برای پانصدمین سال درگذشت نقاش برجسته رنسانس برپا می شود

نمایشگاه های آثار هنری رافائل در سراسر جهان

نمایشگاه های آثار هنری رافائل در سراسر جهان

سایت رسمی سیامك یزدانجو: در امتداد پانصدمین سالروز درگذشت «رافائل» - هنرمند نامدار ایتالیایی رنسانس - نمایشگاه های مختلفی برای گرامی داشت این نقاش در كشورهای اروپایی انجام خواهد شد.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا و به نقل از آرت نیوزپیپر، در صورتیكه «لئوناردو داوینچی» به مناسبت پانصدمین سالروز درگذشتش و به واسطه برگزاری نمایشگاه های گوناگون آثارش، مدتی است كه در مركز توجه جهانیان قرار گرفته است، این دفعه نوبت به «رافائل» دیگر هنرمند برجسته رنسانس می رسد كه به مناسبت پانصدمین سالروز درگذشتش بار دیگر در مركز توجه قرار گیرد.
«رافائل سانتسیو» كه بیشتر با نام كوچك خود شناخته می شود، در «رم» جایی كه آخرین سال های عمرش را گذراند دارفانی را وداع گفت. در آن زمان «رافائل» بیشتر زمانش را صرف خلق آثار هنری به سفارش پاپ آن دوره می كرد كه در نتیجه چندین تالار نقاشی شده در واتیكان در كارنامه وی ثبت گردید.
قسمتی از شهرت «رافائل» به خلق پرتره های چشم نواز و ظریف باز می گردد و همین امر سبب شد نام وی در رده هنرمندان بزرگی همچون «لئوناردو داونیچی» و «میكل آنژ» قرار بگیرد.
برخلاف دیگر رقیبانش كه در كهنسالی درگذشتند، «رافائل» در پنجم آوریل سال ۱۵۳۰ و در سن سی و هفت سالگی درگذشت.
«اوربینو» كه زادگاه این نقاش چیره دست است، با برگزاری نمایشگاهی از آثار این هنرمند در ماه اكتبر سالروز درگذشتش را گرامی خواهد داشت. با این وجود بزرگترین نمایشگاه آثار این هنرمند، نمایشگاهی است كه قبل از این از تاریخ پنجم ماه مه در شهر رم شروع به كار كرده است و تا چهاردهم ژوئن سال ۲۰۲۰ نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد. این نمایشگاه در گالری ای برگزار می گردد كه اداره آنرا وزارت فرهنگ ایتالیا بر عهده دارد. این نمایشگاه كه اغلب آثار آن از دیگر گالری های سراسر جهان بطور موقت قرض گرفته شده اند، تابلو نقاشی خودنگاره این هنرمند كه در دهه بیست زندگی اش خلق كرده است را در كنار دیگر پرتره های مشهور وی به نمایش خواهد گذاشت.
دیگر نمایشگاه مهم از آثار این هنرمند ایتالیایی در شهر میلان برگزار می شود.
نمایشگاه های بزرگ دیگری در خارج از ایتالیا برگزار می گردند كه همچون آنها می توان به نمایشگاه های «لندن» اشاره نمود. گالری ملی «لندن» می خواهد سال آینده نمایشگاهی از آثار هنری «رافائل» برگزار كند؛ با این وجود این گالری هنوز بطور رسمی این رویداد را اعلام نكرده است. این گالری از ۱۱ اثر «رافائل» نگهداری می كند. موزه «ویكتوریا و آلبرت» كه در لندن قرار دارد نیز هفت اثر هنری بزرگ «رافائل» را به نمایش خواهد گذاشت.
موزه لوور فرانسه كه می خواهد نمایشگاه بزرگی از آثار «لئوناردو داوینچی» از بیست و چهارم اكتبر تا بیست و چهارم فوریه سال ۲۰۲۰ برگزار كند، برنامه مشخصی برای ارائه نمایش انحصاری آثار هنری «رافائل» ندارد با این وجود نمایشگاهی در چارچوب نمایش آثار هنری ایتالیایی دوره رنسانس برگزار خواهدنمود كه طی آن بعضی از آثار این هنرمند نیز به نمایش عموم گذاشته می شوند.




منبع:

1398/03/18
14:19:05
5.0 / 5
1426
تگهای خبر: پاپ , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵