آرمان نوروزی به مهر خبر داد؛

برگزاری كنسرت برای فرار از توهم، وقتی نوازنده ها تربیت می شوند

برگزاری كنسرت برای فرار از توهم، وقتی نوازنده ها تربیت می شوند

به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو اركستر نوجوانان و جوانان ایران به رهبری آرمان نوروزی خرداد ماه سال جاری تازه ترین كنسرت خویش را با انگیزه ها و دغدغه های متفاوت تری در تالار رودكی تهران برگزار خواهد نمود.



آرمان نوروزی رهبر اركستر نوجوانان و جوانان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طبق برنامه ریزی هایی كه از قبل داشتیم بنا بود روز ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۹۸ تازه ترین كنسرت اركستر نوجوانان و جوانان ایران را در تالار رودكی تهران برگزار نماییم اما به علت برخی مسائل مالی و جابه جایی كه در بعضی برنامه ها صورت گرفت تاریخ برگزاری كنسرت به روز دیگری موكول شد و ما در روز ۲۴ خرداد ماه میزبان مخاطبان خواهیم بود.
وی درباره انگیزه های برگزاری این كنسرت توضیح داد: یكی از مهم ترین نكاتی كه از بدو تشكیل اركستر نوجوانان و جوانان ایران به آن توجه داشتیم بحث تك نوازی هنرمندان نوجوان و مستعد موسیقی كشورمان در تالار حرفه ای و استاندارد موسیقی است. اینكه شرایط را طوری طراحی نماییم تا یك نوازنده كم سن و سال این دفعه به جای نوازندگی در پلاتوهای دانشكده ها و دانشگاه های موسیقی كه فقط در و دیوارها و شنوندگان محدودی مخاطبان آن هستند فضایی را تجربه كند كه در آن هم یك تالار استاندارد و هم یك مخاطب جدی و خارج از دانشگاه موسیقی مخاطبان آثارش هستند.
نوروزی اظهار داشت: آنچه برای ما در برگزاری این كنسرت ها به شدت دارای اهمیت است كوشش برای دوری جستن نوازنده از فضای متوهم و غیرواقعی و تجربه حضور در یك فضای جدید و تربیت كننده موسیقایی است كه امیدوارم بتواند مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح كرد: اتفاقاً نام كنسرت را هم «كنسرتو در بیداری» گذاشتیم كه به شكلی هنرآموزان و نوازندگان جوان را از آن فضای متوهم دور نماییم. البته این پروژه نخستین كنسرت ماه برای اركستر نوجوانان و جوانان ایران نیست. بلكه ما تصمیم داریم پس از ماه های محرم و صفر هم كنسرتهای دیگری را برگزار نماییم كه در آن هنرمندان نوجوان بیشتری بتوانند ضمن حضور در یك اركستر، تجربه هایی را هم در حوزه تك نوازی داشته باشند.
رهبر اركستر نوجوانان و جوانان ایران در بخش دیگری از صحبت های خود بیان كرد: پارسا كلانتری نوازنده ۱۹ ساله ویولن، مهدی منادی نوازنده ۱۸ ساله آلتو و یاشار نوروزی نوازنده ۱۵ ساله هنرمندانی هستند كه در كنسرت پیش رو بعنوان تك نواز حضور دارند. در این كنسرت قطعاتی از آثار موتزارت برای مخاطبان اجرا می شود.
كنسرت اركستر نوجوانان و جوانان ایران به رهبری آرمان نوروزی ساعت ۲۱ روز جمعه ۲۴ خرداد با عنوان «كنسرتو در بیداری - شب كنسرتوهای موتزارت» در تالار رودكی تهران میزبان علاقه مندان موسیقی كلاسیك است.

1398/03/09
14:29:09
5.0 / 5
1407
تگهای خبر: كنسرت , موسیقی , هنر , هنرمند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳