهام می گیرد، است.

سروش میلانی زاده كیوریتور «از كجا به كجا» طی سال ها فعالیت در زمینه هنر و بعد پژوهشی هنر، تلاش نموده دغدغه های اجتماعی خودرا از زوایای گوناگون مورد كنكاش قرار دهد. وی در این نمایشگاه تجربه زیستی هنرمندان حاضر را كه در آثارشان نمود دارد، به معرض نمایش گذاشته است. درك فضای خصوصی هنرمند در زمان خلق یك اثر همچون مواردی است كه مورد توجه خیلی از مخاطبان است كه در این نمایشگاه دیده می شود و به صورتی یك ورك شاپ هنری برای مردم بشمار می رود.
در این نمایشگاه‎ كه سومین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه های «از كجا به كجا» شمرده می شود، مشق هایی از ‎داوود امدادیان، ‎ارشد تهماسبی، ‎فرزانه حسینی، ‎مصطفی دشتی، ‎علی دهباشی، ‎ساناز سیداصفهانی، بهرام شیردل، ‎كامبیز صبری، ‎منیر فرمانفرماییان، ‎ناصر فرهودی، ‎محسن فولادپور، ‎حسین ماهر، ‎پریدخت مشكزاد، ‎مرتضی ممیز و ‎سروش میلانی زاده به نمایش درآمدند كه علاوه بر طرح و اتودهای اولیه، پروسه خلق یك اثر توسط هنرمند را برای مخاطب واضح می كند.
بابك اطمینانی هنرمند نقاش كه در نمایشگاه قبلی «از كجا به كجا» حضور داشته است، در نشست خبری قبل از آغاز نمایشگاه سوم درباره این نمایشگاه اظهار داشت: نخستین جواب من به سروش میلانی زاده منفی بود و با اصرار زیاد او به حضور در این نمایشگاه راضی شدم. شاید فقط دو الی سه نفر به آتلیه خصوصی من آمدند چون جایی بسیار خصوصی است و این آثار را برای دل خودم نگاه می دارم. مساله این است یك هنرمند یك قلمرو است و این قلمرو هم وسعت دارد هم عمق. بدین سبب یك مخاطب باید بتواند در جایی بایستد تا این عمق و وسعت را درك كند و امكان دارد سال ها طول بكشد كه این درك به وجود آید.

مقوله مطالعه زمانی شروع می شود كه دغدغه هنرمندانه گریبانم را گرفته باشد و از آنجایی كه هنرمند قابلیت سنتز دارد، اگر هنرمند قادر نباشد این كار را انجام دهد كارهایش تأثیر نخواهد داشت. هنرمند ناگهان شكل نمی گیرد اما در هنر به ناچار با افرادی مواجه هستیم كه به جای خلق اثر، سریع می خواهند راه را طی كنند. نكته مهم و چیزی كه ماندگار است كاشتن دانه و پای آن ایستادن است كه در مقوله خلق اثر باز این مساله مصداق دارد.
به گزارش سیامك یزدانجو به نقل از مهر، مقرر است كتاب نفیس از آثار نمایشگاه «از كجا به كجا» كه شامل بیشتر آثار به نمایش درآمده در سه دوره نمایشگاه است، ۲۳ فروردین ماه در گالری ثالث رونمایی شود.
نمایشگاه پژوهشی «از كجا به كجا» به كیوریتوری سروش میلانی زاده تا چهارشنبه ۲۸ فروردین ماه در گالری ثالث برقرار است و علاقمندان می توانند از ساعت ۱۳ الی ۲۱ به نشانی خیابان كریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ بازگشت كنند.

1398/01/11
15:26:36
5.0 / 5
1503
تگهای خبر: هنر , هنرمند , هنرمندان , هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲