هوشنگ جاوید به مهر خبر داد؛

داستان پردازی موسیقایی ایران كتاب شد، روایتی برآمده از تاریخ

داستان پردازی موسیقایی ایران كتاب شد، روایتی برآمده از تاریخ

سایت رسمی سیامك یزدانجو: پژوهشگر پیشكسوت موسیقی اقوام ایران در تشریح تازه ترین فعالیت های خود از انتشار یك كتاب پژوهشی در حوزه داستان پردازی و موسیقی آگاهی داد.



هوشنگ جاوید پژوهشگر صاحب نام موسیقی اقوام ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر اضافه كرد: طی ماه های گذشته مشغول كارهای مختلفی بوده ام كه یكی از مهم ترین آنها مربوط به انتشار كتابی در حوزه نقالی و داستان پردازی و ارتباط آن با موسیقی است كه با نام «سیری در تاریخ داستان پردازی آوازی و موسیقایی ایران» توسط انتشارات سوره مهر در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
وی افزود: این كتاب كه الان جلد اول آن وارد بازار شده دربرگیرنده نكات جالب توجهی در حوزه موسیقی است كه من تلاش كردم ضمن بررسی دقیق و مستندی كه در این عرصه انجام دادم در ابتدا به ریشه های نقل، نقالی و داستان پردازی در ایران تا شروع عصر صفوی پرداخته و وجوه موسیقایی آنرا به مخاطبان بشناسانم. این در شرایطی است كه بررسی حوزه نقل و شاهنامه خوانی و تعریف مبانی این حوزه با معرفی داستان پردازان و پدیدآورندگان نقالی هم در وجوه موسیقایی و هم در وجوه نمایشی یكی دیگر از نكاتی بود كه در این كتاب به آن پرداخته ام.
این پژوهشگر صاحب نام موسیقی اقوام ایران در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: یكی از نكات مهمی كه در این كتاب وجود دارد توجه به مبانی مهم حوزه هایی چون نقالی، شاهنامه خوانی و داستان پردازی در ایران با در نظر گرفتن وجوه موسیقایی و نمایشی آن است كه در این عرصه سعی شده با ذكر جزئیات مواردی گفته شود كه تابحال كمتر در دسترس پژوهشگران و مخاطبان این عرصه قرار گرفته است. این در شرایطی است كه به سبب جامعیت سوژه و اهمیتی كه می تواند برای مخاطبان داشته باشد ما یك مجموعه چند جلدی را برای انتشار كتاب در نظر گرفته ایم.


منبع:

1398/02/16
15:10:06
5.0 / 5
1462
تگهای خبر: آواز , موسیقی , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱