عكس ها و حقایق پشت آن،

وحشتناك ترین ابری كه می شناسید

وحشتناك ترین ابری كه می شناسید

سایت رسمی سیامك یزدانجو: حمله اتمی ژاپن در نهم آگوست سال 1945 در ساعت 11: 01 دقیقه بامداد به وقت ژاپن توسط امریكا در هیروشیما و ناكازاكی صورت گرفت و در لحظه 40 هزار نفر را از بین برد. تصویر ابر قارچی نیز عكسی از دومین بمب باران فاجعه بار امریكا مقابل ژاپن در ناكازاكی است. این عكس بلافاصله به عكسی منحصر به فرد در دنیا تبدیل شد كه میزان شدت این فاجعه انسانی را به مردم یادآوری می كند.


به گزارش سایت رسمی سیامك یزدانجو به نقل از ایسنا، بمباران اتمی هیروشیما و ناكازاكی دو عملیات اتمی بودند كه در سال ۱۹۴۵ در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس جمهور وقت امریكا، مقابل امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله سه روز روی شهرهای هیروشیما و ناكازاكی انداخته شد كه ویرانی و كشتار گسترده شهروندان این دو شهر را سبب شد.
حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند كه بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشكیل می دادند. بیشتر از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران كشته شدند و بقیه تا آخر سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیو اكتیو جان خودرا از دست دادند.
بمباران هسته ای هیروشیما و ناكازاكی تا به امروز تنها موارد استفادهٔ جنگی از سلاح هسته ای در جهان است.
اما عكسی كه در ادامه خواهید دید، مربوط به یكی از تراژیك ترین لحظات تاریخ است؛ زمانی كه امریكا دومین بمب اتمی خودرا روی شهر ناكازاكی انداخت. عكس با نام «مرد چاق» مشهور است.
این عكس ابر قارچی میزان مهلك بودن بمب باران اتمی ژاپن را به خوبی نشان داده است و تصور اینكه چگونه این حمله اتمی به راحتی جان بیشتر از ۸۰ هزار نفر را گرفته آسان می سازد.
عكس «مرد چاق» توسط لئونتن چارلز لوی كه در ماموریت دومین بمباران هسته ای ژاپن شریك جرم بوده، به ثبت رسیده است. این عكس تصویر نمادینی است كه خوفناكی جنگ را به ما یادآوری می كند. ابری كه در عكس می بینیم آن چیزی نبود كه در شرایط عادی لبخند را به روی لب های ما بیاورد؛ چونكه در حقیقت وحشتناك ترین ابری بود كه بشر می توانست در عصر مدرن آنرا تصور كند. این ابر قارچی بعد از یك حمله اتمی از زمین بلند شد و تا ۱۸ كیلومتر بالاتر از زمین به هوا برخاست. این تصویر به ما یادآوری می كند كه اگر به درستی در استفاده از امكانات حاصل از پیشرفت علمی برخورد نكنیم چه عواقب جبران ناپذیری می تواند پیش بیاید.







منبع:

1398/03/19
14:52:03
5.0 / 5
1776
تگهای خبر: ساز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳