به میزبانی حوزه هنری؛

همایش چهل سال موسیقی انقلاب اسلامی برگزار می شود، معرفی چند برنامه

همایش چهل سال موسیقی انقلاب اسلامی برگزار می شود، معرفی چند برنامه

سایت رسمی سیامك یزدانجو: مدیر مركز موسیقی حوزه هنری از برگزاری همایش ملی ۴۰ سال موسیقی انقلاب اسلامی و همین طور برگزاری كنسرت موسیقی اشكان كمانگری به نفع سیل زدگان در روزهای هفته هنر انقلاب اسلامی آگاهی داد.



به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از مهر، میلاد عرفان پور مدیر مركز موسیقی حوزه هنری درباره برنامه های این مركز در هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار نمود: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی «همایش ملی ۴۰ سال موسیقی انقلاب اسلامی» با حضور استادان و كارشناسان برجسته موسیقی كشور انجام می شود. در این همایش اهتمام كرده ایم با عنایت به ظرفیت های موسیقی كشور به برنامه های مفید و مؤثری پیرامون بررسی سیر موسیقی در چهاردهه اخیر بپردازیم. بخش عمده ای از این برنامه ها به صورت میزگرد برگزار می شود و در این میزگردهای پنج گانه به پنج سوژه مهم در موسیقی كشور پرداخته می شود. موسیقی سنتی، موسیقی نواحی و مقامی، سرود، موسیقی اجتماعی و موسیقی كودك در چهل سال گذشته، مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرند.
وی اضافه كرد: در این میزگردها اساتید برجسته ای همچون مظفر شفیعی، هادی آرزم، بهرام دهقانیار، هوشنگ جاوید، محمود منتظم، بهنام صبوحی، محمدمهدی سیار، محسن جلیلی، منصوره ثابت زاده، بهروز وجدانی، علیرضا پاشایی، محمدرضا مهدوی، شهروز حقی، حسین دی پیر، محسن صفایی فرد، نعمت الله سعیدی، فرید الوندی حضور خواهند داشت و نظرات خودرا مطرح خواهند كرد.
مدیر مركز موسیقی حوزه هنری با اشاره به اینكه بنا داریم بررسی دقیقی نسبت به كارنامه انقلاب اسلامی در زمینه موسیقی طی ۴ دهه گذشته داشته باشیم، توضیح داد: در این میزگردها، فرازها و فرودها، شكوفایی ها، رویش ها و تهدیدها و چالش هایی كه با آن رو به رو هستیم بررسی می شود. هدف از این میزگردها تولید مطلب و اندیشه و نظر درباره موسیقی انقلاب اسلامی است. برخی مواقع می بینیم كه در یك رشته هنری آثار برجسته ای تولید شده و در عرصه تولید متن و نظریه پردازی از آن تولید، اثری نداشته ایم. این به سبب عدم توجه ما به جلساتی است كه در آن جلسات پیرامون رشته هنری و تولیدات به صحبت می پردازیم و به حرف نو و نظریه برسیم. اگر میزگردها و جلسات نقد و بررسی و تبادل نظر در هر رشته هنری به شكل اصولی و مداوم برگزار شود، طبیعتاً آینده روشن تری در هنر خواهیم داشت.
عرفان پورتصریح كرد: در مورد موسیقی كمتر صحبت شده است كه در ۴۰ سال قبل موسیقی، چه نقاط ضعف و مثبتی و چه چالش ها و امیدهایی وجود داشته است. اگر این گونه نشست های نقد و بررسی موسیقی كم شود، گرفتار فقر محتوایی در موسیقی می شویم و بیشتر از قبل از نقاط لطمه زا ضربه خواهیم خورد.
مدیر مركز موسیقی حوزه هنری همین طور از برگزاری كنسرت اشكان كمانگری در حوزه هنری آگاهی داد و اظهار داشت: هنر باید در كنار مردم باشد، فریاد مردم را برساند و به فریاد مردم برسد. برگزاری كنسرت با صدای اشكان كمانگری كه موسیقی های برجسته سال های انقلاب اسلامی در این كنسرت خوانده می شود از دیگر برنامه های ما در هفته هنر انقلاب اسلامی است. لازم به ذكر است كه تمامی در آمدهای حاصل از بلیط فروشی این كنسرت به مردم سیل زده كشور تعلق خواهد گرفت. این كنسرت ۲۳ فروردین ماه در تالار اندیشه حوزه هنری انجام می شود.
جشن هفته هنر انقلاب به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی با شعار «هنر متعهد به حقیقت» از روز ۲۰ فروردین ماه ۹۸ آغاز و در طول یك هفته ضمن مرور مهم ترین رویدادهای در رابطه با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم ها، اجرای تئاترها، برگزاری كنسرت و نمایشگاه های تجسمی تا تاریخ ۲۶ فروردین ادامه می یابد.

1398/01/19
14:30:18
5.0 / 5
1426
تگهای خبر: كنسرت , موسیقی , نمایش , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲